هفته گذشته در جریان رقابت های لیگ اروپا، پل و فلورین پوگبا، دو برادر در دو تیم متفاوت به مصاف هم رفتند. به همین مناسبت پل ویلکینز چند نبرد برادرانه دیگر را در دنیای فوتبال انتخاب کرده است.
کد خبر: ۳۸۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 25 February 2017
وبسایت نود: هفته گذشته در جریان رقابت های لیگ اروپا، پل و فلورین پوگبا، دو برادر در دو تیم متفاوت به مصاف هم رفتند. به همین مناسبت پل ویلکینز چند نبرد برادرانه دیگر را در دنیای فوتبال انتخاب کرده است.

اینجا به بررسی ۸ نبرد برادران در دنیای فوتبال می پردازیم.

۱- گری و فیل نویل:

برداران نویل دو تن از معروف ترین فوتبالیست های منچستر یونایتد از زمان چارلتون ها هستند. بازیکنان سابق تیم منچستر یونایتد هم اکنون نیز سهام دار وکارشناس تیم سالفورد سیتی هستند. تحت هدایت سرالکس فرگوسن آنها به مدت ۱۰ سال در اولترافورد باهم بازی کردند، قبل از اینکه فیل در سال ۲۰۰۵ به اورتون و دیوید مویس ملحق شود. فیل در شروع کار خود در گودیسون پارک با نتیجه ۲-۰ از تیم سابق خود شکست خورد و درسال ۲۰۰۶ این دو اولین برادرانی بودند که به عنوان کاپیتان تیم های خود، برابر یکدیگر در لیگ برتر قرارگرفتند. فیل بعداً اعتراف کرد: "این لحظه ای سخت، به خصوص برای مادرم بود." همچنین او در ادامه گفت: "پدرم تا لحظه مرگش طرفدار منچستر یونایتد بود اما مادرم فقط شادی پسران و خانواده خودش را می خواست."

۲- یحیی و کولو توره:

زوج ساحل عاجی فعالیت حرفه ای خود را در میموساس آغازکردند تا اینکه برادر کوچکتر یحیی در سال ۲۰۰۱ به لیگ بلژیک و تیم بورن پیوست. ۹ سال طول کشید تا اینکه دوباره این دو هم تیمی شوند. با رفتن کولو به لیورپول و قرار گرفتن در ترکیب ثابت، آنها در فینال جام حذفی در سال ۲۰۱۶ مقابل همدیگر قرارگرفتند، در حالیکه برادر بزرگتر بعد از ۲۵ دقیقه جای خود را به ممدو ساخو داد. هنگامی که قبل از بازی از کولو سوال شد که اگر برادرت به گل نزدیک شد، چه کار می کنی؟، مدافع کنونی تیم سلتیک بدون مکث پاسخ داد: "لحظه فوق العاده ایست، او را بیرون می اندازم". متاسفانه این اتفاق هرگز نیفتاد و در ضربات پنالتی برادر کوچکتر به همراه تیم منچستر سیتی موفق به شکست لیورپول و قهرمانی در آن مسابقات شدند.

۳- ژروم و کوین پرینس بواتنگ

کوین با مادرش و ژروم با پدرش بزرگ شد اما از رابطه ی برادرانه خود مثل بچه ها لذت می برند. هیچ یک از این دو، لحظات اثر گذاری در لیگ انگلیس نداشتند، به همین دلیل برای لذت بردن از دوران حرفه ای خود به سایر لیگهای اروپایی رفتند. ژروم که یکی از بهترین دفاع وسطهای حال حاضر قاره سبز است، به بایرن مونیخ پیوست، درحالیکه کوین بعد از دورانی موفق در میلان و نه چندان موفق در شالکه، اکنون در لاس پالماس بازی می کند. برادران بواتنگ در جوانان آلمان هم تیمی بودند اما در مراحل بالاتر، کوین پرینس تصمیم گرفت به احترام کشور محل تولد پدر و مادر خود، غنا، برای آنها بازی کند. برادران بواتنگ هم در جام جهانی ۲۰۱۰ و هم در ۲۰۱۴ مقابل هم قرار گرفتند که در ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی، آلمان به پیروزی رسید و در ۲۰۱۴ برزیل، هر دو تیم به تساوی رضایت دادند.

۴- آندره و جردن آیو

پسران ستاره سابق مارسی، آبدی پله، کار خود را در این باشگاه فرانسوی آغاز کردند و این مهاجمان سریع، تحسین های زیادی در سال های اولیه خود جذب کردند. آنها هر دو برای لوریان و سوانسی، همزمان بازی کردند. اولین ملاقات برادران آیو در سال ۲۰۱۵بود، جاییکه لوریان با جردن، مارسی با آندره را ۵-۳ در استادیوم ولودروم شکست داد. برادر بزرگتر دو بار و برادر کوچکتر یک بار در این رویارویی مهیج موفق به گلزنی شدند. آنها یکبار دیگر هم روبروی هم قرار گرفتند و موفق به گلزنی شدند، هنگامی که سوانسی ۲-۱ استون ویلا را شکست داد.

۵- تیاگو و رافینیا آلکانتارا

تیاگو و رافینیا دیگر زوج هایی هستند که بوسیله پدری فوتبالیست و برنده جام جهانی-مازینهو- بزرگ شدند و آنها هم اکنون باعث افتخار والدین خود هستند. این دوبازیکن خط میانی، همزمان در مدرسه فوتبال لاماسیا در بارسلون رشد کردند، قبل از اینکه تیاگو در سال ۲۰۱۳ به گواردیولا در بایرن مونیخ بپیوندد. مصدومیت در دو سال اول حضور در آلمان، روند رو به رشد تیاگو را کم کرد اما این بازیکن ۲۵ ساله امسال زیر نظر آنچلوتی به بهترین شکل ممکن به میادین برگشت. اما رافینیا به سختی درسال ۲۰۱۶/۱۷، فرصت بازی در ترکیب بارسا پیدا می کند. این دو در نیمه نهایی لیگ قهرمانان در سال ۲۰۱۵ روبروی هم قرار گرفتند، اگرچه برادر کوچکتر، رافینیا تنها ۳ دقیقه فرصت بازی بدست آورد، با این حال آبی اناری پوشان ۳-۰ به برتری رسیدند.

۶- جوزپه و فرانکو باره سی

کاپیتانی همزمان این دو برادر در تیم های اینتر و میلان ضمانتی برای تنش بیشتر و حساس تر شدن این جدال سنتی بود. جوزپه اینتری و فرانکو میلانی، درمجموع ۶ مقام قهرمانی در سری آ و ۳ مقام قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بدست آوردند و اولین رقابت بین این دو برادر که با برتری تیم میلان همراه بود، زمانی اتفاق افتاد که این تیم دهمین قهرمانی خود را درسال ۱۹۷۸ در سری آ جشن گرفت. اما جوزپه تلافی کرد و از آن به بعد به مدت ۶ سال در مقابل تیم برادر خود یعنی میلان شکست نخورد.

۷- مایکل و ویل کین

دو قلو هایی که از پایه های منچستر یونایتد کار خود را آغاز کردند، اما هیچ کدام موفق به حضور در تیم اول منچستر یونایتد نشدند. مایکل در برنلی و ویل در هال سیتی، اکنون بازی می کنند. در سپتامبر ۲۰۱۶ آنها مقابل همدیگر قرار گرفتند و بازی با تساوی ۱-۱ به پایان رسید. مایکل در مصاحبه با FFT درماه اکتبر گفت: "این عجیب است، فکر نمی کردم روزی در مقابل هم بازی کنیم، اما من از او می خواهم بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد. تمرکز داشتن در این موقع واقعا سخت است."

۸- فابیو و پائولو کاناوارو

برادرکوچکتر - پائولو - کار خود را برای پارما زمانی که جایگزین برادر بزرگترش شد، در برابر لچه آغاز کرد. او مانند فابیو - کسی که در سال ۲۰۰۶ بعد از قهرمانی در جام جهانی به همراه تیم ملی ایتالیا برنده جایزه بهترین بازیکن جهان شد - فوتبالیست ممتازی نبود. زمانی که فابیو به اینتر پیوست، آنها برای اولین بار مقابل هم قرارگرفتند و سپس ناپولی به همراه پائولو در برابر یوونتوس با فابیو در سری آ، در برابر هم صف آرایی کردند. آنچه بیشتر مایه شرمساری است، هر دو برادر و همسر فابیو در سال ۲۰۱۵ حکم زندان تعلیقی به خاطر ورود به املاک فابیو دریافت کردند، چرا که مقامات ایتالیایی این املاک را مصادره کرده بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار