دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به این که بسیج نهادی مردمی، انقلابی و موثر در فرهنگ می باشد گفت: بسیج به دلیل مردمی بودن دارای اشرافیت محیطی بر جامعه است.
کد خبر: ۳۶۶۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ 24 January 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی دادستانی قم، مهدی کاهه در دیدار با سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه قم و بازدید از قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر جوادالائمه(ع) با بیان این که بسیج نهادی مردمی است و نظارت مردم بر مردم بهترین نوع نظارت است، اظهار داشت: این مردمی بودن از مهمترین سرمایه ها و ظرفیت های بسیج است. 

وی در ادامه با بیان این که دادستانی و بسیج یک هدف مشترک و واحد دارند خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه الهی و ضرورتی برای همگان است، ولی قلمرو آن گسترده و وسیع است که منحصر در ناهنجاری های اخلاقی نمی شود. 

دادستان قم افزود: مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در همه حوزه های اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است که نتیجه آنها عزت و اقتدار نظام اسلامی است. 

وی، 2 مولفه مهم آموزش و تخصص را از مهمترین نیازمندی ها برای امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: اقدام هایی که با آموزش و تخصص همراه باشد نتیجه بهینه و مطلوبی به ارمغان می آورد. 

کاهه با اشاره به اهمیت پیش بینی و پیشگیری در کاهش جرم و تخلف ها در جامعه، تصریح کرد: اقدام های نرم افزاری موثرتر از رفتارهای سخت افزاری است، البته استفاده از روش های سخت، نشانه بی توجهی به روش های نرم نیست، اما اقدام های نرم افزاری کم هزینه، زیربنایی و از بین برنده بستر آسیب ها و تهدیدها است. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار