فرمانده انتظامي استان خبر داد:
فرمانده انتظامي استان با اعلام آمادگي نسبت به ارائه خدمات مشاوره ­اي، بهداشتي و روانشناسي از سوي كارشناسان مركز مشاوره و معاونت بهداري ناجا خاطر نشان كرد: مراكز مشاوره پليس در آگاهي بخشي و اطلاع رساني به زندانيان و خانواده آنان نقش بسيار مهمي ايفا ­می كنند.
کد خبر: ۳۶۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ 24 January 2017
 فرمانده انتظامي استان با اعلام آمادگي نسبت به ارائه خدمات مشاوره ­اي، بهداشتي و روانشناسي از سوي كارشناسان مركز مشاوره و معاونت بهداري ناجا خاطر نشان كرد: مراكز مشاوره پليس در آگاهي بخشي و اطلاع رساني به زندانيان و خانواده آنان نقش بسيار مهمي ايفا ­می كنند.

سردار "علي اكبر جاويدان" در ديدار با مديركل زندان هاي استان بر نقش بسيار مهم و ارزنده نيروي انتظامي و اداره كل زندان­ ها بر پيشگيري از آسيب­ هاي اجتماعي تاكيد كرد.

وي با تاكيد بر تقويت تعاملات في­ مابين در حوزه ­هاي مختلف به­ ويژه در حوزه مراقبت از زندانيان راي باز تصريح كرد: همكاري بين مسئولان زندان هاي استان با رده ­هاي پليس تخصصي در راستاي پيشگيري از وقوع جرايم و برخورد جدي با ساختار و سازمان جرم يك ضرورت است.

سردار جاويدان آسيب ­ها و جرايم اجتماعي را محصول كم كاري و كجروي هاي اجتماعي دانست و اظهار داشت: نگاه پليس در برخورد با آسيب­ هاي اجتماعي رويكرد تعاملي و مشاركتي است.

وي با بيان اينكه تحقق كامل امنيت اجتماعي در جامعه مستلزم نگاه افراد به نظم و قانون و نگاهي همراه با احترام و رعايت به حقوق شهروندي است افزود: مردم اركان اصلي توليد امنيت در جامعه بوده و انتظار پليس از مردم، آشنايي به حقوق شهروندي خود و رعايت آن در جامعه است.

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اينكه امروز بسياري از مسائل و موضوع­ هاي امنيتي ريشه در مسائل اجتماعي دارد، اضافه كرد: هر قدر برخورد با مسائل و آسيب­ هاي اجتماعي با رويكرد فرهنگي و علمي باشد به همان ميزان بار انتظامي كاهش خواهد يافت.

فرمانده انتظامي گلستان توجه به بهره­ مندي هدفمند از سرمايه ­هاي اجتماعي را مورد تاكيد قرار داد و گفت: استفاده صحيح و جلب سرمايه هاي اجتماعي موجب افزايش احساس امنيت در جامعه مي­ شود.

وي پيشگيري اجتماعي را مقدم بر پيشگيري انتظامي دانست و بيان داشت: راهكار مقابله با آسيب ­هاي اجتماعي تقويت فعاليت­ هاي فرهنگي در جامعه است و مي­ توان با آموزش خانواده و محور قرار دادن آنها در بحث ها و اقدامات آموزشي به سمت كاهش آسيب هاي اجتماعي گام برداشت.

سردار جاويدان با تاكيد بر توجه به اقدامات فرهنگي و اعتقادي در زندان­ ها و مراكز و كانون هاي اصلاح و تربيت اظهار داشت: تقويت اعتقادات و باورهاي ديني عاملي بسيار مهم در كاهش آسيب­ ها و جرايم در اين مراكز خواهد بود.

وي اعتياد، طلاق و بيكاري را سه ضلع مثلث آسيب هاي اجتماعي در جامعه بيان كرد و گفت: متاسفانه بسياري ازهم ­پاشيدگي خانواده ها در جامعه به يكي از اين آسيب­ ها ختم مي شود.

فرمانده انتظامي گلستان در ادامه با تاكيد بر افزايش تعاملات در راستاي پيشگيري از آسيب ­ها و جرايم تصريح كرد: مراكز مشاوره پليس مي­ تواند در ارائه خدمات مشاوره­ اي و آگاهي بخشي و اطلاع رساني به زندانيان و خانواده آنان نقش بسيار مهمي ايفا ­كنند.

وي با اعلام آمادگي نسبت به ارائه خدمات مشاوره ­اي ، بهداشتي و روانشناسي از سوي كارشناسان مركز مشاوره و معاونت بهداري نيروي انتظامي خاطر نشان كرد: ارتقاء سطح آگاهي­ عمومي و انتظامي و همچنين خدمات بهداشتي و روانشناسی متهمان بازداشتي در پشت سلول هاي زندان مي­ تواند در پيشگيري از آسيب و جرايم بسيار موثر باشد.

مدير كل زندان هاي استان گلستان نيز در اين ديدار با اشاره به پيشگام بودن پليس در حوزه پيشگيري از آسيب­ هاي اجتماعي گفت: نيروي انتظامي علاوه بر ماموريت ذاتي خود كه همانا برقراري نظم و امنيت در جامعه است گام هاي بسيار مهمي در حوزه پيشگيري از جرايم و آسيب هاي اجتماعي برداشته است.

عليرضا رضواني با تقدير از نگاه پليس به موضوع آسيب­ هاي اجتماعي و اعلام آمادگي آن اداره براي بهره­ گيري از توان علمي كارشناسان مركز مشاوره پليس در حوزه خدمات رساني به زندانيان خاطر نشان كرد: پيشگيري از آسيب­ ها و حمايت از خانواده زندانيان هدف مشترك پليس و اداره كل زندان ها است كه در اين جلسه به آن اشاره شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار