همه ما دوست داریم جوان تر از آن چه هستیم نشان داده شویم و عمر طولانی تری داشته باشیم. درست است که در این رابطه عامل اصلی ژنتیک است اما برنامه غذایی هم نقش موثری در طول عمر و داشتن ظاهر و پوستی زیبا دارد.
کد خبر: ۳۷۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 16 February 2017
به گزارش تابناک : همه ما دوست داریم جوان تر از آن چه هستیم نشان داده شویم و عمر طولانی تری داشته باشیم. درست است که در این رابطه عامل اصلی ژنتیک است اما برنامه غذایی هم نقش موثری در طول عمر و داشتن ظاهر و پوستی زیبا دارد.
 
 با این غذاها 10 سال جوان تر شوید

از جمله غذاهای ضدپیری که پوست را زیبا و جوان نگه می دارد موارد زیر هستند:

آووکادو

شاید شنیده باشید که آووکادو به دلیل محتویات بالای چربی باعث چاقی می شود. اما آیا می دانستید که این چربی ها سالم هستند؟ خوردن روزانه یک عدد آووکادو سطح کلسترول را کاهش می دهد و به فرآیند بازسازی پوست کمک می کند. این میوه ویتامین C، پتاسیم و آنتی اکسیدان های بدن را فرهم می کند و سرشار از فولیک اسید است. آیا تا کنون آبمیوه آووکادو امتحان کرده اید؟ درست کردنش کار بسیار آسانی است. آووکادو، شیر، یخ و یک قاشق پر شکر قهوه ای را با هم مخلوط کرده و میل کنید.

انواع توت

توت فرنگی، بلوبری، انگور و انواع توت ها سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که از انواع آسیب های سلولی جلوگیری می کند و تورم و درد مفاصل را کاهش می دهد. بلوبری توانایی شناختی را بهبود می دهد و از بیماری های ادراری، آلزایمر و جنون جلوگیری می کند.

هویج
 
هویج به دلیل دارا بودن بتاکاروتین که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می کند از چشم ها مراقبت می کند. این ماده به عملکرد شبکیه و دیگر بخش های چشم کمک می کند و از پیری پوست و چروک هایی که در اثر اشعه آفتاب ایجاد می شود جلوگیری می کند. هویج را بیش از حد نپزید زیرا ویتامین ها و مواد معدنی ضروری آن کاهش پیدا می کند.

مرکبات

مرکبات منبع ویتامین C و فولیک اسید هستند و سطح کلسترول و اوریک اسید را در خون کاهش می دهند. اگر مرتبا مرکبات مصرف کنید از مشکلات گردش خون، ناراحتی های قلبی و بیماری هایی چون نقرس که باعث درد مفاصل می شود جلوگیری می کنید. خوردن آب لیمو با معده خالی روده بزرگ را پاکسازی کرده و بدن را سم زدایی می کند. بعلاوه بدن تمام مواد مغذی آن را جذب می کند و احساس سلامت و شادابی خواهید کرد.

سیر

سیر اگر درست مصرف شود تمام عفونت ها را از بین می برد. درست است که خوردن سیر دهان را بدبو و غیر قابل تحمل می کند اما تمام این ها ارزش فواید سلامتی آن را دارد. خاصیت ضد قارچ و ضد باکتری سیر باعث شده این ابرغذای ضد پیری یکی از بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی باشد. علاوه بر این سطح کلسترول را متعادل می کند، جریان خون و فشار خون را تقویت می کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

شکلات تلخ

شکلات تلخ فواید سلامتی بیشماری دارد و سرشار از آنتی اکسیدان هایی چون فلاونوید است از پوست در مقابل اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند، با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و ضخامت و رطوبت پوست را حفظ می کند. اما زیاد هم خوشحال نشوید چون فقط شکلات های تلخ ۷۵ درصد هستند که می توان از فواید آنتی اکسیدان آن ها بهره برد.

روغن زیتون

روغن زیتون هم ضروری ترین بخش یک رژیم غذایی است و هم قابل استفاده در مراقبت های پوستی. روغن زیتون یکی از منابع آلفا لینولنیک اسید است که پوست را مرطوب و سفت نگه می دارد و از پیری پوست جلوگیری می کند. شب ها قبل از خواب چند قطره روغن زیتون به آرامی به اطراف چشم ها بمالید. این کار باعث می شود پوست نرم و مرطوب بماند و چروک ها و خطوط زیر چشم کاهش پیدا کنند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی ها هم خوشمزه هستند و هم برای سلامتی مفید. این میوه سرشار از مواد مغذی و دربردارنده ویتامین های A، C، و فولیک اسید است. لیکوپن که مسئول قرمزی رنگ گوجه فرنگی است آنتی اکسیدانی است که از پوست در مقابل اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند و از بیماری های قلبی عروقی، بیماری های دژنراتیو و عفونی جلوگیری می کند. لیکوپن در صورتی که گوجه فرنگی ها پخته باشند و با کمی روغن زیتون ترکیب شده باشند بهتر و آسان تر جذب می شوند.

ماهی چرب

ماهی های چرب مثل سالمون و ماهی تن منبع اسیدهای چرب اومگا۳ هستند که به بازسازی سلول ها و پایین نگه داشتن سطح کلسترول خون کمک می کند.این غذا برای مراقبت پوست هم بسیار مفید است و از آسیب های اکسیداتیو که در اثر پیری ایجاد می شوند جلوگیری می کند.

زردچوبه

این گیاه که معمولا به شکل پودری یافت می شود بسیار مفید است و خاصیت ضد سرطان، هاضمه و ضد التهاب آن باعث شده هنگام خرید ادویه جات اولین و بهترین انتخاب باشد. این ادویه فرایند پیری را آرام تر می کند، انرژی می دهد و استرس را کاهش می دهد.




منبع : بدونیم
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار