به مناسبت گرامی داشت سی و هشتمین سالگرد فجر انقلاب اسلامی ، نمایشگاه هنرهای تجسمی و صنایع دستی هنرمندان بدره روز پنجشنبه با حضورهنرمندان و مسئولان این شهرستان افتتاح شد.
کد خبر: ۳۷۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 02 February 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان بدره درحاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت :در این نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی شامل رنگ روغن ،طراحی،مدادرنگی ،آبرنگ،پاستل گچی،زغال، ویترای یا نقاشی روی شیشه، مجسمه سازی تابلو دکوراتیو ونقاشی روی سفال و آثار صنایع دستی شامل چرم دوزی ،کیف سازی، حصیربافی و جاجیم بافی هستند.
 
شیرزاد کریمی دوستان هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی و شناساندن توانایی ها و استعدادهای هنرمندان شهرستان جهت تشویق ،ایجاد انگیزه و زمینه سازی برای گسترش فعالیت های هنری ذکر کرد.
 
وی اظهارکرد: استعدادهای هنری فراوانی در سطح شهرستان وجود دارد که به حمایت های مادی و معنوی نیاز دارند و نمایشگاه های کوتاه مدت فصلی و مناسبتی نمی تواند به خوبی ارزش کارهای آنان را نمایان سازد.
 
کریمی دوستان گفت:هنرهای تجسمی و صنایع دستی سابقه دیرینی درکشورمان دارند و باید تلاش شود همسو با تغییرات اجتماعی دنیای امروز زمینه حفظ و گسترش این هنرها فراهم گردد.
 
هدیه رشیدی از هنرمندان رشته گرافیک نیز به خبرنگار ایرنا گفت: فضای مناسب و مستقل در سطح شهرستان برای انجام کارهای هنری وجود ندارد لازمه اشاعه و گسترش هنرهای تجسمی و صنایع دستی این است که فضای مناسب و امکانات کافی برای آموزش دهندگان وآموزش گیرندگان فراهم گردد.
 
 به گزارش تابناک ایلام ،مراسم مختلف گرامی داشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی از 12 بهمن ماه آغازشده و با برگزاری 250 برنامه مختلف و افتتاح چند طرح عمرانی در سطح شهرستان انجام خواهد گرفت.
 
این برنامه ها شامل تعداد30 برنامه مهم و سراسری و بالغ بر 230 برنامه بومی و محلی است که توسط کمیته های مختلف ستاد دهه فجر سازماندهی و اجرا می شوند.
 
شهرستان بدره (مرکز شهرستان ) در 87 کیلومتری شرق شهر ایلام قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار