محصولات کنسرسیوم صادراتی گلاب و عرقیات میمند و سنگ فارس در سومین نمایشگاه تولیدات و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عمان مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت.
کد خبر: ۳۶۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴ 24 January 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: شاهپور قنبری مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: در غرفه های کنسرسیوم های فارس، انواع گلاب و عرقیات، اسانس و گیاهان دارویی، محصولات سنگ معادن و سنگ فرآوری شده در واحد های سنگ بری، ارائه شده است.

قنبری افزود: با توجه به نزدیکی فارس به خلیج فارس و کشورهای حاشیه آن بویژه عمان، حضور در بازار این کشور یکی از راهبرد های مهم کنسرسیوم های صادراتی استان فارس است.

وی ادامه داد: علاقمندی زیادی در کشورهای حاشیه خلیج فارس به واردات محصولات گلاب و عرقیات گیاهی و اسانس تولیدی در میمند فارس وجود دارد و عمده بازارهای صادراتی این محصولات در  این کشورها بوده است.

قنبری با اشاره به مرغوبیت و کیفیت بالای سنگ معادن دهبید و وجود بازار مناسب در کشور عمان، خاطر نشان کرد: سنگ فرآوری شده از معادن دهبید بسترهای مناسبی برای صادرات دارد و در این زمینه مذاکراتی توسط اعضای کنسرسیوم برای توسعه صادرات انجام شده است.

او بیان کرد: این نمایشگاه با حضور نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و برخی مسولان  کشورمان و مقامات عمانی در شهر مسقط پایتخت عمان با حضور بیش از 100 شرکت ایرانی گشایش یافت و تا هشت بهمن برپا است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس تصریح کرد: بر اساس آمارها  تبادل بازرگانی بین دو کشور دوست و همسایه ایران و عمان از 560 میلیون دلار در سال 2015 به یک میلیارد دلار در پارسال میلادی رسید.

کنسرسیوم های سنگ شمال و گلاب و عرقیات گیاهی شهر میمند شهرستان فیروزآباد فارس در این نمایشگاه حضور دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار