محمد احمدی، نماینده فارس در شورای عالی استان‌ها به تیتر شهر گفت: اغلب شهرداری‌های استان فارس از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۳۷۳۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶ 06 February 2017
رییس شورای شهر نوجین فراشبند با اشاره به اینکه استان فارس رتبه نخست تولید گندم در کشور را دارد، اضافه کرد: در عین حال در استان فارس بیش‌ترین میزان بهره‌برداری از سفره‌های آب زیرزمینی اتفاق میافتاد. تولید گندم در عین سودآوری ضررهای غیرقابل جبرانی را به سفره‌های آب زیرزمینی و زیست‌بوم این شهر وارد کرده است.
احمدی ادامه داد: میزان جهانی فرونشست زمین در جهان 54میلی‌متر است که این میزان در شیراز به 54سانتی‌متر می‌رسد.
 
به گفته این عضو شورای شهر میزان برداشت غیر مجاز از سطح آب‌های زیرزمینی در کوچک‌ترین قطعه زمین سه برابر مکان‌های مجاز برای بهره‌برداری است.
 
او به راه‌حل دولت برای پیش‌گیری از اتلاف آب اشاره کرد و گفت: دولت به کشاورزانی که از روش آبیاری نوین استفاده کنند 85درصد از هزینه‌های آبیاری را می‌دهد. این در حالی است که به دلیل محدود بودن تعداد شرکت‌هایی که وظیفه آموزش و تامین منابع مورد نیاز برای آبیاری نوین را از سوی وزارت جهاد  کشاورزی به عهده دارند، تجهیز کشاورزان چندسالی طول می‌کشد.
 
احمدی اظهار کرد: در هر یک از شهرهای استان فارس مهندسان کشاورزی ماهری وجود دارد که می‌توانند وظیفه تجهیز کشاورزان به روش آبیاری نوین را به عهده بگیرند اما وزارت جهاد و کشاورزی فقط تعداد محدودی شرکت را برای این کار انتخاب کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار