مجمع انتخابات هیأت‌‌ فوتبال استان قم با رقابت سه کاندیدا در حضور رئیس فدراسیون فوتبال برای تعیین رئیس چهار سال آینده این هیأت‌‌ ورزشی پرمخاطب برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۸۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۷ 25 February 2017
به گزارش تابناک قم، جلسه تشکیل مجمع انتخابات هیأت‌‌ فوتبال استان قم برای ساعت 10 روز شنبه هفتم اسفند ماه برنامه‌ریزی و هماهنگی شده است و این مجمع با حضور 15 نفر که واجد شرایط رای هستند در حضور مسوولان فدراسیون فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان استان قم تشکیل می‌شود.

این مجمع در حالی به صورت غیر منتظره برنامه‌ریزی شده است که برخی نامزدهای معترض به روند برگزاری انتخابات می گویند هنوز پاسخ بررسی اعتراض خود را دریافت نکرده‌اند و مسوولان پیش از برگزاری مجمع ابتدا باید پاسخگوی اعتراضات باشند و سپس مجمع را برگزار کنند.

این در حالی است که از بین 9 کاندیدای ثبت‌نام کننده در انتخابات هیأت‌‌ فوتبال استان قم، بر اساس نظر هیأت‌‌ سه نفره، مهدی بهشتیان، قدرت‌الله باقری و کریم بهرامی به عنوان نامزدهای نهایی انتخاب شده‌اند و از بین 6 کاندیدایی که شرایط آنها تایید نشده، برخی به این موضوع اعتراض کرده‌اند.

تاج و عابدی رئیس و نایب‌رئیس مجمع

به نظر می رسد برگزاری فوری و عجله‌ای جلسه مجمع انتخابات هیأت‌‌ فوتبال استان قم با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال به عنوان رئیس مجمع، حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم به عنوان نایب‌رئیس مجمع و تعداد 15 فرد واجد شرایط رای، در حالی که منتقدان همچنان از ابهام در انتخابات سخن می‌گویند، موجب ایجاد حواشی زیادی در فوتبال استان قم باشد.

بهشتیان، باقری و بهرامی 3 کاندیدای نهایی

در مجمع انتخابات هیأت‌‌ فوتبال استان قم که برای برگزاری در روز شنبه هفتم اسفند ماه برنامه‌ریزی شده است و معترضین زیادی هم دارد، 15 نفر واجد شرایط رای هستند و این نفرات باید از بین مهدی بهشتیان، قدرت‌الله‌ باقری و کریم بهرامی یک نفر را برای ریاست این هیأت‌‌ ورزشی پرمخاطب و پرحاشیه تا سال 1399 انتخاب کنند.

این در حالی است که در آذر ماه امسال با توجه به پایان دوره چهار ساله ریاست کریم بهرامی در هیأت‌‌ فوتبال استان قم، ثبت نام از کاندیداهای واجد شرایط شرکت در مجمع انتخابات این هیأت‌‌ ورزشی انجام گرفت و تعداد 9 کاندیدا برای به دست آوردن کرسی ریاست ثبت‌نام کردند.

معرفی 15 فرد واجد شرایط رای

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس مجمع، حسن عابدی مدیر کل ورزش و جوانان استان قم و نایب‌رئیس مجمع، کریم بهرامی رئیس هیأت‌‌ فوتبال قم، حمید احمدی مدیر تیم فاتحان پاس نماینده قم در لیگ آزادگان، احمد محسنی نماینده باشگاه‌ها از تیم هما، علی شریفی نماینده باشگاه‌ها از تیم سفیر، مسعود خسروی به عنوان نماینده بازیکنان بخش آقایان، محمدرضا کشوری‌فرد مدیر عامل باشگاه صبای قم در لیگ برتر فوتبال، علی رحمانی مدیرعامل یاسین‌پیشرو قم در لیگ برتر فوتسال، اکبر روح‌پرور نماینده مربیان، آمنه رسولی نماینده مربیان بانوان، آزاده رسولی نماینده داوران بانوان، منا عبداللهی نماینده بازیکنان بخش بانوان، رحیم حاجی‌لو نماینده داوران آقایان و یک نفر نماینده آموزش و پرورش 15 نفری هستند که در این مجمع رای خواهند داد.

کاهش تعداد کاندیداها از 9 به 3 نفر

در طول سال مجامع انتخاباتی مختلفی در هیأت‌‌های ورزشی استان قم برگزار می‌شود اما تا کنون هیچ مجمعی نبوده که بیش از پنج کاندیدا داشته باشد، ضمن اینکه در روز برگزاری مجمع معمولا تعدادی از کاندیداها از حضور در مجمع انصراف می‌دهند و انتخابات دست‌کم با حضور دو یا سه کاندیدا برگزار می‌شود.

اما کاهش تعداد کاندیداهای هیأت‌‌ فوتبال استان قم بر اساس رای هیأت‌‌ سه نفره بررسی کننده مدارک این نفرات انجام گرفت، در حالی که این هیأت‌‌ سه نفره با حضور دبیر هیأت‌‌ فوتبال استان قم، یک نفر نماینده اداره کل ورزش و جوانان استان قم و یک نفر حقوق‌دان با نظر هیأت‌‌ رئیسه این هیأت‌‌ ورزشی تشکیل شده بود.

تعداد 9 کاندیدا یعنی مجتبی رمضان‌بیگی، مجید ولی، قدرت‌الله باقری، مهدی رضایی‌نژاد، کریم بهرامی، مهدی بهشتی، مرتضی کاشی، حسین بهرامی و محمد لاجوردی برای رقابت بر سر کرسی ریاست هیأت‌‌ فوتبال مدارک خود را ارائه کرده بودند و حالا سه نفر آنها یعنی مهدی بهشتیان، قدرت‌الله باقری و کریم بهرامی در انتخابات حضور دارند.

انتخاباتی که هم معترض و هم منتقد دارد

در مهلت پیش‌بینی شده برای ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست هیأت‌‌ فوتبال استان قم که در هیأت‌‌ فوتبال و زیر نظر دبیر این هیأت‌‌ انجام پذیرفت، 9 کاندیدا با حضور خود و ارائه مدارک برای ریاست این هیأت‌‌ ورزشی پرمخاطب، پرهیجان و همچنین در بعضی از اوقات رشته پرحاشیه اعلام آمادگی و ثبت نام کردند تا اینکه سه نفر آنها به انتخابات نهایی رسیدند.

اگر چه بیش از سه ماه از این اتفاق سپری شده ولی در روزهای پایانی سال 1395 یکی از پرهیجان‌ترین انتخابات هیأت‌‌های ورزشی در استان قم بین سه کاندیدا و با انواع و اقسام تحلیل‌ها از نگاه کارشناسان، پیشکسوتان، فوتبالیست‌ها و علاقمندان به فوتبال در راه است.

انتخاباتی که البته معترضین و منتقدین زیادی هم دارد و با توجه به دامنه وسیع فعالیت‌ها، تیم‌ها و باشگاه‌های مختلف زیر مجموعه، تنوع رشته‌ها و همچنین مخاطبان بسیار زیاد خود، فعالیت‌های آن به دقت زیر ذره‌بین کارشناسان و علاقمندان به ورزش قرار گرفته و حتی از گوشه و کنار اخبار ضد و نقیض راجع به چگونگی بررسی شرایط کاندیداها شنیده می‌شود که البته حرف و حدیث‌های زیادی به دنبال داشته است.

برخی‌ به افراد انتخاب شده برای رای دادن در مجمع اعتراض دارند، تعدادی دیگر حامی کاندیداهای تایید نشده هستند و دلایل رد صلاحیت آنها را می‌پرسند، برخی می‌گویند مدیر فلان تیم باشگاهی حاضر در مجمع بومی نیست و خلاصه سئوال‌هایی که اگر مجمع هیات فوتبال قم در روز شنبه هفتم اسفند بدون حاشیه برگزار شود، شاید پاسخ آنها در این مجمع داده شود.

تعداد کاندیداهای سال 95 همانند 4 سال قبل

در مدت زمان پیش بینی شده برای ثبت‌نام از کاندیداهای هیأت‌‌ فوتبال استان قم تعداد 9 کاندیدا برای رقابت بر سر کرسی ریاست هیأت‌‌ فوتبال مدارک خود را ارائه کرده بودند اما بعد از بررسی مدارک توسط هیأت‌‌ سه نفره، تعداد کاندیداهای سال 95 همانند سال 91 مساوی است و سه کاندیدا برای ریاست این هیأت‌‌ رقابت می‌کنند.

نکته قابل توجه راجع به ثبت‌نام کاندیداهای هیأت‌‌ فوتبال استان قم در مقایسه با هیأت‌‌های ورزشی دیگر این است که ثبت نام از کاندیداهای دیگر هیأت‌‌های ورزشی قم در دفتر امور مجامع هیأت‌‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان قم صورت می‌گیرد اما به دلیل تفاوت اساسنامه هیأت‌‌ فوتبال با سایر هیات‌ها، این ثبت‌نام زیر نظر دبیر هیأت‌‌ فوتبال و در ساختمان این هیأت‌‌ ورزشی انجام گرفت.

این در حالی است که در دوره قبل یعنی در سال 1391 کریم بهرامی در رقابت با دو کاندیدای دیگر یعنی یدالله یامولا و سیدرضا برقعی کرسی ریاست هیأت‌‌ فوتبال قم را به خود اختصاص داده بود و اکنون نیز بهرامی بار دیگر کاندیدای ریاست این هیأت‌‌ ورزشی است و دو رقیب وی مهدی بهشتیان و قدرت‌الله باقری هستند.

مجمع انتخابات هیأت‌‌ فوتبال استان قم در روز پنجشنبه بیست و سوم آذر ماه سال 1391 با حضور علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال، عباس جهان‌بینی‌ مدیر کل وقت ورزش و جوانان استان قم، مسئولان کمیته‌ها و بخش‌های مختلف هیأت‌‌ فوتبال و اعضای مجمع برگزار و در نهایت بهرامی به عنوان رئیس هیأت‌‌ تا سال 1395 انتخاب شد.

استعفای دبیر هیات فوتبال قم و هزار سئوال بی‌جواب

اما حاشیه غیر منتظره پیش از برگزاری مجمع انتخابات هیأت‌‌ فوتبال استان قم، استعفای ناگهانی دبیر این هیأت‌‌ و دبیر مجمع سه نفره بررسی شرایط کاندیداها یعنی علی احمدی بود که بعد از چهار سال فعالیت در مسوولیت دبیری این هیأت‌‌ ورزشی، در اعتراض به عدم وجود زمینه کار قانونی در فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات این هیأت ورزشی از مسوولیت خود کنار‌ه‌گیری کرد و سئوال‌های زیادی را راجع به اتفاقات پشت پرده این انتخابات و دلایل استعفای خود بی‌جواب گذاشت.

برخی‌ها می‌گویند برای پذیرش استعفای احمدی از این مسوولیت باید جلسه هیأت‌‌ رئیسه فوتبال قم تشکیل می‌شد اما گویا این اتفاق رخ نداده است، ضمن اینکه اطلاع‌رسانی برگزاری مجمع 48 ساعت قبل از برگزاری آن صورت گرفته و طبق بند 6 ماده 15 اساسنامه باید حداقل 10 روز قبل از برگزاری این مجمع، اسامی رای‌دهندگان و کاندیداها با دعوت‌نامه رسمی به آنها اعلام می‌شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار