سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بر اساس نامه دانشگاه علوم پزشکی مازندران به استاندار، سازمان تامین اجتماعی در صورت پرداخت نکردن بدهی های خود به دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در 6 بیمارستان دولتی پذیرش نمی شود.
کد خبر: ۳۶۶۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷ 24 January 2017
ایسنا، پس از آنکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت وگو های مختلی از بدهی سنگین تامین اجتماعی به این دانشگاه خبر داد، در روزهای گذشته خبری مبنی بر پذیرش نشدن بیماران تامین اجتماعی در بیمارستان های استان به گوش رسید.
 
محمد سلطان تویه، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این باره به ایسنا توضیح داد: مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از تأمین اجتماعی 235 میلیارد و 500 میلیون تومان است و با اینکه سازمان تامین اجتماعی توان پرداخت بدهی خود را دارد اما از پرداخت آن سرباز می زند. دانشگاه علوم پزشکی در حال حاضر با بحران شدید مالی رو به رو است و فقط از طریق پذیرش نکردن بیماران تامین اجتماعی می‌تواند این نهاد را وادار به پرداخت مطالبات خود کند.
 
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: بر اساس نامه ابلاغ شده به استاندار مازندران بیماران با دفترچه تأمین اجتماعی به جز بیماران اورژانسی و صعب‌العلاج در 6 بیمارستان استان شامل طالقانی چالوس، امام رضا آمل، رازی قائم‌شهر، امام خمینی بهشهر، امام حسین نکا، امام خمینی و بوعلی سینای ساری پذیرش نمی شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: در صورت مراجعه بیماران به این مراکز درمانی، ویزیت این افراد به صورت آزاد و هزینه درمان به صورت نقدی از آنها اخذ می‌شود. فاکتور هزینه‌ها به بیماران تحویل داده می شود تا خودشان به صورت مستقیم بتوانند هزینه را از اداره تأمین اجتماعی دریافت کنند
 
مدیرکل تأمین‌اجتماعی مازندران اما در گفت وگو با ایسنا با اشاره به نامه دانشگاه علوم پزشکی درباره پذیرش نشدن 6 بیمارستان دولتی از بیمه شدگان تامین اجتماعی گفت: دانشگاه علوم پزشکی  مازندران براساس قانون اجازه پذیرش نشدن دارد.
 
سیدعلی اصغر محمودی تصریح کرد: تنها دانشگاه نیست که از تامین اجتماعی مطالباتی دارد بلکه سازمان تامین اجتماعی نیز 6 میلیارد و 100میلیون تومان بابت حق بیمه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی از این نهاد مطالبه دارد. ابلاغ این نامه کار شایسته ای نبوده و نیست زیرا این دو نهاد همواره باهم تعامل داشته و زیر یک چتر بوده اند.
 
محمودی تصریح کرد: مشکلات مالی برای همه ارگان های دولتی وجود دارد و تامین اجتماعی سازمان بزرگی است که یک میلیون و850هزار نفر معادل 59درصد جمعیت مازندران را زیر پوشش خود دارد.
 
مدیرکل تأمین‌ اجتماعی مازندران افزود: تامین حقوق 120 هزار بازنشسته و 11 هزاربیمه شده بیکاری که معادل150 میلیارد تومان خواهد بود با درآمد 135 میلیاردی کار بسیار دشواری است. بودجه دولت دیگر پاسخگوی مصارف تامین اجتماعی نیست و مصارف از منابع پیشی گرفته است. با چنین شرایط دشوار و بحران مالی تامین اجتماعی موظف به پرداخت به موقع مستمری مستمری بگیران، حق بیمه بیمه شدگان و حقوق بیمه شدگان بیمه بیکاری است و هیچ گاه در وظایف خود قصوری نکرده است. دانشگاه علوم پزشکی باید موقعیت را درک کند تا با تعامل دوسویه راه حل مناسبی برای این معضل پیدا شود.
 
وی با اشاره به این نکته که قانون اجازه پذیرش نشدن بیمه شدگان تامین اجتماعی را در مراکز درمانی دولتی نمی دهد گفت: اگر نامه ابلاغ شود فضای عمومی جامعه متشنج و اعتراض کارگران را درپی خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار