رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در دیدار مدیرکل اوقاف استان مطرح کرد: با همکاری اوقاف استان و ایجاد بسترهایی برای آموزش دانشجویان در حوزه وقف، معلمین آینده خراسان رضوی می توانند هر کدام یک مبلغ وقف در جامعه باشند.
کد خبر: ۳۶۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱ 26 January 2017
  
به گزارش  تابناک رضوی، جلسه مشترک حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده ، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با سید حسین مجتبوی، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان خراسان رضوی در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد.
در این دیدار حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به ایجاد موقوفات جمعی و تسهیل امر وقف، تصریح کرد: با ایجاد موقوفات جمعی از جمله موقوفه مهر فاطمی، وقف جمعی علم و فناوری و وقف توسعه امامزادگان ناصر و یاسر، وقف را برای عموم مردم تسهیل شد.
 وی افزود: فرهنگ وقف در عرصه های مختلف از جمله علم و پژوهش گره گشاست.
 احمدزاده با اشاره به وقف جمعی یک آبسردکن توسط دانش آموزان داورزنی، گفت: می توان با ایجاد وقف جمعی در بین دانش آموزان، وقف را از دوران کودکی و نوجوان در درون آنها نهادینه کرد.
 رئیس دانشگاه فرهنگیان نیز در این دیدار گفت: شایسته است در راستای رسالت و فعالیت های دانشگاه فرهنگیان و اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، تفاهم نامه بین این دو نهاد منعقد گردد تا بر اساس این تفاهم نامه، فعالیت های مشترک و موثری انجام شود.
 وی افزود: این دانشگاه آمادگی همکاری در عرصه های مشترک را دارد،
 مجتبوی در ادامه گفت: می توان امکانی را فراهم آورد تا دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در برنامه قرانی و فرهنگی اوقاف حضور یابند.
 وی افزود: می توان با همکاری اوقاف دوره هایی با موضوع موضوع تبیین و ترویج فرهنگ وقف برگزار کرد و معلمان آینده کشور را به عنوان یک مبلغ وقف تربیت کرد.
 رئیس دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: هر معلم در هر منطقه می تواند مروج فرهنگ وقف در محل خدمت خود در بین کارکنان و دانش آموزان باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار