وزیر خارجه آمریکا نخستین سفر آسیایی خود را هفته آینده آغاز خواهد کرد و با مقام های ارشد آسیایی درباره آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی و همین طور منافع اقتصادی و امنیتی آمریکا در منطقه رایزنی می‌کند.
کد خبر: ۳۹۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 08 March 2017

به گزارش تابناک : رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا 155 مارس یعنی چهارشنبه آینده وارد ژاپن خواهد شد و سفر آسیایی خود را 17 مارس به کره جنوبی ادامه خواهد داد و 18 و 19 مارس نیز از چین دیدن خواهد کرد.

این سفر در شرایطی انجام خواهد شد که پیونگ یانگ آزمایش های موشکی جدیدی را انجام داده و برادر ناتنی رهبر کره شمالی نیز در فرودگاه کوالالامپور مالزی به قتل رسیده و این مساله موجب تنش سیاسی شدید بین مالزی و کره شمالی شده است.

این تحولات فشارها بر دولت ترامپ را افزایش داده است تا یک راهبرد جامع و کامل را در قبال پیونگ یانگ اتخاذ کند.

خبرگزاری کیودو پیش از این به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که تیلرسون با فومیو کیشیدا وزیر خارجه ژاپن دیدار می کند و احتمالا درباره زمان سفر ترامپ به ژاپن گفتگو خواهند کرد. در چین نیز تیلرسون با وانگ یی وزیر خارجه و احتمالا ژی جین پینگ رئیس جمهور این کشور دیدار خواهد کرد.

تیلرسون احتمالا مقدمات نشست بین روسای جمهور آمریکا و چین در اوایل آو ریل را فراهم خواهد کرد. آمریکا از چین خواسته است تا تلاش بیشتری را برای متوقف کردن برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی انجام دهد.

در سئول نیز تیلرسون با یون بیونگ سه وزیر خارجه کره جنوبی دیدار و احتمالا درباره برنامه تسلیحاتی و هسته ای کره شمالی و همین طور قتل برادر ناتنی رهبر این کشور رایزنی خواهد کرد.



منبع : رویترز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار