تابناک مرکزی: عامل دسترسي غيرمجاز به اطلاعات کاربري يک برنامه تحت وب متعلق به يکي از شهروندان در اراک شناسايي و دستگير شد.
کد خبر: ۳۶۵۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴ 23 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سرگرد "مصطفي نوروزي" رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مرکزي در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: در پي مراجعه شکايت يکي از شهروندان مبني بر دسترسي غيرمجاز به يك برنامه تحت وب اين شهروند توسط شخصي ناشناس در فضاي مجازي موضوع مورد پيگيري کارشناسان پليس فتا استان قرار گرفت.

وي افزود: در تحقيقات اوليه پليس مشخص شد شخصي ناشناس با دسترسي غير مجاز به حساب کاربري شاکي در يک برنامه اينترنتي اقدام به تغيير داده ها و انسداد دسترسي وي به آن را کرده است.

اين مقام انتظامي با اشاره به شناسايي و دستگيري متهم در خاطر نشان کرد: متهم به سوء استفاده از اعتماد شاکي به خاطر ارتباط فاميلي اعتراف و پس از تشکيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شد.

سرگرد نوروزي در پايان با اشاره به ماده 8 از مبحث دوم قانون مجازات جرايم رايانه اي با موضوع تخريب و اخلال در داده ها يا سيستم هاي رايانه اي و مخابراتي افزود:هرکس به طور غيرمجاز داده ديگري را از سيستم هاي رايانه اي يا مخابراتي يا حامل هاي داده حذف يا تخريب يا مختل يا غيرقابل پردازش کند‌ به حبس از شش ماه تا دو سال يا جزاي نقدي از ده تا چهل ميليون ريال يا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

انتهای یپام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار