نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در معماری ملی و اسلامی، استحکام ساختمان از هر نظر مهم است، گفت: پیش‌بینی‌های لازم قبل از انجام پروژه‌های عمرانی توسط سازمان ها ضروری است.
کد خبر: ۳۸۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲ 23 February 2017
به گزارش تابناک  تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری بعد از ظهر امروز در  دیدار با اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان‌شرقی به مناسبت روز مهندس، ضمن تسلیت‌ ایام‌ سوگواری شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه الزهرا (سلام‌الله‌علیها)، و تبریک پنجم اسفند روز بزرگداشت دانشمند عالیقدر خواجه نصرالدین طوسی، که به نام روز مهندس نام گذاری شده است، اظهار داشتند: علم هندسه، بطور کلی علوم ریاضی خیلی مهم بوده و دارای اهمیت والایی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه خواجه نصرالدین طوسی یکی از پایه‌گذاران علم هندسه و فلسفه بود، ابراز داشت: آثار ارزشمند نشانگر تبحر و تخصص خاص وی بوده و کتاب‌های ایشان در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، رشته عقاید و کلام برای استفاده طلاب دین و همینطور علوم ریاضی جهت استفاده دانشجویان قرار می‌گیرد.

امام جمعه تبریز رشته مهندسی را در هر زمان کارآمد و مفید دانست و تاکید کرد: در شهرسازی و احداث ساختمان بطور کلی معماری ملی و اسلامی، استحکام ساختمان از هر نظر مهم است.

آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به حادثه اخیر ساختمان پلاسکو یادآور شد: شاید یکی از علل فرسودگی ساختمان باشد ولی اگر این ساختمان با عظمت چند طبقه با اصول مهندسی ساخته می‌شد، ممکن بود چندین سال عمر کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در کشورهای اروپایی به استحکام ساختمان بیشتر اهمیت می‌دهند، افزود: برای دولتمردان و سازندگان ساختمان در کشورهای غربی مهم استحکام بنا است تا نیازی به تخریب در عرض ۳۰ یا ۴۰ سال نباشد و فقط هر چند سال یک بار ظاهر ساختمان را بازسازی می‌کنند و همان روز که بنا بازسازی می‌شود، شهرداری زباله و نخاله های ساختمانی را جمع‌آوری می‌کند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه؛ پیش‌بینی‌های لازم را قبل از انجام پروژه‌های عمرانی توسط سازمان‌ها ضروری دانست و گفت: سازمان نظام مهندسی، وزارت مسکن و شهرسازی و مسؤولان مربوطه عمران کشور باید از ابتداء و قبل از هر اقدامی برنامه‌ریزی داشته باشند تا پروژه‌ها طبق اصول و مقررات پیش برود. همین کنده کاری‌های ادارات برق چند روز بعد گاز و آبیاری و … عرض و طول خیابان‌های شهر وسیع برداشته شود، در معماری و شهرسازی این‌ها از اول در خیابان‌ها و ساختمان‌ها پیش‌بینی و در نظر گرفته شود تا با مشکلات جدی مواجه نشویم.

امام جمعه تبریز هدف از دخالت بیگانگان در کشورهای جهان سوم را نفوذ و استعمار این کشورها دانست و خاطرنشان کرد: بیگانگان با شعار نظافت و بهداشت، عمران و آبادی و با این بهانه‌ها وارد کشورهای جهان سوم می‌شوند، در حالی قصدشان ایجاد سلطه و استعمار است.

آیت الله مجتهدشبستری، وحدت و همدلی ادارات و سازمان‌ها را برای عمران و آبادی کشور لازم و مهم دانست و یادآور شد: لازم است با تبیین اصول و مقررات تمام پروژه‌ها اجرایی شود، فقط ماندن روی کاغذ فایده‌ای ندارد. ان‌شاالله امیدواریم با همکاری تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها این امر تحقق یابد و احتیاجی به دخالت بیگانگان نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: سعی کنید در کنار تخصص، اخلاص و خلوص نیت و تعهد داشته باشید تا موجب رضای خالق و مخلوق گردد و اگر این معنویات ضمیمه تخصص‌ها شوند قطعاً مثمر ثمر و مفید خواهد بود./فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار