متخصص تغذیه عنوان کرد:
"مردانگی به زور و بازو نیست" این جمله ای بود که مادربزرگ های ما آن را زیاد استفاده می کردند اما در گوش هیچ یک از ما فرو نرفت. داشتن اندام متناسب آن چنان برای بسیاری از ما جذاب است که قید سلامتی را می زنیم و گاهی به چشم و همچشمی می افتیم که فراموش می کنیم چه اتفاقی انتظارمان را می کشد.
کد خبر: ۳۸۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ 21 February 2017
تابناک البرز؛ "مردانگی به زور و بازو نیست" این جمله ای بود که مادربزرگ های ما آن را زیاد استفاده می کردند اما در گوش هیچ یک از ما فرو نرفت. داشتن اندام متناسب آن چنان برای بسیاری از ما جذاب است که قید سلامتی را می زنیم و گاهی به چشم و همچشمی می افتیم که فراموش می کنیم چه اتفاقی انتظارمان را می کشد. خوردن داروهای تناسب اندام به توصیه ی هم باشگاهی ها همانا و عوارض منفی به جان خریدن هماناست. گرچه بسیاری از ما درباره ی این داروها اطلاعات کافی نداریم؛ اما آن را استفاده می کنیم که استفاده نابجا از آن به نظر دکتر عبدالرضا نوروزی خسارات جبران ناپذیری دارد. او متخصص تغذیه است.

 وی در این خصوص گفت: به صورت کلی افراد از دو طریق به تناسب اندام می رسند. یکی از راه تربیت بدنی و ورزش که این روش بسیار توصیه می شود و دیگر این که اقدام به مصرف خودسرانه ی دارو ها و مکمل های خاص می کنند که این مورد جای بحث بسیار زیادی دارد.
نوروزی ادامه داد: استفاده از دارو و مکمل ها برای تناسب اندام به صورت خودسرانه عوارض بسیار زیادی دارد. یکسری از این دارو ها به اصطلاح مضر هستند و ممکن است عنوان دوپینگ به آن تعلق گیرد. این داروها در تناسب اندام بسیار موثراست اما در بلند مدت فرد را دچار مشکلات بسیاری می کند؛ به عنوان مثال فرد در میانسالی ممکن است دارای نارسایی های قلبی شود. فراموش نکنیم یکسری از مکمل های تناسب اندام به خودی خود بد نیست؛ اما استفاده ی نابجایی از آن ها سبب بروز عوارض خطرناکی می شود.

این متخصص تغذیه عنوان کرد: برخی مکمل ها برای فعالیت ورزشی مدنظر، خوب نیست. گاهی فرد تصمیم به نگهداری اندام دارد و گاهی می خواهد اندامش حجم پیدا کند که استفاده نابجا و در زمان نامناسب سبب بروز عوارض می شود. داشتن و نداشتن عوارض جانبی در یکسری از داروها و مکمل ها بسته به فعالیت جسمانی فرد دارد.

نوروزی در خصوص نخوردن دارو و رسیدن به اندام متناسب گفت: بدون خوردن دارو می توان به تناسب اندام رسید. استفاده از مکمل ها در صورتی که با تجویز متخصص تغذیه باشد، می تواند به کارایی بالا و رسیدن به اندام مورد نظر کمک کند. فرد با استفاده از مکمل های مجاز و مکمل هایی که پزشک متخصص تجویز می کند؛ می تواند فرم دلخواه را داشته باشد. البته ممکن است تحت نظر متخصص زمان بیشتری برای رسیدن به اندام متناسب نسبت به خوردن داروهایی که سرخود مصرف می شود، صرف شود؛ اما خوردن داروها و مکمل های سرخود تاثیری دارد که پس از قطع دارو بدن، فرد به حالت قبلی بر میگردد و عوارض آن همچنین غیر قابل جبران است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار