دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ایلام از گسترش و راه اندازی مراکز دولتی ترک اعتیاد در مناطق مختلف این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۸۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 25 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ فهد کمالوندی افزود: اکنون تعداد مراکز دولتی ترک اعتیاد استان چهار مرکز است که با رایزنی و موافقیت استاندار در سال آینده به 10 مرکز در تمامی شهرستان های استان افزایش خواهند یافت.
 
وی با بیان اینکه اکنون 13 مرکز ترک اعتیاد غیر دولتی بصورت دارویی و غیر دارویی در استان فعال است گفت: در برنامه ششم توسعه برنامه ریزی برای کاهش سالانه پنج درصد نرخ اعتیاد در کشور پیش بینی که راه اندازی مراکز ترک اعتیاد نقش مهمی در این زمینه ایفا خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه معضل اعتیاد پدیده ای پیچیده و چند فرهنگی است گفت: با وجود هزینه های زیادی که در کشور برای کاهش و کنترل معضل اجتماعی اعتیاد شده ولی شوربختانه شاهد افزایش شیوع و سن اعتیاد هستیم.
 
دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر ایلام اظهار کرد: در این زمینه دولت و ستاد مبارزه با مواد مخدر بازنگری لازم را داشته و در رویکردها و شیوه نگرش به مسایل اجتماعی سعی دارد تا آسیب اعتیاد به عنوان گفتمان غالب اجتماعی جامعه تبدیل شود.
 
وی به وضعیت ایلام در زمینه اعتیاد اشاره کرد و گفت: نرخ اعتیاد در این استان به ازای هر 100نفر 1.7 نفر است در حالیکه این نرخ در کشور به ازای هر 100 نفر دو نفر است.
 
وی گفت: با وجود اینکه نرخ اعتیاد در استان ایلام از میانگین کشور پایینتر است ولی نباید به این مساله با دیدگاه مثبت نگاه کرد و اقدام ها برای کاهش و مبارزه با این معضل اجتماعی بصورت ویژه در استان در دستور کار قرار دارد.
 
وی گفت: خوشبختانه در استان ایلام به علت نظارت مناسب بر مراکز ترک اعتیاد مراکز درمانی غیر مجاز وجود نداشته و از طرفی نیز معتاد متهاجر بومی نیز وجود ندارد و تعداد محدودی هم که وجود داشته غیر بومی بوده اند./م
ایرنا

برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار