استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: یکی از شاخصه های توسعه یافتگی در هر جامعه ای قانون گرایی و احترام به قانون و تن دادن به آن است و حکمرانی خوب نیز در گرو اجرای قانون است.
کد خبر: ۳۸۳۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳ 25 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به  نقل از مهر، فریدون همتی درآیین تحلیف وکلای دادگستری استان قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد اظهارداشت:درجامعه به هر میزان که قانون پذیری و قانون گرایی باشد به همان میزان به عدالت نزدیک می شویم و همه باید در این مسیر حرکت کنیم.

وی افزود: یکی از شاخصه های توسعه یافتگی در هر جامعه ای قانون گرایی و احترام به قانون و تن دادن به آن است و در کنار آن بی قانونی به هرج و مرج تبدیل می شود لذا گفته می شود قانون ضعیف از بی قانونی بهتر است.

حکمرانی خوب در گرو اجرای قانون است

استاندار قزوین اظهارداشت: در جامعه اعتقادی و الهی باید قانون گرایی محور باشد و یک حکمرانی خوب در گرو اجرای قانون است.

وی تصریح کرد: در نظام اسلامی مقتدر باید برای قانون احترام قائل شویم حتی اگر تلخ باشد و این التزام در همه نهادها و دستگاهها باید جاری و ساری باشد.

همتی اضافه کرد: یکی از اقدامات ارزشمند رئیس جمهور مسئله حقوق شهروندی است که به عنوان یک ضرورت مطرح شد و به هر میزان که مردم به حقوقشان آشنا باشند اداره جامعه راحت تر است.

استاندار قزوین گفت: اگر مردم حقوق خود را از حاکمیت مطالبه کنند و حقوق دولت را نیز محترم بشمارند یک رابطه پیشرو شکل خواهد گرفت که به عدالت منجر می شود.

وی بیان کرد: وکلا پشتوانه امنیت حقوق مردم هستند و در تبیین حقوق مردم و دفاع از حق و آگاهی بخشی جامعه نقش بی بدیلی دارند و شما می توانید در تحقق عدالت موثر باشید.

استاندار قزوین همچنین از وکلا خواست در امور حقوق شهروندی به دولت کمک کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار