مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت؛ امسال سه هزار اصله نهال در پارک جنگلی ارغوان شهر ایلام بیاد شهدای استان کاشته می شود.
کد خبر: ۳۹۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵ 09 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛سلیمان رستمیان روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه های گروهی ایلام بیان کرد؛ علاوه بر این در هر شهرستان استان نیز به تعداد شهدای آن منطقه نهال کاشته خواهد شد.
 
وی با اشاره به نامگذاری اسفندماه به عنوان ماه سپید آسمانی ها ادامه داد: علاوه بر اینکه 22 اسفندماه سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهداست در مجموع 13 درصد شهدای دفاع مقدس در این ماه به فیض شهادت نایل امده اند.
 
مدیرکل بنیاد شهید استان ایلام همچنین از ساخت مجتمع فرهنگی، ورزشی در محل زمین فوتبال چوار خبر داد و گفت؛ این مجتمع قرار است با مشارکت اداره ورزش و جوانان احداث که در صورت بهره برداری توسط این اداره تجهیز خواهد شد.
 
رستمیان همچنین به خدمات آین نهاد به جامعه هدف در حوزه درمان آشاره کرد و افزود: بر اساس قرارداد منعقد شده با بیمه ایران این شرکت موظف است 100 درصد هزینه درمانی ایثارگران را بدون هرگونه محدودیتی پرداخت کند.
 
وی به مشکل اشتغال جامعه ایثارگران استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه دولت در سالهای اخیر استخدامهای محدودی داشته در تلاش هستیم از طریق سرمایه گذاری و فعالیت های کارافرینی با مشارکت بخش خصوصی در رفع مشکل بیکاری خانواده های ایثارگران تلاش کنیم.
 
مدیرکل بنیاد شهید استان ایلام در این زمینه از مشارکت نکردن شرکت های نفتی استان در زمینه جذب ایثارگران گلایه کرد و گفت: با وجود اینکه برخی فرزندان شهدا و جانبازان مدارک عالی و تخصصی مرتبط با این شرکت ها را دارند ولی آنها در زمینه جذب نیرو کوتاهی می کنند.
 
رستمیان از ساماندهی 114 گلزار شهدای استان خبر داد و گفت: مسقف سازی این مزارها در دستور کار این نهاد قرار دارد.
 
وی یادآور شد: امسال در هفته بزرگداشت شهدا 50 برنامه مختلف نظیر همایش تجلیل از همسران و مادران شهدا، همایش پیاده روی، تعویض پرچم های گلزارهای شهدا، سرکشی از ایثارگران و غیره پیش بینی که در طول هفته اجرا خواهند شد.

16تا 22 اسفندماه به عنوان هفته بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.
 
استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار