اسکار پرهیاهوی سال 2017 سرانجام به کار خود پایان داد و فیلم «فروشنده» از میان پنج نامزد بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان توانست اسکار بهترین فیلم را از آن خود کند.
کد خبر: ۳۸۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲ 01 March 2017

به گزارش تابناک البرز؛  اسکار پرهیاهوی سال 2017 سرانجام به کار خود پایان داد و فیلم «فروشنده» از میان پنج نامزد بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان توانست اسکار بهترین فیلم را از آن خود کند.

تاریخچه اسکار
جایزه اسکار یکی از نه جایزه از جوایز آکادمی است. نخستین مراسم اسکار در ۱۶ می ۱۹۲۹ در مراسم شام خصوصی در هتل روزولت هالیوود با حضور حدود ۲۷۰ تماشاگر برگزار شد. نخستین برنده اسکار بهترین بازیگر مرد امیل یانینگز بود که به دلیل نقش آفرینی در فیلم‌های آخرین فرمان و راهی که همه می‌روند، اسکار را از آن خود کرد.

اسکار2017
 اسکار پرهیاهوی سال 2017 سرانجام به کار خود پایان داد و فیلم «فروشنده» از میان پنج نامزد بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان توانست اسکار بهترین فیلم را از آن خود کند و افتخاری دیگر برای اصغر فرهادی و سینمای ایران فراهم آورد؛ اتفاقی که با وقایع اخیر چندان دور از انتظار نبود، هر چند برخی منتقدان آخرین فیلم این کارگردان را نقطه اوج آثارش نمی‌دانند اما چارچوب محکم و ساختار قوی فیلم به آن میزان حائز اهمیت بود که علاوه بر جایزه کن، بتواند آن را در رقابت با پنج فیلم برتر جهان، در اسکار جای دهد.
رسانه های بین المللی و اسکار 
در این خصوص روزنامه‌های بین‌المللی خبر موفقیت ایران  را تیتر کردند.
روزنامه «ایندیپندنت» به نقل از ایسنا تیتر زد: وقتی «فروشنده» اسکار بهترین فیلم خارجی را برد، «اصغر فرهادی» قانون ضدمهاجر «ترامپ» را هدف قرار داد.
«ایندیپندنت» همچنین نوشت: فیلمساز ایرانی پس از وضع این قانون از سوی رئیس جمهور، مراسم اسکار را بایکوت کرد.
«لس انجلس تایمز» که پیش از این با تیتری کنایه‌آمیز به توییت‌های «دونالد ترامپ» اشاره کرده و به نقل از مدیر کمپانی «سونی» نوشته بود: "اخبار کذب" اسکار را به «اصغر فرهادی» می‌دهد،‌ برنده شدن دوباره کارگردان ایرانی فیلم «فروشنده» را در این رقابت‌ها تیتر کرد.
مجله «پیپل» هم نوشت: کارگردانی ایرانی که در مراسم اسکار شرکت نکرد، در سخنرانی دریافت جایزه‌اش قانون "غیرانسانی" ضدمهاجر «ترامپ» را مورد هجمه قرار داد. این نشریه همچنین کلیپی را درباره علت عدم حضور «فرهادی» در مراسم اسکار ۲۰۱۷ تهیه و منتشر کرد.
«فیگارو»،‌ «گاردین»، «واشینگتن اگزماینر»، «اسلیت مگزین»، «نیوز ۱۸»، «تی‌وی گاید»، «یوروپ ۱»، «پاریسین»، «پرمیر» و «رادیو لوکزامبورگ» از دیگر رسانه‌های بین‌المللی بودند که کسب اسکار بهترین فیلم خارجی از سوی «فرهادی» را تیتر کردند.

رویداد تاریخی در ایران
مهم ترین واقعه برای سینمای ایران بی تردید دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان برای فیلم "فروشنده" ساخته اصغر فرهادی بود. فرهادی به این ترتیب به دومین جایزه اسکار فیلم خارجی دست یافت و نام خود را در تالار مشاهیر بزرگ تاریخ سینمای جهان به ثبت رساند. با توجه به شرایط موجود این جایزه تا حد زیادی قابل پیش بینی بود. زمانی که ترامپ رییس جمهور آمریکا در اقدامی عجیب نام شهروندان هفت کشور جهان از جمله ایران را در فهرست سیاه ورود به خاک آمریکا قرار داد ، می شد پیش بینی کرد که این امر دست کم در اهدای جایزه بهترین فیلم خارجی زبان تاثیرگذار خواهد بود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار