کد خبر: ۳۷۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ 13 February 2017

به گزارش تابناک :حواستان به حافظه داخلی گوشی باشد!

حافظه داخلی از حافظه خارجی گوشی وظیفه مهم‌تری را بر عهده دارد. در واقع فایل‌های سیستمی در این بخش از دستگاه قرار گرفته‌اند؛ پس بهتر است حافظه داخلی را تا حد ممکن خالی نگه دارید. حداقل سعی کنید حجم اشغال شده حافظه داخلی کم‌تر از حافظه خارجی باشد. برای خالی کردن حافظه داخلی می‌توانید این کارها را انجام دهید:

  • فایل‌های کش موجود برای برنامه‌های مختلف مثل تلگرام را پاک کنید.
  • مسیر ذخیره سازی فایل‌های دریافتی از طریق دانلود، بلوتوث و برنامه‌های دیگر را به کارت حافظه خارجی منتقل کنید.
  • محل ذخیره سازی تصاویر و فیلم‌های ثبت شده دوربین بهتر است در حافظه خارجی باشد.

از ویجت‌ها و انیمیشن‌ها استفاده نکنید!

یکی از مواردی که باعث می‌شود سرعت تلفن‌ همراه‌تان کاهش بیابد، استفاده از ویجت‌ها است. این ویجت‌ها علی‌رغم کاربردی که دارند، باعث می‌شوند تا اپلیکیشن مربوط همواره باز بماند و پردازنده دستگاه همچنان مشغول آن باشد. علاوه بر ویجت‌ها‌، انیمیشن‌هایی که در رابط کاربری استفاده می‌شوند هم می‌توانند یکی دیگر از دلایل کم بودن سرعت گوشی باشند. پس اگر امکان غیرفعال کردن‌ آن‌ها موجود است، حتما این کار را انجام دهید.

همین الان اپلیکیشن‌های اضافی را پاک کنید!

شاید در حال حاضر تعداد زیادی اپ در گوشی شما موجود باشد که حتی یک بار هم با آن‌ها کار نکرده‌اید. نصب بودن این اپ‌ها علاوه بر اشغال کردن حافظه داخلی و RAM که از اصلی‌ترین فاکتور‌های سرعت هستند، پردازنده را نیز درگیر می‌کند. به عنوان مثال اگر در طول ماه، فقط یک بار می‌خواهید از اپلیکیشن خاصی استفاده کنید، بهتر است بعد از هر استفاده آن را حذف و در مواقع نیاز دوباره نصب کنید.

از برنامه‌ SD Maid استفاده کنید!

SD Maid یکی از سری اپ‌هایی است که به مدیریت سرعت و عملکرد گوشی‌های اندرویدی می‌پردازد. با نصب این اپلیکیشن شما به راحتی می‌توانید با قابلیت‌هایی که در اختیارتان قرار می‌دهد، سرعت گوشی‌تان را چند برابر کنید. این اپ بر روی بخش‌های مختلفی مثل رم، پردازنده و اپلیکیشن‌های نصب شده تمرکز دارد.

تلفن‌ همراه‌تان را روت کنید!

روت‌ کردن گوشی شاید بحثی تخصصی باشد که بسیاری از افراد به دنبالش نمی‌روند؛ اما مطمئن باشید با روت کردن گوشی اندرویدی‌تان، به دنیایی جدید از تلفن‌های هوشمند راه خواهید یافت. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که با روت کردن گوشی به آن دست می‌یابید، سرعت و عملکرد بسیار بهتر با نصب کاستوم رام‌ها و برنامه‌های مختلف سیستمی در این زمینه است.




منبع : آسیا

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار