رئیس مرکز تحقیقات بین المللی ریاست جمهوری:
رئیس مرکز تحقیقات بین المللی ریاست جمهوری گفت: حرفه وکالت برای حرکت در مسیر رسالت حرفه ای خود نیازمند داشتن استقلال و امنیت شغلی است.
کد خبر: ۳۸۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲ 25 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، محسن محبی درآیین تحلیف ۶۶ وکیل پایه یک دادگستری استان قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد اظهارداشت: وکلای دادگستری درصیانت از آزادی نقش مهمی دارند و حتی در رژیم گذشته وکلا نقش مهمی در احقاق حقوق مردم داشتند.

محبی بیان کرد: هیچ رژیم سیاسی بدون قوه قضاییه مشروعیت ندارد و اگر دستگاه قانون گذاری با کودتا تعطیل شود اما دستگاه قضایی تعطیلی ندارد.

وی اضافه کرد:رئیس کانون وکلا جایگاه دادستان کل رادارد واین حرفه دارای ویژگی هایی است که مبادرت به آن نیازمند آموزش است.

محبی تصریح کرد: تخلف از الزامات مجازات دارد و در ازای خدمات باید به وکیل دستمزد پرداخت شود.

رئیس مرکز تحقیقات بین الملل ریاست جمهوری اضافه کرد: وکیل دو چهره متفاوت دارد که تعهد در برابر موکل و التزام به قانون، اجرای عدالت و کمک به قاضی و احقاق حق از وظایف وکیل است.

وی اظهارداشت: اثرگذاری در عدالت و حضور در دادگاه از کارهای وکیل است و باید دقت کرد که وکیل باید هم ادب نفس و هم ادب وکالت داشته باشد.

محبی درمورد استقلال وکیل هم گفت:استقلال وکلا به معنای مصونیت وکیل نیست بلکه داشتن جسارت برای دفاع کامل از موکل است.

وی اضافه کرد: وکیل باید سه نوع رابطه داشته باشد که ارتباط با موکل، دادگاه و جامعه از آن جمله است.

دبیر مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران گفت: در ارتباط با موکل نباید سخن غلو آمیز گفته شود و بیان نتیجه وکالت به موکل ضروری است و در این میان هرگز نباید اعلام شود که در پرونده حتما برنده می شوید و اگر موکل خواست به انحراف برود مانع آن شوید و بهتر است وکیل دستمزد خود را از نتیجه دعوا نگیرد.

محبی بیان کرد: در رابطه با دادگاه باید مراقب باشید و از پیچیده شدن پرونده خودداری کنید و با استفاده از فنون و تکنیک قاضی را هدایت کنید تا به کشف حقیقت برسد.

وی اضافه کرد: وکیل در ارتباط با جامعه هم باید وضع ظاهری خود را حفظ کند و رفتاری توام با احترام با قاضی داشته باشد.

وکیل نیازمند امنیت شغلی و استقلال است

محبی در ادامه اظهارداشت: رعایت الزامات وکالت نیازمند داشتن امنیت شغلی برای وکیل و استقلال است.

وی اظهارداشت: در کشوری که قانون اساسی درخشان و مترقی دارد نباید تعدادی از وکلا به خاطر وکالت در زندان باشند و باید بپذیریم که وکیل امنیت شغلی و استقلال می خواهد تا به رسالت خود عمل کند.

در این مراسم ۶۶ وکیل پایه وکیل دادگستری مراسم تحلیف را به جای آوردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار