سرپرست پلیس فتا استان بوشهر گفت: کمبود اطلاعات برای برخی از کاربرانی که اقدام به خرید اینترنتی می‌کنند سبب ایجاد منبعی برای سودجویان و انجام افعال مجرمانه شده که به مردم پیشنهاد می‌شود از فروشگاه اینترنتی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند، خرید کنند.
کد خبر: ۳۸۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷ 19 February 2017
مهدی قاسمی اظهار داشت: استفاده از خرید اینترنتی یا آنلاین در حال حاضر در سطح عموم مردم در حال افزایش است که در صورت عدم رعایت موارد لازم ایمنی موجب ضرر و زیان به کاربران می‌گردد.

وی اضافه کرد: کمبود اطلاعات برای برخی از کاربرانی که اقدام به خرید اینترنتی می‌کنند سبب ایجاد منبعی برای سودجویان و انجام افعال مجرمانه شده که به مردم پیشنهاد می‌شود از فروشگاه اینترنتی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند، خرید کنند.

سرپرست پلیس فتا استان بوشهر تصریح کرد: کاربران به آدرس صفحه پرداخت دقت کافی داشته باشند و سعی کنند برای نوشتن آدرس سایت مورد نظر، به شکل دستی انجام شود.

وی ادامه داد: آدرس درگاه مورد نظر باید حاوی پروتکل HTTPS باشد و در صورتی که تنها ازHTTP استفاده کرده باشد باید به آن مشکوک شوند.

قاسمی بیان کرد: نکته خیلی مهم این است که از صفحه کلید مجازی خود سایت یا رایانه برای درج اعداد  شامل شماره کارت، رمز اینتزنتی، رمز دوم کارت یا cvv2 و تاریخ انقضاء استفاده شود.

وی بیان کرد: بعضی از سایت‌های جعلی با نشان دادن یک تصویر از کد امنیتی به دنبال جعل و سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی هستند که برای درک این موضوع، کلید رفرش را یک مرتبه فشار دهند تا تغییرات حروف برای آنها مشهود شود که اگر تغییر نکرد مشخص می‌شود این کد تصویر ثبت شده و سایت مورد نظر جعلی است.

سرپرست پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: سایت Enamad.ir اعتبار فروشگاه اینترنتی را  مشخص می‌کند که با استعلام از این سایت مشخص می‌شود که تا چه اندازه سایت مورد نظر ما برای خرید اینترنتی واقعی یا جعلی است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار