بیش از 165 کیلو گرم مواد غذایی و بهداشتی در ششمین روز اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در سپیدان توقیف شد
کد خبر: ۳۸۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵ 26 February 2017
تابناک فارس به نقل از مارگون: بازرسین بهداشت محیط شهرستان سپیدان از تاریخ یکم اسفند به مدت 45 روز، همزمان و همگام با سایر شهرستان های استان طرح بسیج سلامت نوروزی را با بازدید از مراکز تهیه وتوزیع مواد غذایی ، اماکن عمومی و سامانه های آبرسانی شروع کردند .

مریم عباسی کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط  در گفتگو با خبرنگار ماهدف از اجرای این برنامه را ارتقاء وضعیت بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت ابزار و تجهیزات ، بهداشت ساختمان در مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی حساس (اقامتی – تفریحی)  ، کنترل محصولات دخانی به ویژه قلیان و به صورت ویژه حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران در ایام تعطیلات نوروز اعلام کرد.

عباسی ادامه داد: علیرغم کمبودها و موانع موجود ، بازرسین بهداشت محیط نهایت تلاش خود را بکار می گیرند تا تعطیلاتی بیاد ماندنی برای مسافرین و شهروندان محترم رقم بزنند.

وی افزود : در شهرستان سپیدان از ابتدای طرح تا کنون از 215 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و سامانه آبرسانی بازدید شده که ماحصل این بازدید صدور 12 اخطار بهداشتی جهت متخلفین ، معرفی 2 متخلف بهداشتی به مراجع قضایی و توقیف و معدوم سازی بیش از 165 کیلوگرم مواد خوراکی و آشامیدنی بوده است . ازدیگر اقدامات انجام شده نمونه برداری از 5 نوع مواد غذایی سنتی و ارسال به آزمایشگاه رفرانس، انجام 249 کلرسنجی و 20 مورد نمونه برداری میکروبی از آب شرب مناطق مختلف و همچنین استخر شنا بوده است .

گفتنی است در این طرح بصورت ویژه از مراکز عرضه کننده دخانیات بوِیژه قلیان بازدید می شود و در صورت مشاهده برابر مقررات برخورد خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار