مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری یزد گفت: باتلاش دهیاران فعالیت های عمرانی خوبی درسطح روستاها در زمینه عمرانی و اشتغال انجام شده است.
کد خبر: ۳۷۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۱ 02 February 2017
به گزارش تابناک یزد،محمد یارمند  درنشست دهیاران واعضای شوراها اسلامی بخش مرکزی وبهمن ابرکوه اظهارکرد: دهیاران و اعضای شوراهای روستاها بازوان توانمند دولت و مردم هستند.
وی بابیان اینکه به روستاهایی که طرح هایی برای توانمندسازی اقتصاد روستا ارائه دهند تسهیلاتی با سود هشت درصد پرداخت می شود افزود: هفت طرح اشتغالزایی برای روستاهای شهرستان ابرکوه مصوب شده است .
یارمند ادامه داد: دهیاران می توانند طرح های خود را درقالب صنعتی، کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و گردشگری در روستاها ارائه دهند و تا سقف 20 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کنند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری یزد بابیان اینکه رویکرد دولت یازدهم ایجاد اشتغال پایدار و توسعه عمرانی و صنعت گردشگری در روستاها است تصریح کرد: ایجاد توسعه پایدار در حوزه گردشگری یکی از اثرگذارترین شغل ها است.
یارمند بابیان اینکه امسال بیش از25 میلیارد ریال اعتبار به دهیاریهای استان پرداخت شده است افزود: برای شهرستان ابرکوه 10میلیارد ریال اختصاص داده شده است.
وی طرح های گردشگری را برای دریافت تسهیلات بسیار مناسب دانست و افزود: روستاهای شهرستان ابرکوه جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوانی دارد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری یزد از تلاش آقایی بخشدارمرکزی ابرکوه بعنوان بخشدار موفق استان یزدتشکر کرد.
فرماندار ابرکوه نیز در این نشست با بیان اینکه فرصت مناسبی برای توسعه اقتصادی روستاها بدست آمده است، گفت: باید دهیاران وشوراها در کنار هم و با مشارکت مردم از ظرفیت ها استفاده کنند.
سیدنبی رسولی باگرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهارکرد: مدیران دستگاههای اجرایی در این خصوص پای کار هستند و اقدامات لازم را انجام می دهند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری یزد همچنین با حضور در روستاهای صادق آباد ، صفی آباد از طرحهای عمرانی ، گردشگری روستاهای بخش مرکزی ابرکوه دیدن کرد و از فعالیت دهیاران در رشد و توسعه روستایی تشکرکرد.
بخشدار مرکزی ابرکوه درحاشیه این بازدید گفت: بیش از40 طرح عمرانی در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان بابیش از هفت میلیارد در دست اجراست .
محمد جواد آقایی اظهارکرد: عمده این طرح ها بهسازی و آسفالت معابر، دفع آب های سطحی ، محوطه سازی بوستان و فضای سبزاست .
بخش مرکزی ابرکوه دارای 19 روستا با جمعیتی بیش از 10 هزارنفر است که شغل اکثر اهالی کشاورزی و دامداری می باشد.
ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار