رئیس هیات اسکواش ایلام گفت: فعالیت در عرصه ورزش بدون پشتوانه مالی امکان پذیر نیست و به همین جهت جذب منابع مالی جدید به عنوان یک اولویت باید مد نظر مسئولان ورزش استان ایلام قرار گیرد.
کد خبر: ۳۶۶۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ 24 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ زهره عزیزنیا  اظهار کرد: عدم تخصیص اعتبار ویژه، کمبود زیرساخت و فضای ورزشی، عدم همکاری ارگان‌ها و شرکت‌ها برای تحت پوشش قرار دادن ورزشکاران و تیم‌های ورزشی از عمده مشکلات ورزش اسکواش در ایلام است.

وی با بیان اینکه ضروری است مسئولان برای حل مشکلات همت بیشتری داشته باشند، افزود: برای تحقق جامعه سالم، دستگاه‌های دولتی از جمله آموزش و پرورش، شهرداری، بخش خصوصی و دستگاه هایی که توان مالی برای حمایت از ورزش دارند باید به این عرصه ورود کرده و تعامل سازنده ایی با هیات های ورزشی در حال رکود داشته باشند.

عزیزنیا یادآور شد: با توجه به اینکه ورزشکاران سرمایه هر کشوری محسوب می‌شوند و حفظ جایگاه و دستاوردهای آنها کمتر از پرورش این استعدادها نیست از مسئولان انتظار داریم ورزشکاران را تحت پوشش حمایت‌های خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: هیات اسکواش ایلام همانند سایر هیات ها با کمبود اعتبارات مواجه است و بدلیل در اختیار نداشتن زمین، عملا به حالت تعطیل است و هیچ ورزشکار سازمان یافته ای در این رشته فعالیت ورزشی ندارد.

رئیس هیات اسکواش ایلام اضافه کرد: از هر کوششی برای فعالیت این رشته ورزشی دریغ نمی کنیم و با هماهنگی به عمل آمده با اداره کل زندان ها تفاهم نامه ای منعقد و قرار شد بند نسوان زندان ایلام صاحب دیواره اسکواش شود.

عزیزنیا ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه قرار شد دیواره اسکواش در این بند نصب و یا خط کشی شود و امکانات رشته در اختیار زندانیان و کارکنان زن همچنین ورزشکاران آزاد قرار گیرد.

به گفته وی، با وجود پیگیری های مستمر این امر هنوز تحقق پیدا نکرده و با وجود استعدادهای فراوان در استان، این رشته ورزشی پر هیجان همچنان بدون فعالیت است.

وی با بیان اینکه اسکواش از ورزش های پرطرفدار، جذاب و تاثیر گذار از نظر فکری و حرکتی است، افزود: اداره ورزش و جوانان با اختصاص زمین برای احداث سالن مخصوص اسکواش موافقت کرده اما برای ساخت آن به یک میلیارد ریال اعتبار نیاز است که قادر به فراهم کردن آن نیستیم.

عزیزنیا گفت: برای رشد و توسعه این ورزش در استان ایلام 2 نفر از بانوان ورزشکار فعال این رشته برای گذراندن کلاس های مربیگری و داوری و یک نفر برای کلاس های بازپروری این رشته به تهران اعزام شده و در دوره های آموزشی و داوری شرکت کردند.

وی تاکید کرد: امیدواریم مسئولان به حوزه ورزش بخصوص در استان هایی مانند ایلام که نسبت به سایر شهرهای کشور از امکانات کمتری برخوردار است، توجه بیشتری داشته باشند.

 با توجه به مشکلات مطرح شده از جمله سالن و زمین، اکنون هیچ ورزشکار سازمان یافته ای بخش مردان و زنان در رشته ورزشی اسکواش در استان ایلام فعالیت ورزشی ندارد.
 
اسکواش از قدیمی ترین نوع خانواده ورزش های راکتی محسوب می شود این ورزش همه اجزای آمادگی جسمانی را از قبیل سرعت، قدرت، استقامت، انعطاف پذیری، چابکی و توان داراست و در بهبود استقامت قلبی، عروقی و عضلانی بدن نقش مهمی ایفا می کند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار