اخبار کوتاه استان خراسان جنوبی
مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تولید ۵۵۵ تن ماهی گرمابی و سرابی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ۳۹۵ تن از این تولیدات انواع ماهی گرمابی و ۱۶۰ تن ماهی سردآبی به ارزش بیش از ۴ میلیارد و ۶۸۵ میلیون تومان است.
کد خبر: ۳۶۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 24 January 2017
 محمدمهدی سعیدی با اعلام این خبر اظهار داشت: کپور، سیتوفاگ و آمور از انواع ماهی گرمابی و قزل‌آلا تنها نوع ماهی سردآبی است که در خراسان جنوبی پرورش داده می‌شود.
وی افزود: هم اکنون در 700 استخر خراسان جنوبی ماهی گرمابی و در 77 استخر ماهی سردآبی پرورش داده می‌شود.
مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ماهی تولید شده در خراسان جنوبی علاوه بر مصرف داخل استان به استان‌های هم‌جوار نیز ارسال می‌شود.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تولیدکنندگان خراسان جنوبی تا پایان امسال 160 تن ماهی سردابی و 255 تن ماهی گرمابی برداشت کنند.

فرودگاه بین‌المللی بیرجند میزبان ایرباس جدید هما می‌شود

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: 10 و 17 بهمن ماه فرودگاه بین‌المللی بیرجند میزبان ایرباس جدید خریداری شده توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
هادی سلامی با تایید این خبر اظهار داشت: پس از دوران طولانی که شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به دلیل تحریم‌های بین‌المللی امکان خرید هواپیما نداشتند در جریان مذاکراتی که پس از توافق برجام به کار بسته شد ایران‌ایر توانست بعد از ماه‌ها مذاکره دو قرارداد مجزا با ایرباس و بوئینگ به امضاء برساند.
وی افزود: در مجموع 180 فروند هواپیما با عقد قرارداد نهایی به سمت آسمان ایران حرکت خواهد کرد که این نخستین دستاورد این خرید بزرگ است.
مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مردم استان خراسان جنوبی همانند دیگر مردم کشور دارای شأن و منزلت والایی هستند و حق استفاده از هواپیماهای نو و به روز را دارند.
سلامی با بیان اینکه ایرباس 321 به رجیستر EP-IFA به تازگی تحویل هواپیمایی هما شده است و جزو هواپیماهای با بدنه متوسط و از نظر ظرفیت پرواز در حوزه کوتاه‌برد و میان‌برد قرار می‌گیرد و ظرفیت پذیرش حدود 195 نفر مسافر را دارد.
وی افزود: طبق اعلام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر این هواپیما روزهای یکشنبه مورخ 10 و 17 بهمن ماه ساعت 7:35 وارد فرودگاه بین‌المللی بیرجند می‌شود.

جشن تکلیف فرزندان اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی برگزار شد

جشن تکلیف فرزندان همکاران اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی با حضور مدیرکل و فرزندان دختر و پسر همکاران که در سال ٩5 به سن تکلیف رسیده‌اند در محل اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار شد.
حسن رمضانی در این مراسم گفت: فرزندان عزیز و نورچشمان ما به سن تکلیف رسید‌اند و امروز و امسال برای آنها نقطه‌ای عزیمتی به سوی پروردگار است.
وی افزود: امروز در سایه نظام جمهوری اسلامی، توجه به مبانی دین یکی از ارکان جامعه شده است و از این جهت خدا را شاکریم و موظفیم فرزندان‌مان را با تکالیف دینی آشنا کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: باید تلاش کنیم فرزندان ما فرزندانی مکلف باشند که نه تنها بر انجام تکالیف دینی بلکه در مقابل همه دردهایی که پیرامون خود می‌بیند مسئول باشد و اگر ما آنها را انسان‌های مکلف و مسئول تربیت کنیم آنها نیز می‌توانند موجبات پیشرفت جامعه را فراهم کنند.
رمضانی بیان کرد: در بخش دوم این مراسم از برندگان مسابقه واجب فراموش شده که راهبردهای مقام معظم رهبری در زمینه امر به معروف و نهی از منکر است تجلیل شد.

هشدار دامپزشکی خراسان جنوبی در زمینه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

در پی دریافت گزارش تلفات طیور صنعتی بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی از استان‌های کشور رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای الزامی است.
به منظور جلوگیری از این بیماری به فعالان حوزه طیور استان توصیه می‌شود ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی را جدی گرفته و هر گونه تلفات غیرعادی طیور را بلافاصله گزارش کنند.
تاکید می‌شود خراسان جنوبی عاری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است اما برای پیشگیری لازم است مدیریت واحدهای پرورش طیور صنعتی با تشدید ضوابط بهداشتی – قرنطینه‌ای نسبت به محافظت گله‌‌های خود اقدام کنند.
از تمام هم استانی‌ها تقاضا می‌شود جداً از خرید طیور زنده از روز بازارها خودداری کنند و در همین ارتباط تقاضا دارد درصورت مشاهده هرگونه تلفات غیرعادی در پرندگان وحشی و اهلی موضوع را به نزدیکترین شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهید.
بدیهی است مصرف گوشت طیور و تخم مرغ که در مراکز مجاز عرضه می‌شود هیچ گونه مخاطره‌ای برای مصرف کنندگان ندارد.

کارکنان آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی  یاد شهدای آتش‌نشان را گرامی داشتند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی به همراه جمعی از کارکنان با حضور در ایستگاه شماره 5 آتش‌نشانی بیرجند یاد شهدای آتش‌نشان را گرامی داشتند.
مدیرکل و کارکنان این اداره کل با حضور در این ایستگاه‌ آتش‌نشانی ضمن ادای احترام به آتش‌نشانان منطقه با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ آن شهدای گران‌قدر ادای احترام کردند.
در جریان آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو تهران، تعدادی از آتش‌نشانان فداکار کشورمان که برای نجات جان انسان‌ها و فرونشاندن شعله‌های آتش به این محل اعزام شده بودند با فروریختن این ساختمان در زیر آوار مدفون شده و جان خود را در راه خدمت به میهن از دست دادند.
روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی نیز ضمن ابراز همدردی با خانواده شهدای و حادثه دیدگان این واقعه دلخراش این مصیبت را به ملت ایران و خانواده‌های داغدار این قهرمانان واقعی تسلیت عرض کرد و یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان را گرامی داشت.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار