علیرضا منصوریان می‌داند که در لیگ قهرمانان آسیا آنالیز حرف اول را می‌زند و رقبا به طرز دقیقی روی ضعف‌های تیمش کار می‌کنند و چنانچه به لحاظ تاکتیکی شاگردانش را آماده و مهیای بازی‌های آتی نکند، احتمال دارد که دوباره از نقطه‌ای که در بازی با الاهلی ضربه خورد، دروازه تیمش را باز شده ببیند.
کد خبر: ۳۸۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ 23 February 2017

به گزارش تابناک : منصوریان از این مهم آگاهی کامل دارد که شکست دوباره در لیگ قهرمانان آسیا تا چه اندازه در روحیه مردانش اثر منفی خواهد گذاشت به همین دلیل می‌خواهد گام دوم در لیگ قهرمانان آسیا را طوری بر دارد که منتج به شکست دیگری نشود.

منصوریان درست فکر کرده؛ او می‌داند که اگر استقلال باز هم در آسیا ببازد، آنگاه با روحیه نامناسبی به لیگ برمی‌گردد و حتی ممکن است نتایج در بازی‌های داخلی تحت‌الشعاع بازی‌های برون مرزی قرار بگیرد. او با همین رویکردها عزمش را جزم کرده تا در بازی مهم دوشنبه هفته آتی با التعاون عربستان تمام منفذ‌ها را به روی مهاجمان این تیم ببندد. التعاون در بازی نخست خود با تیم چغر لکوموتیو به برتری رسید. آنها تیم یکدستی هستند که مبتنی بر کار تاکتیکی عرصه را بر رقبای خود تنگ می‌کنند.
شاخصه «حوصله» نیز در این تیم عربستانی به وضوح دیده می‌شود. درست به مانند آنچه در وجود بازیکنان الهلال عربستان رویت می‌شد و آنها مبتنی بر همین اصل؛ یعنی صبر، تانی و البته زیرکی توانستند گل تساوی را وارد دروازه پرسپولیس کنند. التعاون از همین خصیصه‌های ذاتی سود می‌برد ضمن اینکه آنها نیز مهاجمان فرصت طلبی دارند و از میانگین قدی مطلوبی سود می‌برند که ممکن است برای استقلال نگران کننده باشد.
چهار بازیکن خارجی که در ترکیب تیم التعاون عربستان حضور دارند از جمله بازیکنان مهم این تیم محسوب می‌شوند. جهادالحسین، اهل کشور سوریه و کاپیتان التعاون از همین بازیکنان بسیار خطرناک تیم عربستانی است که در پست گوش راست بازی می‌کند. این بازیکن در بازیسازی نقش مهمی در تیمش ایفا می‌کند و غالب توپ‌ها به وی ختم می‌شود. جهادالحسین معمولا می‌کوشد توپ‌ها را با کمترین زمان ممکن به اندیائه بسپارد تا این مهاجم فرانسوی ضربه‌های نهایی را به سمت دروازه حریف بزند. گرچه اندیائه در بازی با لکوموتیو ناکام بود و نتوانست گلی را وارد دروازه این تیم ازبک کند و آن روز تلال العبسی بود که دروازه این تیم را باز کرد اما این بازیکن باید به طور دقیق مهار شود و استقلالی‌ها مانع از ضربه‌زنی او شوند.
منصوریان با آنالیز بازی التعاون مقابل لکوموتیو به این نتیجه رسیده که باید از اشتباه‌های مدافعان و دروازه‌بانش کم کند تا برای رسیدن به امتیاز در این بازی شانس داشته باشد. او در روزهای اخیر دایم روی هماهنگی در دفاع هوایی متمرکز بوده و قطعا در روزهای باقیمانده تمرین‌های بیشتری را برای بالا بردن هماهنگی مدافعان و دروازه‌بان تیمش انجام خواهد داد تا آن اتفاق‌های ناگواری که در بازی با الاهلی رخ داد، دوباره تکرار نشود.
اصول مربیگری هم همین را می‌گوید. یک مربی موفق باید در سریع‌ترین زمان ممکن اشکال‌های تیمش را شناسایی و در راستای رفع یا به حد اقل رسانی آن تلاش کند. در تمرین امروز استقلال همین تمرین‌ها انجام خواهد شد و منصوریان مدافعانش را به استقرار دقیق‌تر فرا خواهد خواند. منصوریان قصد دارد با تمرین ارسال از جناحین هم مدافعانش را با رحمتی هماهنگ‌تر کند و هم اینکه تمرین مناسبی برای مهاجمان تیمش در نظر بگیرد تا آنها نیز در زدن ضربه‌های نهایی دقت بیشتری به خرج دهند. البته نقش هافبک‌ها نیز بسیار پررنگ است و اگر به شکل گلزنی استقلال در بازی با الاهلی نگاه کنیم می‌بینیم که امید ابراهیمی در محوطه هجده قدم الاهلی جاگیری بسیار ایده‌آلی داشت و توانست با یک ضربه محکم دروازه این تیم را باز کند. استقلال آن روز حتی می‌توانست پیروز میدان هم باشد اما اشتباه‌های فردی مدافعان روی ارسال‌های بازیکنان الاهلی در نهایت موجب شد که تیم منصوریان امتیازی از قدم اول خود در لیگ قهرمانان آسیا به دست نیاورد و بازنده باشد. به هر حال سرمربی استقلال با درس گرفتن از بازی نخست در پی کاستن از تمام نقص‌های تیمش است و با اراده‌ای مثال زدنی و روحیه‌ای خوب این روزها در تمرین‌های تیمش می‌کوشد استقلال را به فرم بدنی و ذهنی بسیار مناسب برساند.



منبع : روزنامه ایران

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار