رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر کرمانشاه به تشریح جزییات بودجه 1200 میلیارد تومانی سال آینده شهرداری کرمانشاه پرداخت.
کد خبر: ۳۸۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 22 February 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا ،غلامرضا باقری، با بیان اینکه شهرداری موظف است بودجه سال آینده را تا پایان دی ماه به شورای شهر تحویل دهد، گفت: خوشبختانه امسال بودجه به موقع از سوی شهرداری به شورای شهر تحویل شد.

وی افزود: بر اساس قانون نیز شورای شهر موظف است تا پایان بهمن ماه بودجه را بررسی و جهت تصویب به فرمانداری ارسال کند که برای بررسی بودجه در شورای شهر حدود 14 جلسه کمیسیون اقتصادی در بهمن ماه برگزار شد و نهایتا در جلسه رسمی شورا بودجه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و  به فرمانداری تحویل شد.

رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر کرمانشاه رقم بودجه سال آینده شهرداری کرمانشاه را 1200 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: در بودجه سال آینده مقرر شده 380 میلیارد تومان از منابع درآمدی سال آینده شهرداری از طریق فروش اوراق مشارکت پروژه منوریل تامین شود.

وی افزود: همچنین در بودجه سال آینده شهرداری دیده شده که 145 میلیارد تومان از سوی وزارت کشور  به صورت کمک بلاعوض به شهرداری کرمانشاه داده شود.

باقری افزود: همچنین 675 میلیارد تومان از این رقم باید از محل منابع درآمدی خود شهرداری کرمانشاه تامین شود که از این میزان 420 میلیارد تومان آن از محل منابع غیرنقدی شهرداری در پروژه‌های مشارکتی و تهاتر تامین می‌شود و 255 میلیارد تومان آن نیز از محل نقدینگی شهرداری از محل عوارض است.

رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر کرمانشاه در خصوص چگونگی هزینه کرد این درآمدها در بودجه سال آینده شهرداری نیز گفت: از مجموع 1200 میلیارد تومان بودجه سال آینده شهرداری کرمانشاه 229.5 میلیارد تومان صرف هزینه‌های جاری و 970.5 میلیارد تومان صرف پروژه‌های عمرانی می‌شود.

باقری افزود: از مجموع 229.5 میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای شهرداری، 133 میلیارد تومان آن صرف پرداخت حقوق 1732 پرسنل مستقیم شهرداری کرمانشاه خواهد شد و مابقی نیز صرف هزینه‌های نگهداری فضای سبز و پرداخت قبوض آب و برق و... شهرداری خواهد شد.

این عضو شورای شهر کرمانشاه افزود: از مجموع 970.5 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی شهرداری نیز مقرر شده 77 میلیارد تومان آن در مناطق هشت گانه و 60 میلیارد تومان آن در سازمان‌های وابسته از جمله آرامستان و تاکسیرانی هزینه شود.

وی تصریح  کرد: 292  میلیارد تومان نیز برای پروژه قطار شهری، 123 میلیارد تومان برای پروژه‌های مشارکتی و 318 میلیارد تومان در معاونت‌های شهرداری هزینه خواهد شد.

باقری یادآور شد: از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی شهرداری در سال آینده می‌توان به شروع ساخت و اجرای پنج تقاطع غیرهمسطح اشاره کرد.

وی با اشاره به شروع پروژه اصلاح تقاطع امام حسین(ع) در سال جاری، گفت: برای این پروژه 25 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نهایتا تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

این عضو شورای شهر کرمانشاه افزود: تقاطع امام خمینی(ره)، تقاطع ورودی شرقی شهر، تقاطع آزادگان و تقاطع مادر(وکیل آقا) چهار تقاطع دیگری هستند که سال آینده برای هرکدام از آنها مبلغ پنج میلیارد تومان برای شروع کار در نظر گرفته شده است.

باقری تصریح کرد: همچنین در بودجه سال آینده 22 میلیارد تومان برای فعالیت‌های عمرانی فرهنگی، 33 میلیارد تومان حوزه فناوری اطلاعات، 16 میلیارد تومان پروژه‌های مطالعاتی، پنج میلیارد تومان برای دفع آبهای سطحی، 53 میلیارد تومان بابت نوار حفاری، لکه گیری و آسفالت معابر و 80 میلیارد تومان برای تقاطع‌های هوشمند و غیرهوشمند که حدود 60 میلیارد تومان آن صرف خرید دوربین برای نصب در تقاطع‌ها می‌شود در نظر گرفته شده است.

وی احداث معبر "کیهانشهر" را یکی دیگر از پروژه‌های عمرانی مهم شهرداری در سال آینده اعلام کرد وافزود: احداث این معبر از پروژه‌ مسکن مهر کیهانشهر شروع شده و خروجی آن شهرک حافظیه خواهد بود که به بزرگراه امام خمینی(ره) می‌رسد.

باقری افزود: برای این پروژه 15 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و اجرای پروژه بصورت تهاتر است و در ازای طلبی که شهرداری از دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی دارد، مقرر شده آنها زمین در اختیار شهرداری بگذارند که این معبر را باز کند.

وی تصریح کرد: همچنین برای سال آینده 23 میلیارد تومان به بهسازی بافت فرسوده بصورت مشارکتی اختصاص داده شده و در قالب تهاتر نیز 100 میلیارد تومان برای کارهای عمرانی معاونت‌های شهرداری در نظر گرفته شده است.

باقری افزود: همچنین در بودجه سال آینده شهرداری 49 میلیارد تومان برای بازیافت نخاله‌های ساختمانی و 51 میلیارد تومان برای پرداخت بدهی‌های شهرداری به پیمانکاران دیده شده است.

این عضو شو رای شهر کرمانشاه به پرداخت به موقع حقوق کارکنان شهرداری هم اشاره کرد وافزود: در حالی که شهرداری کرمانشاه 1732 نفر پرسنل مستقیم، 690 نفر نیروی شرکتی و 700 نفر کارگر روزمزد دارد، قطعا پرداخت حقوق به موقع همگی این افراد کار دشواری است که شهرداری کرمانشاه به خوبی از عهده آن برآمده است.

باقری ابراز امیدواری کرد، به زودی بودجه 1200 میلیارد تومان سال آینده شهرداری کرمانشاه در فرمانداری تصویب شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار