با پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اورژانس هوایی در بیمارستان پیمانیه این شهرستان مستقر شد.
کد خبر: ۳۶۶۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ 24 January 2017
با پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اورژانس هوایی در بیمارستان پیمانیه این شهرستان مستقر شد.

عصر دوشنبه یک فروند بالگرد اورژانس برای انجام مأموریت‌های اورژانس هوایی در باند بیمارستان پیمانیه مستقر شد. این پرواز به صورت آزمایشی انجام گرفت.

مراسم رسمی افتتاح اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، صبح پنج‌شنبه با حضور نماینده‌ی مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان شهرستان در بیمارستان پیمانیه برگزار می‌شود.

رحمانیان، روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی جهرم با اشاره به اینکه در استان فارس فقط شهرستان‌های شیراز و جهرم، از این مزیت برخوردارند، گفت: در راستای گسترش و توسعه خدمات جدید در برنامه‌ی تحول نظام سلامت، اورژانس هوایی جهرم در تاریخ ۳بهمن‌ماه ۹۵، ساعت ۱۴.۳۰در جهرم به زمین نشست و به زودی بصورت عملیاتی افتتاح خواهد شد.

رحمانیان روابط عمومی اورژانس جهرم در ادامه گفت: آمبولانس هوایی با عنایت و پیگیری دکتر رضایی نماینده‌ی محترم جهرم در مجلس شورای اسلامی و اورژانس کشور دکتر کولیوند و حمایت‌های دکتر محمد رحمانیان، ریاست دانشگاه علوم پزشکی جهرم به زودی افتتاح خواهد شد.

رحمانیان با تأکید بر ضرورت این پایگاه هوایی تصریح کرد: به یاری خدا این بالگرد به صورت دائمی در جهرم مستقر خواهد شد.

سعادتمند رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی جهرم نیز در این رابطه افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی کوهستانی خاص و صعب‌العبور بودن برخی جاده‌های شهرستان و پراکندگی روستاها و توابع حوزه‌ی جهرم از مرکز شهرستان، راه‌اندازی اورژانس هوایی یکی از نیازهای اساسی است.

سعادتمند خاطرنشان کرد: با افتتاح اورژانس هوایی امدادرسانی به بیماران بدحال و بیماران باردار در مناطق صعب‌العبور، تسهیل و با سرعت بالاتری انجام می‌شود.

گفتنی است آمبولانس هوایی نوعی وسیله‌ی نقلیه بخش اورژانس است که برای کمک‌های پزشکی فوری در شرایطی که آمبولانس به علت عدم سرعت کافی یا دور بودن مسافت نمی‌تواند به به کمک بیمار بشتابد، از آن استفاده می‌شود. گروه کمکی آمبولانس هوایی، مجهز به وسایلی هستند که می‌توانند معالجه بیمار و فرد مجروح را تا رسیدن به بیمارستان به عهده بگیرند. این وسایل شامل دارو، دستگاه نوار قلب، دستگاه تنفس مصنوعی و برانکارد هستند. اغلب از آمبولانس هوایی جهت دسترسی به نقاط دور افتاده، سخت‌گذر و یا دارای اهمیت زمانی استفاده می‌شود.

پیش از این در این دانشگاه علوم پزشكي جهرم، کارگاه دوروزه‌ای جهت ایجاد آمادگی‌های لازم برای راه‌اندازی اورژانس هوایی با حضور معاون اورژانس کشور و سازمان‌های مرتبط با اورژانس برگزار شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار