رییس مرکز بهداشت غرب اهواز خبر داد؛
از ابتدای سال تحصیلی جاری تا کنون، بیش از 424 مورد بازرسی از بوفه های مدارس تحت پوشش انجام شده که در همین راستا برای 65 مورد اخطاریه صادرگردیده است
کد خبر: ۳۸۳۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶ 25 February 2017
مهندس مهرداد شریفی -رییس مرکز بهداشت غرب اهواز  با اشاره به  بازدید های مستمر کارشناسان بهاشتی از مدارس گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تا کنون، بیش از  424 مورد بازرسی از بوفه های مدارس تحت پوشش انجام شده که در همین راستا برای 65 مورد اخطاریه صادرگردیده است . وی افزود: 2 مورد نیز به مراجع قضایی، معرفی و 2 محل پلمپ شده است.

شریفی  با تأکید بر ضرورت ساماندهی بوفه مدارس عنوان کرد: بوفه مدارس باید دارای شرایط مناسب بهداشتی مطابق آئین نامه ها ی موجود و حفظ شرایط مورد نیاز چون:  بهداشت فردی کارکنان ، بهداشت ابزار کار و بهداشت ساختمان باشد.وی تاکید کرد: در بوفه مدارس باید از فروش مواد غذایی غیر مجاز و آسیب رسان به سلامت از قبیل : انواع پفکها، چیپس، يخمک، نوشابه، آدامس، شکلات ، و... همچنين محصولات غذايي بدون بسته بندي ويا محصولاتي که فاقد پروانه ساخت وکدبهداشتي و تاريخ مصرف مي باشند خودداری شود .

مهندس شریفی  تصریح کرد: دانش آموزان درسنين مدرسه، علاوه بر سه وعده غذايي اصلي به ميان وعده نيز نياز دارند ودربيشتر مواقع اين نياز را از طريق موادغذايي موجود درتعاوني يا بوفه مدرسه تامين مي کنند،ازاين رو ضرورت دارد علاوه بر ارائه آموزشهاي بهداشتي و تغذيه اي ، توجه ويژه اي به مواد غذايي عرضه شده ، نحوه تهيه وتوزيع ،مکان عرضه وفروشنده معطوف گردد.

وی تاکید کرد: اطمینان از سلامت مواد غذایی عرضه شده در بوفه، در صورتی  امکان پذير است که علاوه بر کارشناسان بهداشتی، والدين ، کارکنان مدرسه ودانش آموزان،  فعالانه مشارکت داشته باشند ومسئوليت نظارت بر روند کمي وکيفي تغذیه درمدارس را بپذيرند .

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز  در ادامه اظهار داشت: مسئولان مربوط باید تمام تلاش خود را در راستای ایجاد محیطی سالم و بهداشتی در مدارس بکار گیرند و تمام موازین بهداشتی را در ساختار مدارس رعایت نمایند.

رییس مرکز بهداشت  غرب اهواز در ادامه  با اشاره به ضرورت آگاهی‌بخشی در دانش‌آموزان نسبت به آسیب‌های اجتماعی ناشی از مواد مخدر و دخانیات بیان کرد: ورزش عامل اصلی ایجاد تندرستی و سلامت جسم و روح در کودکان و نوجوانان است. وی همچنین از برنامه خودمراقبتی به عنوان یکی از مهمترین برنامه های تحول سلامت یاد کرد که توانمندسازی کارکنان مدرسه، اولیا و دانش آموزان را برای مراقبت از خود و جامعه در پی دارد.

وی تصریح کرد: ارائه آموزش‌های بهداشتی توسط مربیان و کارشناسان در مدارس مورد توجه قرار دارد و در دوره‌های ویژه‌ای مباحث مختلف برای دانش‌آموزان و اولیای آنها با همکاری مدیران مدارس ارائه می‌شود .

شریفی در پایان از اولیا و مربیان دانش آموزان خواست: دانش آموزان را به  مصرف مواد غذایی سالم مانند:  ساندويچ نان وپنير ، شيرپاستوريزه ويا استريليزه وفرآورده هاي آن مانند (دوغ ، پنير ) انواع تنقلات سنتي مثل نخودچي وکشمش - خرما -انواع خشکبار- انواع ميوه ها مثل : سيب گلابي -نارنگي -پرتقال و...وسبزيجاتي مانند هويج که کاملا شسته وبسته بندی شده و یا بيسکويت ، کلوچه وکيک هايي که کد بهداشتي وپروانه ساخت دارند و به طريق بهداشتي تهيه وبسته بندي شده است، ترغیب کنند .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار