چای به خصوص چای سبز و چای نعنایی حاوی پلی فنول است که به کاهش ترکیبات فرار گوگرد کمک می‌کند. پس نوشیدن چای را همراه یا پس از مصرف سیر امتحان کنید و تأثیر آن را مشاهده کنید.
کد خبر: ۳۸۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ 25 February 2017
به گزارش تابناک : سیر می‌تواند طعم منحصر به فردی به وعده‌های غذایی ما ببخشد و بخاطر خاصیت آنتی اکسیدانی اش برای قلب نیز مفید واقع شود.

 سیر از دو طریق تنفس ما را بدبو می‌کند. زمانی که سیر را می‌خوریم ترکیبات سولفور را در دهانمان دریافت می‌کنیم و آنها بلافاصله این بوی بد را تولید می‌کنند.

موثرترین راه خلاص شدن از بوی سیر حذف مکانیکی ذرات سیر و ترکیبات فرار سولفور از دهان است. این عمل با مسواک زدن دندانها، کشیدن نخ دندان، استفاده از دهانشویه و تمیز کردن زبان با مسواک و یا وسایل مشابه، تا حدودی امکان پذیر است. تمیز کردن زبان نیز گام بسیار مهمی در از بین بردن ترکیبات سولفور از دهان است.

جعفری: در بسیاری از دستورهای غذایی که سیر در آن به کار رفته از جعفری نیز استفاده می‌شود چرا که جعفری در خنثی سازی بوی سیر مؤثر است. شما می‌توانید پس از مصرف سیر مقداری جعفری در دهان خود بگذارید و آن را برای مدتی بجوید.

هل، نعنا، رازیانه، میخک و دانه رازیانه: این دانه‌ها و گیاهان شبیه به جعفری در پوشاندن و خنثی کردن بوی سیر بسیار موثرند.

لیمو: این عضو خانواده مرکبات نیز در خنثی‌سازی بوی سیر بسیار مؤثر بوده و دارای خواص ضد باکتری است. شما می‌توانید پس از مصرف سیر یک تکه لیمو را دهان گذاشته و بمکید. شستن دست‌ها با آب لیمو نیز در حذف بوی سیر از دست به شما کمک کند.

نوشیدن چای: چای به خصوص چای سبز و چای نعنایی حاوی پلی فنول است که به کاهش ترکیبات فرار  گوگرد کمک می‌کند. پس نوشیدن چای را همراه یا پس از مصرف سیر امتحان کنید و تأثیر آن را مشاهده کنید.

آدامس بدون قند: جویدن آدامس بدون قند نیز در پوشاندن بوی سیر و یا حتی بیرون راندن ذرات آن که ممکن است در بین دندان‌ها باقی مانده باشد مؤثر است.


منبع : سلامانه
برچسب ها: تابناک ، استانها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار