رئیس شورای اسلامی شهر مرودشت با اشاره به اینکه پدیده خشک‌سالی بر درآمد و معیشت مردم روستاها تأثیر منفی گذاشته است، گفت: آهنگ مهاجرت روستاییان این شهرستان به شهرها تندتر شده است.
کد خبر: ۳۶۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳ 23 January 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: فریدون اتابکی صبح امروز در نشست شورای اسلامی این شهر، وضعیت بحرانی خشک‌سالی در کشاورزی و آب شرب در مرودشت را جدی توصیف کرد و اظهار داشت: جلسات لازم و فوق‌العاده در راستای پیش‌بینی‌های لازم، آسیب‌شناسی‌ها و پیامدهای این پدیده با حضور متولیان در دستور کار شورای اسلامی این شهر قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر مرودشت با اشاره به رشد مهاجرت روستائیان به شهرها گفت: شغل و پیشه غالب ساکنان روستاها بر پایه کشاورزی استوار بوده که چند سالی به علت خشک‌سالی از رونق افتاده است.

وی با اشاره به این‌که آهنگ مهاجرت مردم روستانشین این شهرستان به شهرها تندتر شده است، گفت: شهر مرودشت به لحاظ موقعیت جغرافیایی ویژه و مجاورت با دشت‌های وسیع آسیب‌دیده از خشک‌سالی مانند کربال، بیضا، ابرج و رامجرد و دیگر مناطق اطراف، در آینده نزدیک مقصد مهاجرت‌های قابل‌توجهی خواهد بود.

اتابکی با اشاره به این‌که کمبود آب شرایط کنونی نیز مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است، افزود: تأمین آب شرب سالم و کافی با توجه به افزایش جمعیت ناشی از مهاجرت در رأس مشکلات و چالش‌های پیش روی مدیریت در شهر مرودشت است.

رئیس شورای اسلامی شهر مرودشت اضافه کرد: مشکلات دیگری ازجمله افزایش بیکاری، کمبود مسکن و فضاهای آموزشی و به‌تبع آن افزایش شغل‌های کاذب، حاشیه‌نشینی و ساخت‌وسازهای بی‌برنامه و...را بیش‌ازپیش شاهد خواهیم بود.

وی خواستار چاره‌اندیشی به‌موقع و برنامه‌ریزی مناسب از ناحیه مسؤولان و متولیان امر شد و تصریح کرد: مدیریت در شرایط بحرانی قابل پیش‌بینی و مؤثر واقع می‌شود که در همین راستا در آینده نزدیک جلسات فوق‌العاده ویژه‌ای به میزبانی شورای اسلامی شهر مرودشت برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار