پاپ فرانسيس رهبر مذهبي کاتوليک ها به قدرت هاي بزرگ که با هدف سودجويي و کسب قدرت باعث ايجاد جنگ و خونريزي در جهان مي شوند، هشدار داد که سرانجام بايد براي اعمالشان در برابر خداوند پاسخگو بود و حساب پس بدهند.
کد خبر: ۳۷۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲ 16 February 2017
به گزارش تابناک : رهبر مذهبي کاتوليک ها، قدرتمندان را عامل ايجاد جنگ ها و خونريزي ها دانست و هشدار داد: آنها بايد در مقابل خدا پاسخگو باشند. 
وي روز پنجشنبه در طي يک مراسم مذهبي گفت: امروز جهان شاهد خونريزي ها است. امروز جهان در جنگ است. بسياري از برادران و خوهران ما و حتي بي گناهان مي ميرند، چرا که قدرتمندان و بزرگان به دنبال قدرت، سودجويي و اراضي هستند، آنها يک تکه زمين مي خواهند. آنها قدرت بيشتر مي خواهند. آنها با فروش اسلحه به دنبال سودجويي هستند. آنها تا کي مي توانند بگويند که 'من فقط به اين اراضي علاقه دارم'، 'من به اين قطعه زمين علاقه دارم' و اگر بمبي بيافتد و 200 کودک جان خود را از دست بدهند، مي گويند که 'تقصير من نيست تقصير بمب است من فقط زمين مي خواهم.'
پاپ هشدار داد: خداوند به صراحت گفته است که در خصوص اعمال تک تک ما در جهان حسابرسي خواهد کرد. خداوند از هر جاندار و از هر انسان حسابرسي مي کند. به نظر مي رسد که ما اينجا در صلح هستيم . ولي خدا از مصائبي که برادران و خواهران ما در جنگ متحمل شدند، حساب پس مي گيرد و سئوال مي کند. 
پاپ گفت: بايد از خود بپرسيم، ' چه کنم تا ديگر در جهان خونريزي نشود؟' همه ما در اين مساله درگير هستيم. دعا براي صلح يک کار تشريفاتي نيست. کار براي صلح نيز يک تشريفات نيست. 
وي افزود: جنگ در قلب انسان و در خانه و خانواده و در ميان دوستان آغاز مي شود و سپس آن به سراسر جهان مي رود. چه بايد کرد، وقتي مي بينيم که از قلبمان چيزي مي آيد که قصد نابود کردن صلح را دارد؟ جنگ اينجا آغاز مي شود و اخبار آن را در روزنامه ها و رسانه ها مي بينيم. 
«بذر جنگ که باعث حسادت و طمع در دل برخي کاشته مي شود، هماني است که به درخت تبديل شده و به شکل بمب بر روي بيمارستان و بر روي مدرسه مي افتد و کودکان را مي کشد.»
وي افزود: اعلان جنگ از اين جا در تک تک ما آغاز مي شود. بنابر اين بايد از خود بپرسيم که چگونه مي توانيم هر روز از صلح در دل خود و در خلوت خود و درخانواده خود محفاظت کنيم. اينگونه مي توانيم از صلح در جهان محافظت کرد. نابودي خانواده و ملت ها با حسادت هاي کوچک آغاز مي شود در حالي که بايد از ابتدا از احساساتي که منجر به دشمني و حذف برادري مي شود جلوگيري کرد. 


منبع : ایرنا
برچسب ها: تابناک ، استانها ، خبر روز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار