قائم مقام سازمان منطقه ویژه پارس از افتتاح و بهره‌برداری تقاطع غیرهم‌سطح شهدای خلیج فارس منطقه ویژه پارس جنوبی همزمان با ایام دهه فجر امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۶۶۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 24 January 2017
حجت‌الله فریدونی با اشاره به ساخت تقاطع غیر هم‌سطح در منطقه ویژه پارس جنوبی اظهار داشت: احداث و ساخت این پروژه برای توسعه زیرساخت‌ها و گسترش پروژه‌های زیر بنایی و عمرانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با هدف تسریع و تسهیل تردد و حرکت خودروهای سبک و سنگین از ابتدای سال 93 در دستور کار مهندسان  منطقه یک پارس جنوبی قرار گرفت که به کمک مهندسی ارزش مبلغ قرارداد از 36 میلیارد تومان به یک سوم یعنی 12 میلیارد تومان و مدت زمان پروژه از 48 ماه به 23 ماه کاهش یافت.

وی افزود: همه گروه‎های فعال در این پروژه با توجه به برنامه‌ریزی های صورت گرفته برای اجرای مطلوب و موثر در سه شیفت کاری فعالیت داشتند که این حجم عملیات عمرانی در حوزه طرح‌ها و پروژه های عمرانی و جاده‌ای کشور چشمگیر و قابل توجه است.

فریدونی تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های کارشناسی و فنی، مدت زمان اجرای این پروژه از پنج سال به 22 ماه کاهش یافت و با تامین اعتبار و صرف هزینه 36 میلیارد تومان بزودی تکمیل و به بهره برداری  می‌رسد.

سیستم تله‌متری آب در منطقه ویژه پارس راه اندازی می‌شود

مدیر خدمات شهری منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس از راه‌اندازی سیستم تله‌متری آب در منطقه خبر داد و گفت: میزان تولید و توزیع آب در سطح منطقه ساماندهی می‌شود.

محمد پاکدل اظهار داشت: یکی از کارهای ارزشمندی که سازمان منطقه ویژه پارس در حوزه آب داشته است، بحث کنترلینگ آب است که با راه‌اندازی سیستم تله‌متری میزان تولید و توزیع آب در سطح منطقه ساماندهی می‌شود.

وی بیان کرد: با تاکید مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس، کارگروه آب را با همکاری مدیریت آبفای شهرستان عسلویه تشکیل دادیم که راهکارهای بهینه‌سازی مصرف آب را مشخص کنیم.

مدیر خدمات شهری منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس افزود: امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها در سال آینده بهترین برنامه را برای ساماندهی شبکه توزیع آب در منطقه داشته باشیم.

وی با اشاره به افتتاح سیستم تله‌متری آب در دهه مبارک فجر  بیان کرد: با این سیستم میزان تولید آب از شرکت‌های تولیدی بناب و نورویژه به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود و به راحتی می‌دانیم که چه میزان تولید داریم و خروجی ما و تمام قسمت‌های سازمان و ادارات و شرکت‌ها مشخص می‌شود.

همایش دوچرخه سواری در شهر برازجان برگزار شد

به مناسبت روز هوای پاک همایش دوچرخه سواری در شهر برازجان برگزار شد.

در این مراسم که با شعار باهم به سوی هوای پاک و با هدف اشاعه فرهنگ استفاده از دوچرخه برگزار شد بیش از100 دوچرخه سوار مسیر پارک شهید کشتکار تا والفجر را رکاب زدند.

دراختتامیه مراسم موضوعاتی درخصوص اهمیت استفاده از دوچرخه و وسایل عمومی بیان شد و حاضران بر استفاده از اینگونه وسایل برای جلوگیری از آلوده شدن هوا تاکید کردند.

ارتقاء مهارت‌های شاغلان شهرک‌های صنعتی دشتستان

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دشتستان از برگزاری دوره آموزش جوشکاری ضمن خدمت برای کارکنان شاغل در صنایع شرکت‌های مستقر در شهرک صنعتی شهرستان خبر داد.

مهدی فرامرزی با اشاره به آموزش ضمن کار توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: بخشی از آموزش‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای  در قالب آموزش در صنایع ویژه شاغلان در صنایع کوچک و بزرگ با هدف صیانت از نیروی کار و ارتقاء سطح مهارتی این عزیزان همگام با فناوری‌های روز در محل و حین انجام کار بدون جدا کردن شاغل از کار خود صورت می‌پذیرد.

وی کارگران و شاغلان در صنایع را چرخ‌های محرک توسعه استان بوشهر خواند و بیان کرد: ارتقاء توانمندی‌های مهارتی شاغلان صنایع و آشنایی این عزیزان با فناوری  روز یکی از ارکان توسعه صنایع و جهش حرکتی این بخش تولیدی در سطح استان است که می‌طلبد با توجه و درک اهمیت آموزش‌های مهارتی در کارخانجات و صنایع کوچک گامی مهم و موثر را در توسعه اقتصادی استان برداشت.

توسعه نیروی انسانی بیمارستان امام حسین (ع) اهرم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از توسعه نیروی انسانی بیمارستان امام حسین (ع) اهرم خبر داد.

علیرضا رئیسی در نشست بررسی وضعیت بهداشت و درمان شهرستان تنگستان اظهار داشت: پیشرفت و توسعه در بخش بهداشت و درمان هر شهرستانی نیازمند همکاری و مساعدت همه مسئولان آن شهرستان است که علاوه بر استفاده از اعتبارات دانشگاه از همکاری و مساعدت شهرستان نیز برخوردار شویم تا توسعه شهرستان با سرعت بیشتری صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: پیشرفت‌هایی که پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت در شهرستان تنگستان صورت گرفته بسیار چشمگیر بوده و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیری‌های خوبی انجام داده و امیدواریم بتوانیم خدماتی را که حق مردم است و شایسته آن نیز هستند به آنها برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: توسعه نیروی انسانی بیمارستان امام حسین(ع) اهرم در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ثبت‌شده است و در آینده نیروهای موردنیاز برای آن به‌صورت استخدام جذب خواهند شد که نیاز به جذب نیرو به‌صورت شرکتی نخواهد بود.

شهرستان تنگستان نیاز مبرم به ارتقاء خدمات درمانی دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شهرستان تنگستان نیاز مبرم به ارتقای خدمات درمانی دارد.

علیرضا رئیسی در بازدید از زیرساخت‌های درمانی تنگستان اظهار داشت: هدف از این بازدید بررسی میزان پیشرفت فیزیکی احداث فاز دوم بیمارستان امام حسین (ع) است. شهرستان تنگستان نیاز مبرم به ارتقای خدمات درمانی دارد تا دسترسی مردم شهرستان به خدمات درمانی بیشتر و سریع‌تر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: لازم است در زمان احداث بخش‌های مختلف بیمارستانی و پیش بیمارستانی به جانمایی و استفاده مناسب از فضا و مکان موجود در بیمارستان دقت شود تا بتوانیم از امکانات موجود حداکثر استفاده را کرده و همچنین مدیریت انجام خدمات در آینده به شکل مناسب صورت پذیرد.

بیش 250 اثر در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای شرکت در جشنواره فرهنگی ثبت شد

تاکنون بیش از 250 اثر در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای شرکت در هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت، به ثبت رسیده است.

دبیر جشنواره فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اعلام این خبر گفت: تاکنون در بخش هنرهای تجسمی جشنواره، حدود 185 اثر، در بخش ادبی 51 اثر، در بخش هنرهای نمایشی 14 اثر توسط دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به ثبت رسیده و در بخش موسیقی و تئاتر نیز به‌زودی هشت اثر ثبت می‌شود.

بنت‌الهدی دشتی  افزود: ثبت آثار، نسبت به سال‌های پیش روند چشمگیری دارد و ایجاد رقابت و نشاط و پویایی در بین دانشجویان سبب خرسندی است و تا حدودی اهداف در نظر گرفته‌شده را محقق می‌سازد.

وی بیان کرد: در این رویداد بزرگ، برای نخستین بار در بخش‌های کارکنان، اساتید و جامعه پزشکی، موضوع آزاد نیز در نظر گرفته‌شده که بر اساس ابلاغ معاونت فرهنگی وزارت متبوع، شرکت در جشنواره، در ارتقای اساتید و ارزشیابی عملکرد کارکنان مؤثر است.

کارگاه و کلاس آموزشی هوای پاک در مدارس عسلویه برگزار شد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان عسلویه گفت: کارگاه و کلاس آموزشی هوای پاک در مدارس عسلویه برگزار شد.

جاسم زارعی اظهار داشت: بحران آلودگی هوا در بعضی از کلان‌شهرهای ایران در سال 74 مسئولین اجرایی کاهش آلودگی هوا را بر آن داشت تا به‌منظور ایجاد و حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه، روز 29 دی‌ماه را به‌عنوان روز هوای پاک اعلام کنند.

وی افزود: هدف از اعلام روز هوای پاک ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه بوده است و ازآنجایی‌که کلید اصلی کاهش آلودگی هوا مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین بخشی است این روزمی تواند عامل مهمی در ایجاد این مشارکت و هماهنگی بین بخشی باشد.

رفع موانع صادراتی در منطقه ویژه پارس

مدیر امور گمرکی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از رفع موانع صادراتی در این منطقه خبر داد و گفت: تلاش ویژه‌ای برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داریم.

سید محمدمهدی مهدوی اظهار داشت: تلاش‌های ویژه‌ای را برای توسعه صادرات در گمرک منطقه ویژه پارس داشته‌ایم و شاهد کسب رتبه برتر در زمینه صادرات هستیم.

وی بیان کرد:در زمینه موضوع صادرات یک سری موانع در امر صادرات وجود داشت که با تعامل سازمان منطقه ویژه پارس با نهادها و سازمان های ذی‌ربط نظیر ستاد قاچاق کالا و ارز، گمرک جمهوری اسلامی و سازمان استاندارد و سایر سازمان‌های مرتبط بخش اعزم موانع صادراتی که بیشتر جنبه قانونی و دستورالعملی داشتند، حل شده است و تولیدکنندگان به آسانی می‌توانند صادرات را انجام دهند.

مدیر امور گمرکی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از حمل یک‌سره محموله صادراتی در این منطقه خبر داد و ابراز کرد: رشد صادرات سبب شده امسال تاکنون میزان صادرات غیرنفتی از صادرات نفتی پیشی بگیرد.

عملیات انتقال گاز ترش از پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی به فاز 19 پایان یافت

رئیس تعمیرات ابزار دقیق پالایشگاه نهم گفت: با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و تجهیزات پیشرفته و بدون ایجاد توقف در عملیات تولید، انتقال روزانه 15 میلیون متر مکعب گاز ترش از پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی به فاز 19 با موفقیت به پایان رسید.

 محمدرضا نجفی، با بیان افزایش مصرف گاز در اوج سرمای زمستان و مشکلات به‌وجود آمده در خط انتقال گاز از سکوی دریایی به فاز 19 پارس جنوبی اظهار داشت: عملیات انتقال گاز ترش از طریق پالایشگاه نهم به وسیله‌ خط لوله‌ی 30 اینچ به طول 3 کیلومتر به فاز 19، با موفقیت به پایان رسید.

نجفی افزود: عملیات انتقال گاز ترش از پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی به فاز 19 با تلاش خستگی‌ناپذیر متخصصان و کارکنان پالایشگاه نهم در کوتاه‌ترین بازه زمانی ممکن به پایان رسید.

رئیس تعمیرات ابزار دقیق پالایشگاه نهم خاطرنشان کرد: انجام این عملیات مهم با تصمیمات و برنامه‌ریزی دقیق، برای افزایش تولید پایدار گاز در فاز 19 پارس جنوبی، با ارسال روزانه 15 میلیون متر مکعب گاز ترش محقق شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار