کد خبر: ۳۶۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 24 January 2017
 رئیس کمیته انضباطی گفت: اگر در مسابقه‌ای داور به اشتباه بازیکنی را که باید اخراج می‌شد، در داخل زمین نگه دارد می‌توانیم راجع به اصل بازی و یا حتی تکرار مسابقه تصمیم گیری کنیم.

به گزارش تابناک تبریز از سایت فدراسیون فوتبال، اسماعیل حسن زاده- رئیس کمیته انضباطی با تاکید بر اینکه تخلفات پیاپی تماشاگران منجر به محرومیت آنها در مسابقات بعدی می شود، گفت: در پایان نیم فصل اول، تخلفات تماشاگران را که دسته بندی کردیم که تیم‌های استقلال تهران و تراکتور سازی تبریز به ترتیب بیشترین تخلفات را داشته و در راس باشگاه های پر تخلف بود. بر همین اساس بعد از ۷ یا ۸ تنبیه جریمه نقدی، مجبور شدیم از گزینه محرومیت تماشاگر برای این دو تیم استفاده کنیم که محرومیت‌های تماشاگران نیز اجرا شد.

وی در ادامه بیان کرد: تیم‌های صنعت نفت آبادان، پرسپولیس، ماشین سازی تبریز، سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان در رده‌های بعدی از لحاظ تخلفات تماشاگران هستند و تخلفات‌شان به اندازه ای است که اگر رعایت نکنند ما مجبوریم با تنبیهات سخت تری، با آنها برخورد کنیم. 
وی درباره حوادثی که عصر روز گذشته در بازی پرسپولیس تهران و گسترش فولاد تبریز رخ داد، گفت: راجع به حوادث پرسپولیس و گسترش فولاد هنوز گزارش بازی به دست ما نرسیده و به محض اینکه گزارش مقامات رسمی  برایمان ارسال شود، در خصوص همه موارد انضباطی تصمیم گیری خواهیم کرد. اما راجع به اتفاق خاص داوری که رخ داد، آیین نامه انضباطی و سایر قوانین این موارد را پیش بینی کرده است و به نظر می‌رسد که کمیته برگزار کننده مسابقات حتما تکالیف قانونی خود را در این مورد اعمال خواهد کرد.
حسن زاده گفت: در قانون پیش بینی شده است که اگر داوری در تصمیمات انضباطی‌اش(دادن کارت زرد و یا قرمز) اشتباه کند، کمیته انضباطی می‌تواند این تصمیم را اصلاح  کند که در این خصوص هم اگر موردی در گزارش‌های مقامات رسمی قید شود، ما حتما تصمیم می‌گیریم. البته قانون به کمیته برگزار کننده مسابقه این اجازه را می‌دهد که اگر در مسابقه‌ای داور اشتباها بازیکنی را که باید اخراج می‌شد، در داخل زمین نگه دارد و تیم مقابل اگر بازنده  می‌شد، کمیته برگزار کننده می‌توانست اقدام داور را به عنوان اشتباه موثر در نتیجه قلمداد کرده و راجع به اصل بازی و یا حتی تکرار مسابقه تصمیم گیری کند. ولی در این مورد چون نتیجه به نفع تیم دارنده بازیکن مذکور نبوده، فقط اعمال قانون برای مسابقه بعدی آن بازیکن صورت خواهد گرفت.
وی در پایان افزود: باز هم از همه مقامات مسئول باشگاه‌ها و تیم‌ها تقاضا داریم که با رعایت قوانین و مقررات، چنانچه اعتراضی داشته باشند، وفق مقررات و با مکاتبه رسمی اعتراض های خود را پیگیری کنند. مصاحبه های رسانه ای و یا جنجال در حواشی رقابتهای لیگ امری ناشایست است و تنبیه انضباطی هم دارد. ضمن اینکه از مقامات باشگاه استقلال تهران  به دلیل حضورشان در کمیته انضباطی به جهت بررسی حاشیه‌های انضباطی باشگاه تشکر و قدردانی می‌کنیم. در واقع  مطالبی که در راستای آرامش در سکوها مفید و موثر بود را مطرح کرده و باشگاه استقلال نیز به نوعی متعهد شدند که تلاش‌های همه جانبه در خصوص آرامش در سکوهای این تیم به عمل آورند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار