نماینده حوزه انتخابیه شهرستان مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: ابرکوه به عنوان یکی از 14 شهر نمونه کشوری باید بیشتر از آن چیزی که در اشتغال و رونق گردشگری این شهرستان موثر است ،تلاش کرد.
کد خبر: ۳۷۷۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱ 14 February 2017
به گزارش تابناک یزد،محمد رضا صباغیان درحاشیه بازدید از خانه پردیسان و خانه آقازاده بعنوان خانه شاخص کشور اظهارکرد: ابرکوه بخاطر قرار گرفتن در کنار جاده طریق الرضا(ع) و گردونه استانهای یزد ، فارس و مناطق جنوبی کشور می تواند با جذب گردشگران به این شهرستان نقش تاثیر گذاری در توسعه و اشتغال داشته باشد.
وی بابیان اینکه توجه به بخش خصوصی می تواند رونق گردشگردی و رقابت را در صنعت گردشگری افزایش دهد، یادآورشد: پرداخت تسهیلات بانکی و حمایت از بخش خصوصی در رونق این صنعت بسیار حائز اهمیت است.
نماینده مردم ابرکوه ، بافق ، بهاباد ، خاتم و مهریز، بابیان اینکه ورود گردشگران خارجی به کشورمان نقش زیادی در توسعه توریست و رشد اقتصادی دارد افزود: برای جذب گردشگران ، باید از ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری شهرستان ابرکوه اهتمام بیشتری کرد.
صباغیان گفت : قرار داشتن سرو جهانی 4500ساله ابرکوه ،خانه های تاریخی و شاخص آقازاده در مسیر جاده یزد به شیراز ظزفیت گردشگری منحصربفردی ایجاد کرده که می توان با تکمیل زیرساختهای رفاهی همچون بازسازی هتل زمینه جذب بیشترگردشگران خارجی را در این نقطه فراهم کرد.
نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور در مجلس همچنین افزود: گروه های هنری و موسیقی محلی در مکان های تاریخی می تواند بر میزان جذب بازدیدکننده کمک موثری کند.
ابرکوه دارای بیش از400 اثرتاریخی که 128 اثر آن درفهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و از این تعداد چهاراثر ناملموس شامل موسیقی مراسم محرم ، زنجیر زنی ، جوش دور و شده برداری بی نظیر، سه اثر طبیعی و2 موزه مردم شناسی و موزه عبرت ، منزلگاه امام رضا (ع) ، بیوت قدیمی ، قلعه های تاریخی ، مسجد جامع ، کوه گنبد عالی و درخت سرو 4 هزار و 500 ساله از جاذبه های تاریخی و طبیعی خانه آقازاده ابرکوه ، بافت 162هکتاری تاریخی به عنوان آثار تاریخی شاخص این شهرستان بشمار می رود.
ابرکوه در فاصله 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد-شیراز قرار دارد .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار