کد خبر: ۳۶۶۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 24 January 2017
تابناک گیلان / محسن سرخو روز سه شنبه در سیصد و بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران افزود: بعد از وقوع حادثه خیابان جمهوری و فوت دو شهروند چند نکته را مطرح کردیم که ما را به سیاسی کاری متهم کردند.
 
وی اظهار کرد: من درخواست کردم که شهردار تهران استعفا دهد و چه بسا اگر این اتفاق می افتاد شاهد وقوع حادثه ای همچون ساختمان پلاسکو نبودیم.
 
سرخو با بیان اینکه اخطاریه ایمنی نباید به مستاجرین داده شود، گفت: اگر یک کارشناس حقوقی مسلط در شهرداری تهران حضور داشت و راهنمایی می کرد، اخطاریه ایمنی درخصوص ساختمان پلاسکو باید برای بنیاد مستضعفان ارسال می شد.
 
وی اظهار کرد: در سالهای گذشته شورای شهر، چهار مصوبه برای آتش نشانی تهران داشت و شهرداری را ملزم به روزآمد کردن تجهیزات و خرید بالگردهای امدادی و ارائه استانداردهای لازم ساختمان به شورا کرده بود که هیچکدام انجام نشده است.
 
سرخو تاکید کرد: در حادثه پلاسکو اگر با استفاده از بالگرد از بالا و اطراف ساختمان عملیات اطفا انجام می شد به طور قطع شاهد وقوع این فاجعه نبودیم.
 
وی با بیان اینکه قیمت بالگرد ۱۰ میلیارد تومان است، پیشنهاد کرد که شهرداری تهران باید مکلف به تجهیز یگان هوایی شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه خاطر نشان کرد: صدا و سیما نیز به جای تولید برنامه های بی محتوا، برنامه های آموزشی تولید و به مردم ارائه کند تا در زمان بروز حادثه به درستی عمل کند.
به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر فیلمی از سخنان محمدباقر قالیباف شهردار تهران در جلسه ای با حضور اعضای شورای شهر در فضای مجازی منتشر شد که دراین جلسه قالیباف در خصوص مشکلات ساختمان پلاسکو و لزوم پلمب آن صحبت می کند.
براساس فیلم منتشره، قالیباف دراین جلسه عنوان می کند که باید پلاسکو پلمب شود ولی اگر این کار را انجام دهیم با توجه به پیامدهای اقتصادی آن، متهم به سیاسی کاری می شوم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار