فرماندار شهرستان خاش سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک ارتباط 50 روستای حاشیه تفتان به دلیل بارش سنگین برف مسدود شده است.
کد خبر: ۳۷۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 04 February 2017


محمداکبر چاکرزهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش برف از روز گذشته در شهر و برخی مناطق خاش مانند تفتان، ایرندگان و حوزه دشت آبخوان و حوزه نوک آباد گزارش شده است.
وی افزود: با تلاش راهداران کار نمک پاشی و برف روبی در مسیر جاده ترانزیتی خاش - زاهدان انجام شده و هم اینک هیچ گونه نگرانی برای مسدود بودن این راه ارتباطی وجود ندارد.
وی ادامه داد: در مساله امدادرسانی به گرفتار شدگان در برف و کولاک هلال احمر در حال انجام وظیفه است و در صورت ضرورت سهمیه نفت زمستانی را اعلام می کنیم.
**مسدود شدن راه ارتباطی تفتان بر اثر بارش برف
بارش برف و کولاک که از پنجشنبه شب در روستای تمندان آغاز شده و همچنان ادامه دارد سبب مسدود شدن راه ارتباطی تفتان شده است.
دهیار تمندان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بارش بیش از 50 سانتی متر برف در این روستا، مسیر ارتباطی تمندان به دره گل و سردریا را مسدود و تردد را برای ساکنان منطقه غیر ممکن کرده است.
خان محمد کردی افزود: با توجه به شدت بارش ها، مردم برای تامین علوفه دام و انتقال بیماران اورژانسی به مراکز درمانی با مشکلات فراوانی روبرو هستند و نیاز به کمک رسانی دارند.
وی ادامه داد: بر اثر شدت سرما و یخبندان و ترکیدگی لوله ها، آب روستا قطع شده و مردم برای تامین آب آشامیدنی با مشکل مواجه هستند.
وی بر لزوم امداد رسانی و کمک‌ به روستاییان تاکید کرد و اظهار داشت: همزمان با بارش برف و مسدود شدن راه های ارتباطی، دهیاری تمندان با هماهنگی فرماندار خاش و بخشدار نوک آباد اقدام به تشکیل ستاد بحران به منظور امداد رسانی در منطقه کرده است.
دهیار تمندان ادامه داد: تیمی متشکل از اعضای شورا و گروههای مردمی در حال بازگشایی مسیرهای مسدود شده هستند که به دلیل کمبود امکانات و کولاک شدید کار بازگشایی به سختی انجام می شود.
وی بیان کرد: بر اثر شدت بارش برف و کولاک دامداران منطقه متحمل خساراتی شدند.
کردی با بیان اینکه باید از سفرهای غیر ضروری به منطقه خودداری شود گفت: در صورت لزوم رانندگانی که‌ قصد تردد در راههای ارتباطی این روستا را دارند باید از تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ استفاده کنند.
دهیار تمندان اعزام تیم های امداد و نجات و تامین کالاهای مورد نیاز روستاییان را خواستار شد.
به گزارش ایرنا بارش برف در ارتفاعات تفتان و مناطق تمندان، جم چین، سردریا، میرآباد، اناری، چانعلی و بارندگی در مناطق روستایی خاش مانند گورچان، گزو، بیلری، نوک آباد، گوهرکوه، ایرندگان، کارواندر، دشت آبخوان، سنگان، ترشاب، شوگه، خان بی بی، سرتلاپ، کروجی، اسپیتک و غیره سبب خوشحالی کشاورزان و دامداران شده است.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار