محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم:
محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم گفت: شهید حجت اسدی یک الگوی مجاهد و رزمنده فی‌سبیل‌الله در جبهه فرهنگی و نظامی بود.
کد خبر: ۳۸۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳ 25 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، سیدمهدی خضری در مراسم نخستین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم حجت اسدی که امشب در هیأت حسین جان قزوین برگزار شد، با بیان اینکه شهید حجت یک الگوی مجاهد و رزمنده فی‌سبیل‌الله در جبهه فرهنگی و نظامی بود، اظهار داشت: می‌خواهیم به این سؤالات پاسخ دهیم که شهید حجت نقاطی که طی این 18 سال در آن مجاهدت کرد چه ارتباطی با خط شهادت داشت و چه کسی این شهید را در این مسیر هدایت کرده و به جایی رساند که امروز خونش هدایت‌گر و بصیرت‌افزاست؟ چرا در فاطمیه شهید شد؟

وی ادامه داد: دقت در روایت فاطمه زهرا(س) به هر دو سؤال پاسخ می‌دهد که این حضرت فرموده است: هر کس خالصانه به در خانه خدا بیاید، خدا بهترین مصلحت را برای او درنظر می‌گیرد که این بستگی به ظرفیت انسان‌ها دارد و حضرت امام(ره)، شهید بابایی، شهید عماد مغنیه و حجت اسدی هم از این ظرفیت بهره‌مند بودند.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم با بیان اینکه بسیاری افراد در این دنیا رها زندگی می‌کنند، تصریح کرد: فردی همچون شاهرخ ضرغام هم امروز خونش هدایت‌گر است و جوانان امروز باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشند؛ شهید حجت اسدی یک پازلی از تصویر بزرگ ظهور بود.

خضری با اشاره به این نکته که امروز تفکر شیعه، حکومت الهی حضرت حجت را می‌خواهد، تشریح کرد: صهیونیست‌ها از این تفکر الگوبرداری کرده و آن را به حضرت مسیح نسبت داده و می‌گویند شرط آن این است که باید دولت اسرائیل از نیل تا فرات شکل بگیرد.

وی با اشاره به این نکته که پیاده‌روی اربعین، پیاده‌روی در خیابان ظهور است، افزود: در تفکر شیعه دو شرط مهم برای ظهور وجود دارد که شرط نخست آن آماده‌سازی شهر کوفه برای ظهور حضرت حجت است که پرچم‌داران آن شهیدانی همچون حجت اسدی‌ها هستند.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم اضافه کرد: شرط بعدی این است، مکانی که حضرت مهدی(عج) در آن ظهور می‌کند، باید امن باشد که آن مکان مکه بوده و نابودی آل‌سعود و اسرائیل در آن زمان امکان‌پذیر است.

خضری یادآور شد: برخی فکر می‌کنند مدافعان حرم می‌روند تا یک ساختمان ویران نشود، اما اگر اینان نباشند، این ساختمان جهاد و الهی است که ویران می‌شود.

وی با اشاره به ناامنی‌ها در منطقه و جهان افزود: برخی فکر می‌کنند راه‌حل مشکلات و آرام شدن جو منطقه اجرای برجام است در حالی که در اشتباه بوده و راه‌حل مشکلات منطقه برجام نیست.

این محقق و پژوهشگر در پایان با بیان اینکه شهید حجت اسدی امروز در میان مدافعان حرم کشور الگو شده است، گفت: شهید تمام نشدنی است و امروز جوانان و نوجوانان باید را شهدا را ادامه داده و در مسیر آن‌ها گام بردارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار