سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا تلاش می‌کند یک «زبان مشترک» با روسیه در زمینه‌های مبارزه با تروریسم و اقتصاد ایجاد کند.
کد خبر: ۳۸۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳ 22 February 2017

به گزارش تابناک : «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید، روز سه‌شنبه طی کنفرانسی مطبوعاتی در واشنگتن، اعلام کرد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا «می‌داند که می‌تواند یک زبان مشترک در زمینه‌های سرکوب این گروه (داعش)، مبارزه با تروریسم و رشد اقتصادی ایجاد کند... این کار را خواهیم کرد، از این مبدا، ما همکاری با روسیه را ادامه خواهیم داد.»

 

به گفته این سخنگو، ترامپ تصریح کرده است که «به شکل بسیار خوب، می‌تواند با روسیه معامله کند، و این چیزی است که دولت‌های سابق آمریکا نیز در تلاش برای دستیابی به آن بودند، پس او نیز این کار را انجام خواهد داد... او تلاش خواهد کرد.»

 

اسپایسر افزود: «او (ترامپ) تلاش خواهد کرد، معتقدم که باید موفقیت او را به عنوان یک تاجر و به عنوان یک مذاکره کننده نظاره‌گر شد.»

 

این در حالی است که سه‌شنبه شب، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که قصدی برای گسترش همکاری نظامی با مسکو در سوریه ندارد.

 

این موضع‌گیری وزارت دفاع آمریکا ساعاتی پس از آن انجام شد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که «روسیه و ایالات متحده می توانند یک همکاری مشترک برای مبارزه با تروریسم را علیه داعش از شهر الرقه آغاز کنند؛ زیرا تروریسم بین‌المللی دشمن اصلی هر دو کشور است.»



منبع : تاس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار