مدیرعامل ملی حفاری در آیین روز مهندس در دانشکده نفت آبادان؛
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران عامل موفقیت یک مهندس را در کار، علاوه بر دانش تخصصی، تلاش مضاعف، ابتکار، خلاقیت و جسارت در تصمیم گیری توصیف کرد
کد خبر: ۳۸۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ 25 February 2017
مهندس حیدر بهمنی در آیین گرامیداشت روز مهندس در دانشکده نفت آبادان (شهید تندگویان) با اشاره به اهمیت کار و نقش مهندس در طراحی و ایجاد زیر ساخت ها و خدمات زیربنایی گفت: عملکرد یک مهندس خوب تنها با تراز علمی و دانش سنجیده نمی شود بلکه خروجی دانش و حاصل کار و دستاورد آن ارزشمند است.

 وی تعهد و تخصص همسو با کار و تلاش، عشق به خدمت و ایثار و فداکاری در راه پیشرفت جامعه را از شاخصه های بر جسته در موفقیت یک مدیر و مهندس دانست و افزود: امید به آینده یکی از مهمترین عوامل پویایی و حرکت است که در موفقیت روز افزون نقش اساسی دارد.

 بهمنی با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، اظهار کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی، مهندسان متعهد و متخصص ما ضمن همراهی با رزمندگان و همکاری در پیشبرد اهداف دفاع مقدس و ارائه ابتکارات، نقش مهمی در حماسه آفرینی های رزمندگان سلحشور اسلام ایفا کردند.

 مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به چهار دهه فعالیت خود در سمت های مدیریتی در صنعت نفت اشاره و به بیان خاطراتی از تلاش های بی وقفه و استفاده مطلوب از دانش تخصصی و فنی مهندسان این صنعت در پاسخگویی به نیازهای کشور پرداخت.

 وی با بیان اینکه صنعت حفاری که رکن اصلی در اکتشاف، تولید و بهره برداری از مخازن هیدروکربوری تلقی می گردد تا قبل از انقلاب به طور کامل توسط شرکت های خارجی مدیریت می شد، گفت: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مدیریت و اداره این صنعت راهبردی در دست نیروهای ایرانی قرار گرفت و متخصصان و مهندسان داخلی موفق شدند این صنعت را از نظر تخصصی و دانش فنی کاملا بومی نمایند.

 بهمنی موفقیت های به دست آمده در این صنعت را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: حفاری بیش از چهار هزار حلقه چاه های نفت و گاز در مناطق خشکی و دریا به موازات ارائه خدمات فنی و مهندسی جانبی که خود افزون بر 20 تخصص خاص می باشد ، بخشی از این توفیقات است.

 مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ضمن تاکید بر نقش مدیریت و مهندسی در دستیابی به اهداف کلان در این راستا، اظهار کرد: مهندسان و متخصصان ایرانی در بیش از سه دهه اخیر علاوه بر پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت کشور، در عرصه های بین المللی از جمله در کشورهای کویت، ترکمنستان، لیبی و دریای شمال توانمندی، دانش فنی و تخصصی و تجربیات گرانسنگ خود را به نحو مطلوب ارائه دادند.

 وی بازسازی و راه اندازی تاسیسات نفتی در کوتاهترین زمان ممکن و مهار چاه ها که در جریان جنگ تحمیلی آسیب دیده و دچار آتش سوزی شده بودند را نمونه هایی از تلاش متخصصان، مهندسان و کارکنان صنعت نفت برشمرد که با ایثار و فداکاری خود، مانع از حتی یک روز وقفه در تولید و صادرات نفت شدند.

 بهمنی در پیوند با این مطلب به مهار فوران چاه های نفت در دهلران در دوران دفاع مقدس،  مهار آتش سوزی در 20 حلقه چاه در کشور کویت و همچنین کنترل فوران چاه های 23 و 29 کنگان، 24 نفت شهر و چاه های دریایی در سکوی ابوذر در سال های اخیر اشاره کرد که بدون نیاز به کارشناسان خارجی با استفاده از توان متخصصان ایرانی مهار و به کنترل در آمد.

 مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت در زمان حاضر با برخورداری از 75 دستگاه حفاری خشکی و دریایی و توان ارائه توامان خدمات متنوع تخصصی و مهندسی حفاری، افزون بر 17 هزار نیروی مجرب در اختیار دارد که  بالغ بر پنج هزار نفر از آنان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی، یک هزار نفر کارشناسی ارشد و 200 نفر دکتری هستند.

 وی توجه به ساخت و بومی سازی قطعات و تجهیزات مورد استفاده در این صنعت را از دیگر دستاوردهای این شرکت عنوان کرد و افزود: در بیش از یک دهه گذشته با تلاش مدیران و متخصصان این شرکت و در نتیجه تعامل با مراکز علمی و پژوهشی و همکاری نزدیک با سازندگان و صنعتگران حدود 20 هزار قطعه و تجهیز پرمصرف در صنعت حفاری ساخت داخل و هم اکنون افزون بر تامین نیازهای داخلی بخشی از قطعات که دارای استانداردهای بین المللی می باشند به خارج کشور صادر می شود.

 بهمنی در ادامه پرورش نیروهای متخصص و مهندسان کارآمد در دانشگاه های معتبر کشور نظیر دانشگاه صنعت نفت را با اهمیت دانست و تصریح کرد: بکارگیری نیروهای توانمند، استفاده از مدیران مجرب و برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بر مبنای کارشناسی نقش موثری در دستیابی به اهداف و برنامه ها در راستای توسعه پایدار خواهد داشت.

 مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای دانشجویان و اساتید دانشکده نفت آبادان، پنجم اسفندماه سالروز تولد خواجه نصیر الدین طوسی که روز مهندس نامگذاری شده است را به جامعه مهندسان و تلاشگران عرصه علم و دانش تبریک گفت.

 در این آیین رئیس دانشکده مهندسی نفت آبادان ضمن بزرگداشت این مناسبت و تبریک به دانشجویان و اساتید، گفت: در زمان حاضر در این دانشکده 600 دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مهندسی نفت، شیمی، بازرسی فنی، اکتشاف و HSE به تحصیل اشتغال دارند.

 دکتر محمد رضا خسروی نیکو افزود: این دانشکده که یکی از چهار دانشکده زیر مجموعه دانشگاه صنعت نفت است ، فعالیت آموزشی خود را از سال 1318 آغاز و پس از دانشگاه تهران قدیمی ترین  مرکز آموزش عالی در کشور بشمار می آید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار