کد خبر: ۳۶۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۷ 24 January 2017
با ورود به پنجمین روز حادثه ریزش ساختمان پلاسکو عملیات آواربرداری با شدت بیشتری دنبال می‌شود.اخبار عملیات امدادی حادثه پلاسکو  را می توانید در ادامه بخوانید:

23:55؛ بنیاد تکذیبیه کرد
بنیاد مستضعفان طی نامه اظهارات منتسب به ریاست این بنیاد مبنی بر عذرخواهی و قبول مسئولیت در حادثه ساختمان پلاسکو را تکذیب کرد(لینک خبر)

20:30؛ اتمام ٦٠ درصد آواربرداری پلاسکو
رئیس سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان این‌که ۶۰ درصد عملیات آواربرداری به اتمام رسیده است، گفت: ۴۰ درصد باقی‌مانده تنها نخاله است(لینک خبر)

21:30؛ آخرین آمار اورژانس تهران از مصدومان پلاسکو
روابط عمومی اورژانس تهران آخرین آمار مصدومان و فوتی‌های حادثه پلاسکو را 202 نفر اعلام کرد(لینک خبر).

20:30؛ زمان و مکان تشییع پیکر شهدای پلاسکو مشخص شد
معاون اجتماعی شهرداری تهران گفت:‌ روز پنج‌شنبه پس از اقامه نماز در دانشگاه تهران، پیکر شهدای آتش‌نشان بر روی دستان مردم انقلابی و شهیدپرور تشییع می‌شود(لینک خبر)

20:20؛ اسکلت های فلزی زیر آوار پس از پنج روز همچنان مذاب است
با گذشت پنج روز از وقوع آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو همچنان اسکلت های فلزی و آهن آلات مدفون در زیر آوارها مذاب است(لینک خبر).

19:50؛ هر لحظه امکان بروز مشکل ناگهانی وجود دارد
سخنگوی مدیریت بحران پلاسکو با اشاره به اینکه هر لحظه امکان بروز مشکلی ناگهانی وجود دارد، گفت: در صورت این که مشکلی در روند امدادرسانی پیش نیاید تلاش می کنیم تا سه روز آینده کار را در این منطقه به اتمام برسانیم.
19:03؛ رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص حادثه پلاسکو عذرخواهی کرد
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز کمیسیون عمران، سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان به سهم خود در خصوص حادثه ساختمان پلاسکو ضمن عذرخواهی و قبول کردن مسئولیت، قول داد در اولین فرصت ساختمان جدیدی احداث شود و به کسبه پلاسکو واگذار شود.

18:21؛ چرا پلاسکو فرو ریخت؟
امین کرم زاده،کارشناس ارشد رشته شهرسازی در تشریح عوامل موثر در بروز این رخداد تلخ(فرو ریختن ساختمان پلاسکو)اظهار داشت: در ساختمان پلاسکو نیز،ذوب شدن زودهنگام سازه و اتصالات،زمان مناسب را برای اطفای حریق و خروج آتش نشانان از بنای مذکور سلب کرد که در نهایت نیز این نارسایی به فاجعه ای غیر منتظره منتهی شد.

17:30؛ کشف حدود 50 گاوصندوق از میان آوار پلاسکو
سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: طی روزهای اخیر حدود 50 گاوصندوق بیرون آورده شده و به پلیس آگاهی تهران منتقل شده است. افردای که صندوق‌های خود را گم کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به پلیس آگاهی تهران فرم مخصوص را تکمیل و درخواست خود را ثبت کنند.

17:24؛ آیا دودهای سفید پلاسکو سرطان‌‌‌‌زا است؟
هر چند وجود مواد مخاطره‌آمیز حاصل از سوختن در این حادثه غیرقابل انکار است اما بروز عوارضی همچون سرطان که طی این چند روز مطرح شده امکان‌پذیر نبوده و محتمل‌ترین خطرات را می‌توان به آلودگی هوا و ورود برخی مواد آلاینده محدود کرد.

15:30؛ فرمانداری مانع تخریب علاءالدین شد
عضو اصلاح‌طلب شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فرمانداری جلوی تخریب طبقه هفتم علاءالدین را گرفت، گفت: فرمانداری اشتباه کرد که نامه زد و نباید این کار را انجام می‌داد. ما نباید با جان و مال مردم بازی کنیم و باید ایمنی مردم را فراهم کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار