امید علی پارسا در نشست اقتصاد مقاومتی، نظام آماری و حسابداری ملی با اشاره به اهمیت اجرای اقتصاد مقاومتی به طور مجزا در کلیه سازمان‌ها و ارگان‌ها، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی باید به درستی و براساس برنامه‌های مدون با درنظر گرفتن چشم اندازهای اقتصاد مقاومتی در اولویت کلیه سازمان‌ها و ارگان‌ها باشد.
کد خبر: ۳۸۱۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵ 21 February 2017
به گزارش تابناک : وی در ادامه افزود: داشتن استانداردهای درون‌زا، یکی از الزومات تحقق اقتصاد مقاومتی است که در حال حاضر این استانداردها در درون سازمان‌ها بسیار محدود بوده و یا به طورکلی وجود ندارد.
رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اولویت تحقق اقتصاد مقاومتی برای دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی مختلف باید برنامه‌های مدون با اولویت تحقق اقتصاد مقاومتی را پیش‌ رو داشته باشند ودر جهت تحقق آن تلاش کنند.
پارسا اظهار کرد: مرکز آمار باید به عنوان تنها مرجع اصلی آمار در کشور شناخته شود تا آمار و اطلاعات دقیق تنها از طریق این مرکز به دست مردم برسد.
وی در توضیح اهمیت مصوبه نظام آماری اظهار کرد: نظام آماری در شرایط فعلی از اهمیت بالایی برخوردار است و برای ایجاد یک نظام آماری مدون مرکز آمار هیئت علمی در این راستا تشکیل داده تا بتواند نوین سازی نظام آماری کشور را با مطلوبیت بهتری پیش ببرد.
رئیس مرکز آمار ایران تصریح کرد: اعتبارات مربوط به مرکز آمار باید در اختیار شورای آماری و دبیرخانه‌ها باشد تا بتوان از این اعتبارات در جهت ارائه آمار مطلوب استفاده کرد.
پارسا در انتها خاطر نشان کرد: برای داشتن نظام آماری مطلوب به مدیریت تهیه و انتشار کل آمار و استقرار رویکرد نظام آماری نیاز است.



منبع : میزان
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، آمار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار