اخیرا دنباله مستند فراموش نشدنی «سیاره زمین» از شبکه بی‌بی‌سی روی آنتن رفت. حالا این کمپانی می خواهد با یک مستند دیگر با صدای گیرای یکی از شناخته شده ترین و مورد احترام ترین چهره‌های بریتانیا، به اکتشاف در زندگی زیر امواج اقیانوس‌ها بپردازد.
کد خبر: ۳۸۲۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 22 February 2017
به گزارش تابناک :  سال پیش شبکه بی‌بی‌سی «سیاره زمین ۲» را روی آنتن برد، دنباله یک مجموعه مستند به شدت موفق که با همان نام منتشر شده بود و مسئولیت روایت گری اش را سر دیوید اتنبورو بزرگ بر عهده داشت.
 
دیوید اتنبورو برای یک مستند به یادماندنی دیگر بازمی گردد

با وجود اینکه این مجموعه یک برنامه آموزشی بود، از سوی دیگر یک برنامه تلویزیونی به شدت جذاب و گیرا هم بود که یک بار دیگر ثابت کرد این سازمان می تواند مستندهای خارق العاده ای بسازد.

حالا بی بی سی که امیدوار است بتواند یک بار دیگر این موفقیت را تکرار کند، اعلام کرده که می خواهد «سیاره آبی ۲» را بسازد، دنباله ای برای یکی از مجموعه های سال ۲۰۰۱ که به اکتشاف در اقیانوس‌های دنیا می پرداخت. برای این کار، این سازمان یک بار دیگر از این چهره بزرگ کمک خواهد گرفت.

اتنبورو در بیانیه ای گفت: «من حقیقتا هیجان زده‌ام که به این اکتشاف جدید در دنیاهای زیرآبی که بیشتر سیاره‌مان را پوشش می دهند اما در عین حال کمتر از همه شناخته شده هستند، ملحق شده ام.»

سر دیوید آتنبورو یکی از کهنه‌کارترین چهره‌های مستند حیات وحش و چهره کهنه‌کار مستند تلویزیونی است. وی که از مسئولان قبلی بی‌بی‌سی۲ ، از معرفان تلویزیون رنگی به جهان و از گزارش دهندگان واقعه فرود انسان بر کره ماه بود، ۶۴ سال به عنوان یک مستندساز فعالیت کرد و الگوی فیلمسازی مستند در سراسر جهان است.

بی بی سی امیدوار است که این برنامه جدید بتواند اکتشاف‌های علمی جدید، از جمله کشف شدن یک گونه جدید از خرچنگ با سینه مودار که به افتخار دیوید هَسِلهاف از «Baywatch» لقب «Hoff crab» را به خود گرفته را به مردم نشان دهد.

جیمز هانی بورن، تهیه کننده اجرایی این مجموعه گفت: «اقیانوس ها در حال حاضر هیجان انگیزترین جاها هستند، چون اکتشاف های جدید علمی باعث شده اند ما دید جدیدی از زندگی زیر امواج به دست بیاوریم. «سیاره آبی ۲» هم از همین پیشرفت‌ها کمک می گیرد، از جاهای جدید غیرقابل باور پرده برداری می کند، رفتارهایی خارق العاده را به نمایش می گذارد و موجودات جدید مثال زدنی را نشان می‌دهد. نشان دادن چهره مدرن زندگی دریایی باعث می شود به موقع به ما یادآوری شود که این لحظه ای بحرانی برای سلامت اقیانوس های دنیاست.»

همانطور که در فاصله بین ساخته شدن مجموعه اول «سیاره زمین» تا قسمت دوم آن تکنولوژی به شدت پیشرفت کرد، ابداع در صنعت فیلمبرداری باعث شده سازندگان «سیاره آبی ۲» بتوانند تصاویر هیجان انگیز جدیدی را ضبط کنند که در گذشته به ثبت رساندن آن ها غیرممکن بود.

از این جمله پیشرفت های جدید می توان به دوربین های چسبنده که می توان آن ها را به نهنگ ها و کوسه ها متصل کرد، دوربین هایی که می توانند از فاصله بسیار نزدیک ماهی های شکارچی و دولفین ها را به تصویر بکشند و دوربین هایی که قابلیت فیلمبرداری زندگی بسیار ریز اقیانوسی را دارند، اشاره کرد.

سازندگان مجموعه آشکار کردند که موفق شده اند مثال های غیرعادی بسیاری را از رفتارهای دریایی ضبط کنند و بعضی از این تصاویر برای نخستین بار به ثبت رسیده اند. از جمله جالب ترین های این رفتارها می توان به اختاپوسی که از تکنیک های شکار بسیار پیچیده استفاده می کند، ماهی غول آسایی که در حال فرار پرنده ها را شکار می کند و یک دایو عمیق با یک نهنگ و بچه اش اشاره کرد.

دیوید آتنبورو ۹۰ ساله طبیعت‌شناس و برنامه‌ساز تلویزیونی انگلیسی است. او برای ساخت رازهای بقا از حیوانات و گیاهان کره زمین شهرتی جهانی دارد و تنها فردی است که در این حوزه موفق به دریافت جایزه بفتا هم در فیلم‌های سیاه و سفید، هم رنگی و هم سه بعدی شده است.  این مستندساز به عنوان گنجینه ملی بریتانیا شناخته می‌شود و در سال ۲۰۰۲ یکی از ۱۰۰ چهره برتر انگلستان خوانده شد. او برادر کوچکتر ریچارد آتنبورو کارگردان مشهور است که چندی پیش درگذشت.



منبع : ایندپندنت
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار