"بارها این موضوع را نیز متذکر شده ایم و زورمان هم نمی رسد هر چقدر هم برای رفع این مشکل تلاش می کنیم به نتیجه مطلوبی نمی رسیم"
کد خبر: ۳۹۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷ 08 March 2017
مدیرکل بنیاد شهید وامورایثارگران استان ایلام گفت:همکاری رسانه ها برای تعمیق برنامه های فرهنگی بنیاد ضرورت دارد.
به گزارش تابناک ایلام ،" سلیمان رستمیان "پیش از ظهر امروز  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار کرد:از سال 92 تاکنون با تدبیر رییس بنیادشهید وامور ایثارگران کشور ،برنامه ریزی لازم جهت آشنایی مردم با روز بزرگداشت شهدا صورت گرفته است .
 
رستمیان ادامه داد: تاقبل از سال 92 تنها یک درصد مردم کشور با روز شهدا آشنایی داشتند اما اینک با تدابیر اندیشیده شده ،بیش از 43درصد مردم کشور با این روز آشنایی دارند.
 
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان افزود:بیش از50ویژه برنامه متعددبه مناسبت بزرگداشت روز شهدا توسط مجموعه بیناد شهید درسراسر استان اجرا خواهد شد.
 
وی به برنامه های شاخص پیش بینی شده به این مناسبت اشاره کرد وگفت: در طول هفته بزرگداشت شهدا ،برنامه های شاخصی از قبیل پیاده روی خانواده های معظم شهدا،همایش نخبگان ،مسابقات ورزشی ،همایش مادران وهمسران شهدا ،حضور سازمان یافته خانواده معزز شهدا در نماز جمعه و برگزاری بیش از 22یادواره تحت عنوان همکلاسی شهید در سطح مدارس استان اجرا خواهد شد.
 
مسئولین شرکتهای حوزه نفت وگازاستان  به درخواست اشتغال خانواده ایثارگران بی توجه اند
رستمیان در ادامه این گفتگو در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اشتغال فرزندان ایثارگران بیان داشت:تلاش می کنیم که اشتغال خانوادهه ای تحت حمایت بنیاد به سمت سرمایه گذاری و تولید و فعالیت های کارآفرینی سوق داده شود و در این راستا حتی در زمینه آموزش جواهر سازی، گلیم بافی و چرم سازی واشتغال متقاضیان در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد : در خصوص اشتغال افراد تحت حمایت قراردادهایی با شهرک صنعتی استان ایلام منعقد شده که در این تفاهم نامه 75 درصد حقوق را بنیاد شهید و 25 باقی مانده را طرف شرکت تولیدی همراه به بیمه پرداخت می کند تا از این طریق اشتغال ها را به سمت تولید هدایت کنیم.

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد شرکت های نفتی در بکارگیری جذب و اشتغال خانواده های شاهد و ایثارگر نیز گفت: بارها این موضوع را نیز متذکر شده ایم و زورمان هم نمی رسد هر چقدر هم برای رفع این مشکل تلاش می کنیم به نتیجه مطلوبی نرسیده ایم.

رستیمان ادامه داد: پذیرش نیروهای بومی در شرکت های پیمانکاری وابسته نفت و راهسازی و مراکز مربوط به پتروشیمی و نفت وگاز  از افراد غیر بومی صورت می گیرد ومسئولین این حوزه تمایلی برای جذب نیروی های بومی و افراد تحت حمایت بنیاد ندارند.

وی تصریح کرد: توجیه مسئولین شرکت ها این است که شرکتهای تحت مدیریت آنان به صورت خصوصی  در حال سرمایه گذاری هستند و نیروی تخصصی واداری مورد نیاز را در اختیار دارند.

شرکت حامی ایثارگران ومرز نشینان وابسته به بنیاد نیست
مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان در خصوص فعالیت شرکت حامی ایثارگران ومرزنشینان به صراحت گفت: شرکت حامی ایثارگران ومرزنشینان هیچگونه وابستگی سازمانی ورسمی با بنیاد شهید استان ندارد.
 
رستمیان در خصوص فعالیتهای اقتصادی این شرکت اظهار کرد: این شرکت هیچگونه مجوزی از سوی بنیاد برای انجام فعالیتهای اقتصادی ندارد وچنانچه از هرمرجعی مجوز این فعالیتها را دریافت کرده است ،آن مرجع بایستی پاسخگوی تبعات آن باشد.
 
وی افزود: با توجه با فعالیت این شرکت با نام وآرم ایثارگران ،تذکرات لازم به مسئولین شرکت داده شده و حتی از طریق حراست بنیاد اقداماتی برای ممانعت از فعالیت این شرکت به عمل آمده است .
 
رستمیان ادامه داد: براساس قانون فعالیت فرهنگی موسسات زیر نظر بنیاد شهید پیش بینی شده اما فعالیت اقتصادی با نام بنیاد شهید و ایثارگران فاقد وجاهت قانونیست.
 
مدیرکل بنیاد شهید بیان داشت : در خصوص فعالیت های اقتصادی این شرکت مکاتبات لازم با دستگاههای نظارتی استان به عمل آمده وسوابق این مکاتبات در بنیاد موجود است.
 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار