معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مسیر تربیتی ما رویکرد شکوفایی و دستیابی به حیات طیبه است.
کد خبر: ۳۹۱۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸ 11 March 2017
به گزارش تابناک رضوی، محی الدین بهرام محمدیان، در مراسم درامتداد خورشید و نکوداشت سه دهه جهاد فکری و علمی بنیاد فرهنگی رضوی که درسالن اجتماعات دبیرستان معارف امام رضا(ع) برگزارشد، گفت: دستیابی به حیات طیبه و توحید ومعاد باوری که راهبری ائمه معصومین (ع) اساس آنست مسیرتربیتی ماست.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش افزود: برای مسیر حیات طیبه، کسب علم مبتنی براخلاق و ارتباط با خدا  و آفرینش و انسان و خلق خدا ترسیم شده است و سرمایه گذاری تربیتی را بزرگترین سرمایه گذاری است  و  کار مدرسه و خدمات آموزشی، کار بزرگی است.
وی با بیان اینکه رسیدن به حیات طیبه ادعای بزرگی است، خاطرنشان کرد: این ادعای بزرگی است و مزاحمانی هم دارد و ما باید همه استعداد و توان خود را به کارگیریم تا در نظام تعلیم و تربیت آنچه اتفاق می افتد، ذهنها و اندیشه ها درک کنند.
محمدیان افزود: درطول سالیان متمادی نظام آموزشی ما را بر نظام فکری غیر الفت دادند و این افراد رسیدن به حیات طیبه را مزاحم افکارخود می دانند و جریان دیگر و جامعه دیگری با جریانهای مختلف را می خواهند ، برای همین با تحقق این امر مقابله می کنند.
معاون وزیر گفت: جریان تفکر اسلام بدون سیاست و با تربیت، به معنی خدا باوری و معادباوری اگر همراه نباشد، همراهی ندارد و این تفکر مزاحم با حیات طیبه با ربوبیت خدا مقابله کرده اند.
وی در ادامه خطاب به خانواده های دانش آموختگان و دانش آموزان بنیاد فرهنگی رضوی افزود: تلاش مدرسه و معلم و مربی برای پرورش دانش آموزانی با حیات طیبه کافی نیست،بلکه موفقیت زمانی اتفاق می افتد که خانه و خانواده و الگوهای مدرسه و خانواده همگرا باشند و اگر چنین نباشد، دانش آموز دچار تعارض می شود.
درادامه مراسم، محمد تقی فخریان، مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی، گفت: بنیاد فرهنگی رضوی، سه دهه جهاد علمی را پشت سر گذاشته است و الگوی آموزشی خود را در تراز نظام جمهوری اسلامی قرارداده است.
وی گفت: این گردهمایی برای قدرشناسی ازاین کار فرهنگی بزرگ است، این بنیاد از 10 هزار و 300 دانش آموخته، تعداد محدودی را شناسایی کرده و در این مراسم گرد آورده است.
فخریان افزود: از دانش اموختگان بنیاد فرهنگی رضوی هزارنفر دارای مدرک دکتری و هفت هزار نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.
وی گفت: از 220 نفر دانش آموزیکه در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند48 درصد  دانش آموزان متعلق به مدارس امام رضا(ع) هستند.
مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) افزود:10 درصد از راه یافتگان جشنواره  خوارزمی از دانش آموزان این بنیاد هستند و پژوهشسرای امام رضا(ع) قطب علمی پژوهشی شرق کشور محسوب می شود.
وی درپایان به بیان تهدیدهای این بنیاد پرداخت و گفت: نگاه صرف رتبه گرایی و وضعیت هزینه ها ازجمله مسائلی است که ما با آن مواجهیم.
درپایان مراسم از دانش آموختگان برگزیده این بنیاد  تجلیل شد و از کتاب سه دهه جهاد علمی فرهنگی بنیاد فرهنگی رضوی رونمایی شد.
شایان ذکراست، درابتدای مراسم دانش آموزان مقطع دبستان بنیاد فرهنگی رضوی کلیپ زیبایی را به شکل نمادین درجلوه ای از خدمت زائران حرم امام رضا(ع) اجرا کردند و دختران دانش آموز نیز سرودی را هم‌خوانی کردند.
 
درحاشيه ؛
از دانش آموزان منتخبی که در بنیاد فرهنگی رضوی  تحصیل کرده بودند، دو خانم مورد تقدیر قرارگرفتند که هیچکدام آراسته به حجاب برتر نبودند.
در پایان با توزیع غذای متبرک مهمانسراي حرم رضوي، ازمهمانان پذیرایی کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار