معاون سیاسی امنیتی استاندار هشدار داد؛
سی یکمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان سه شنبه 5بهمن در محل ساختمان استانداری برگزار گردید.
کد خبر: ۳۶۶۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 24 January 2017
پنهان کاری وپاک کردن صورت مساله

شبستری خیابانی معاون امنیتی سیاسی استاندار سلامت جسمی وروانی و آسیب های اجتماعی رامرتبط باهم دانست وخاطر نشان کرد، کشورهای که خواستند درموضوع ایدز پنهان کاری کنندبه نوعی صورت مسأله راپاک کردند وبامشکلات جبران ناپذیری مواجه شدند.

وی اضافه کرد،32 هزارنفر مبتلا به ایدز درکشورشناسایی شده است وتخمین زده می شود نزدیک به 100هزار نفر به این بیماری مبتلا است.

ماکزیمم مبتلایان ایدزی بین سنین 20تا35
شبستری تاکید کرد: ایدز یک بیماری است که تنها معضل کشور ما نیست و موضوع فرا ملی هست و سال‌ها هست که تلاش بین‌المللی صورت می‌گیرد و باعث شده برخی‌ها کنترل می‌کنند.
شبستری خیابانی میانگین سنی مبتلایان ایدز تشریح کرد وگفت،پیک سنی مبتلایان به ایدز جوانان 20تا35ساله است.

همجنس گرایی یک واقعیت تلخ
معاون امنیتی سیاسی استاندار خبرداد؛ تعداد هم جنس گرایان دراستان به چندهزارنفرتخمین زده می شود و این یک واقعیت تلخ است و نمی توان کتمان کرد.
 

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان در جامعه وجود افراد تن فروش را کتمان کرد که عامل اصلی رواج ایدز است، گفت: وقتی اداره سلامت جامعه را عهده دار هستیم نمی توانیم موضوعات را کتمان کنیم و ضروری است که از خود مردم برای حل این مسایل کمک گرفته شود.

شبستری خاطرنشان کرد: باید جامعه آماده برای کمک به حل این موضوع باشد و از این نترسیم که اگر بحث ایدز را به جوانان بگوئیم آنها را با خطر روبه‌رو می‌کنیم.


وی تصریح کرد، نوجوانان اطلاعات راب ه درست یا اشتباه یاد می‌گیرند،بعضا اطلاعات این گروه سنی بیش تراز برخی دیگر است واگر آموزش واطلاعات درست داده نشود اطلاعات غلط را می آموزند.

وی تصریح کرد: با اطلاع رسانی صحیح به گروه هدف و فراهم یاری امکانات می‌توان سلامت جامعه را ارتقا داد.

شبستری با اشاره به اینکه افراد خجالت می‌کشند که آزمایش اچ تی وی بدهد، گفت: کادر بهداشتی و درمانی امین مردم هستند و خیلی وقت‌ها مسائلی را به ما در درمان می‌گوید که به خانواده نمی‌گفتند و باید اطمینان به پزشکان در جامعه رواج یابد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار