معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تشکیل جلسات مشترک با شرکت‌های بزرگ دنیا گفت: درصدد هستیم با کمک شرکت‌های اروپایی محصولات جدیدی تولید کنیم.
کد خبر: ۳۶۶۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 24 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، حسن رکنی امشب در حاشیه برگزاری افتتاحیه نمایشگاه دام و طیور قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه کشور ایران در بخش صادرات محصولات پروتئینی جزو کشورهای نوپا محسوب می‌شود اظهار داشت: با وجود نوپا بودن در بخش صادرات محصولات پروتئینی در 9 ماه نخست سال جاری سطح تجاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

وی افزود: در بخش دام و طیور یک میلیارد دلار صادرات صورت گرفته که روند خوبی را طی می‌کند و سطح تجاری در بخش کشاورزی از 8 میلیارد و 100 میلیون دلار تراز منفی در سال 1392 به 3 میلیارد دلار منفی در سال جاری کاهش یافته است.
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه به وسیله این نمایشگاه‌ها ارتباط خوبی بین تولید کنندگان و صاحبان صنایع به وجود می‌آید گفت: امیدواریم برپایی این نمایشگاه‌ها در استان‌های مختلف کشور ادامه یابد و شاهد پیشرفت هر دو بخش با همکاری یکدیگر باشیم.
رکنی عنوان کرد: استان قزوین در تولید شیر از نظر کمی و کیفی و سرانه تولید هر رأس دام جزو استان‌های شاخص کشور محسوب می‌شود و رکورد شیر تولیدی بیش از 31 لیتر را ثبت کرده است که روند پیش رو در بخش محصولات پروتئینی هم امیدوار کننده است.
این مسؤول با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی پس از برجام در زمینه کشاورزی رخ داده تصریح کرد: هرچند این اقدامات قابل توجه است اما بخش زیادی از نهاده‌های اولیه کشور وارد می‌شود مثل صنعت طیور که ناگزیر از وارد کردن مواد ژنتیکی و خوراک دام هستیم که هزینه تمام شده این تولیدات را افزایش می‌دهد.
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در گذشته تجار باید برای خرید یک محصول در خارج از کشور چند بار تبدیل ارز انجام می‌دادند که موجب می‌شد تا هزینه تمام شده آن کالا افزایش یابد اما در حال حاضر این اقدامات به صورت روان صورت می‌گیرد.
رکنی با بیان اینکه در زمینه واردات برای دست‌یابی به دستاوردهای جدید ژنتیکی اقدامات خوبی انجام شده گفت: با شرکت‌های بزرگ دنیا جلسه تشکیل دادیم که به توافق رسیدیم تا بتوانیم از دستاوردهای این شرکت‌ها استفاده کنیم و درصدد هستیم با کمک شرکت‌های اروپایی محصولات جدیدی تولید کنیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ایران در رابطه با موضوع اقتصاد مقاومتی نگاه ویژه به محصولات و تولیدات داخل کشور است که در این زمینه کشور ایران از دانشمندان خوبی بهره می‌برد و برای خودکفایی از نخبه‌های کشور استفاده می‌کنیم.
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی افزود: نمونه‌هایی از نخبه‌های کشور در این نمایشگاه هستند و تحت عنوان شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات خود را ارائه و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
رکنی با اشاره به منابع کافی در زمینه پرورش دام و طیور عنوان کرد: با این اقدام می‌توان بهره‌وری را افزایش داد و این بهبود بهره‌وری سبب می‌شود تا هزینه تمام شده محصول کاهش یابد و امکان رقابت در بازارهای خارج از کشور فراهم شود.
این مسؤول اظهار داشت: تنظیم بازار گوشت مرغ و جوجه ریزی به همان صنعت وابسته است چراکه تعداد سوله‌های موجود در کشور از میزان نیاز داخلی بیشتر است که با توجه به این موضوع قیمت جوجه منطقی به نظر نمی‌رسد و تشکل‌های موجود باید با تولیدکنندگان جوجه یک روزه نشست برگزار کرده تا بتوانند این موضوع را مدیریت کنند.
گفتنی است در این بازدید علی فرخزاد معاون استاندار و علی‌اکبر متقی فرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی را همراهی کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار