استاندار همدان با اشاره به صدور حکم حبس برای فرماندار شهرستان رزن اظهار کرد: فرماندار من هیچ خلافی انجام نداده است، این حکم جای اعتراض دارد چرا که فرماندار من مصوبه شورای تأمین شهرستان را اجرا کرده و دادستان به عنوان یکی از اعضای شورا بنا به وظیفه قانونی در جایی که وحدت لازم است، نباید بگذارد به وحدت آسیب برسید و از نظر من یعنی مسئول او. فرماندار من ذره‌ای خطا نکرده و همان فرماندار بچه جبهه و جنگ است.
کد خبر: ۳۹۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 09 March 2017
استاندار همدان با تأکید بر اینکه دانشگاه ارزشمند و خواستگاه توسعه هر کشوری است، گفت: به طور قطع باید مملکت را به دست دانشجویان سپرد.

به گزارش ایسنا، محمدناصر نیک‌بخت چهارشنبه در سلسه جلسات «چنین شد» که به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینای همدان برگزار شد، با بیان اینکه به طور قطع دانشگاه خواستگاه عالم، هنر و شایستگی است، اظهار کرد: خوشحالم از اینکه این فرصت به دست آمد البته این جلسه را در استانداری با حضور تشکل‌های مختلف دانشگاه بودیم و دغدغه‌های دانشجویان را شنیدیم.

وی با ابراز علاقه از صحبت با دانشجویان عنوان کرد: دغدغه این افراد ارزشمند است و هیچ درگیری نمی‌تواند بیانگر این باشد که داشنجو را نبینم.

وی با اشاره به اینکه دانشجو باید مستقل باشد و خودش بنویسد و بگوید، تصریح کرد: این ممکلت را دانشجوها می‌سازند، آن‌ها باید راه تعالی را برای کشور باز کنند بنابراین از حضور در جمع دانشجویان خوشحال و علاقمند هستم و به طور قطع حضور در دانشگاه تکرار هم خواهد شد.

استاندار همدان در رابطه با مباحث اشتغال و تولید اظهار کرد: واقعا دغدغه ما مسئولان بیکاری جوانان است چرا که وقتی خانواده‌ای بیکار داشته باشد، در معرص مفسده و آسیب است.

نیک‌بخت با تأکید بر اینکه همه دولت‌ها برای خدمت به روی کار می‌آیند، ادامه داد: علاقمند نیستم حفاری و کالبدشکافی گذشته را انجام دهم اما گاهی لازم است بگوییم چرا این اتفاق‌ها افتاد.

وی تصریح کرد: سال 84 که از دولتی به دولت دیگر واگذار می‌شود، دولت هشتم به نهم تغییر می‌کند و سال 92 که دولت‌ها باز نیز تغییر می‌کند، نگاه کرده و بررسی کنیم چرا اشتغال به این وضع رسیده است، بدون اینکه کسی را مقصر بدانیم.

استاندار همدان گفت: در سال 84 رشد اقتصادی 6 مثبت و تورم 12 درصد بوده است اما بعد از گذشت 8 سال روزی که دولت به دولت یازدهم تحویل داده می‌شود، نرخ رشد  6.8 درصد منفی و تورم 43 درصد تعبیر شد.

وی با بیان اینکه انتظارات مردم از دولت به‌حق و بالا بود، عنوان کرد: در ظرف 8 سال 750 میلیارد دلار ارز فروش نفت وارد کشور شده بود اما 400 هزار میلیارد تومان پروژه گلنگ زده و تحویل دولت یازدهم داده شد در صورتی‌که آن مقدار پول را داشتیم بنابراین چرا پروژه‌ها را تمام نکرده بودند؟

نیک‎بخت با اشاره به اینکه در دولت یازدهم تحریم‌ها ظالمانه‌تر و غیرمنصفانه‌تر و ذخیره گندم دو تا سه هفته و وضعیت خزانه هم خوب نبود، افزود: در سال 92 که بنده وارد همدان شدم، 5000 شاغل بیکار شده و 300 واحد تولیدی تعطیل شده و باقی واحد‌های تولیدی زیر 30 درصد کار می‌کردند که به عبارتی تعطیل بودند و تنها 18 واحد تولیدی استان همدان بالای 50 درصد کار می‌کرد.

وی با تأکید بر اینکه واحدهای تولیدی یا بدهکار بودند و یا در لیست سیاه قرار گرفته بودند، بیان کرد: وقتی هدفمندی یارانه‌ها مورد تصویب قرار گرفت، گفته شد چون قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا می‌کند و واحدهای تولیدی آسیب پیدا می‌کند،30 درصد از درآمد حامل‌های انرژِی به جبران خسارت به آنها داده شده و 10 تا 20 درصد به واحدهای تولیدی داده شود که قصد نوسازی واحدهای تولید خود را دارند و حتی جبران خسارت ماشین‌آلات خود را کرده و ماشین‌های نو وارد کنند تا مصرف سوخت نیز کم شود اما به این واحدها یک دلار و حتی یک ریال هم داده نشد و واحدهای تولیدی زیر بار هزینه‌های حامل‌ های انرژی قرار گرفته و تعطیل شدند.

استاندار همدان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در6 سال متوالی شعار سال را به نحوی اقتصادی قرار دادند، اظهار کرد: اگر بخواهیم کار سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کنیم و مردم را امیدوارم نگه‌داریم، ‌باید کار اقتصادی را سرلوحه قرار دهیم.

وی در پاسخ به سوال نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا درباره انتصابات استانداری همدان گفت: بنده فرد افراطی و تفریطی نیستم، باید بدانید در انتصابات سعی کردم خیلی گروه‌ها و جناح‌ها را درگیر نکنم و با توجه به آمادگی و توانایی فرد را به‌کار گیرم که نمونه آن دکتر غلامی، رئیس دانشگاه بوعلی‌سیناست.

نیک‌بخت درباره این سوال که بسیاری از فرمانداران در همدان ساکن نیستند، خود استاندار هم ساکن استان نیست، یادآور شد: به فرماندارانی که خانواده‌هایشان در محل خدمت ساکن نیستند، اعلام شده تا انتخابات فرصت دارند تا خانواده‌های خود را انتقال دهند در غیر این‌صورت عزل خواهند شد اما استانداران مجاز هستند و می‌توانند همراه خود نبرند.

وی درباره سوالی مبنی بر استخدام از بستگان استاندار در امور استانداری و استان، گفت: از نادر استاندارهایی هستم که یک قوم و خویش خود را به استان همدان نیاوردم به طوریکه حتی یک نفر از بستگان خود و خانواه‌ام را به استان نیاوردم.

وی عنوان کرد: سیدمهرداد موسوی که به عنوان مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری منصوب شده، از کارمندان رسمی وزرات کشور بود که دارای مدرک دکتراست و اظهار آمادگی کرد در همدان با من کار کند اما هیچ خویشاوندی با من یا همسرم ندارد.

استاندار همدان در پاسخ به سوال نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه درباره نتایج همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری درهمدان خاطرنشان کرد:1900میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این همایش اعلام آمادگی شد که هزار میلیارد آن مربوط به آقای علاقبندیان یکی از سرمایه‌گذاران بومی همدان بود.

وی با بیان اینکه همدانی‌ها تمایلی به سرمایه‌گذاری ندارند، اظهار کرد: آقای علاقبندیان در قزوین، اصفهان و فارس مشکل اشتغال را حل کرد اما در همدان نمی‌خواهد سرمایه‌گذاری کند و پتروشیمی را تکمیل نمی‌کند.

وی درباره راه‌آهن همدان نیز بیان کرد: زمانی‌که 750 میلیارد تومان پول وارد کشور شد، کاری برای راه‌آهن انجام نشد اما وقتی دولت تدبیر و امید روی کار آمد احداث راه‌آهن را بر عهده گرفت و 97 درصد زیرساخت‌ها را به اتمام رساند اما متأسفانه ریلی نبود.

نیک‌بخت با اشاره به اینکه افتخار دولت تدبیر و امید این است که با برجام توانست ریل وارد کشور کند، گفت: دولت تدبیر و امید پس از برجام توانست ریل را از هند و ترکیه وارد کشور کند و روزانه 950 تا 1000 متر ریل‌گذاری انجام گرفت.

وی با بیان اینکه 53 کیلومتر تا همدان باقیمانده است، افزود: طی نامه‌ای از رئیس جمهور درخواست کردم تا دستور دهند ریل‌گذاری از دو طرف انجام شود تا مطالبه دیرین مردم همدان به نتیجه برسد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه 1700 کارگاه جدید در سال 95 در استان همدان ایجاد شده است، یادآور شد: براساس آمار سازمان تأمین اجتماعی ماهانه بین 700 تا هزار نفر بیمه‌شده تأمین اجتماعی در استان همدان ثبت شده است.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه جزء سه استان اول از نظر اشتغال هستیم، ادامه داد: تأیید می‌کنم که بیکاری داریم و هر چه نیرو تزریق می‌کنیم کم می‌آوریم اما در گذشته بیکاری خیلی بیشتر بود و همه واحدها تعطیل بود اما اوضاع الان بهتر است. 

استاندار همدان با اشاره به صدور حکم حبس برای فرماندار شهرستان رزن اظهار کرد: فرماندار من هیچ خلافی انجام نداده است، این حکم جای اعتراض دارد چرا که فرماندار من مصوبه شورای تأمین شهرستان را اجرا کرده و دادستان به عنوان یکی از اعضای شورا بنا به وظیفه قانونی در جایی که وحدت لازم است، نباید بگذارد به وحدت آسیب برسید و از نظر من یعنی مسئول او. فرماندار من ذره‌ای خطا نکرده و همان فرماندار بچه جبهه و جنگ است. 

وی درباره انتقاد دانشجویان در زمینه انتصاب رئیس دانشگاه ملایر عنوان کرد: از وزارت علوم ریاست دانشگاه ملایر مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم بر آن شد تا جابجایی صورت گیرد بنابراین رئیس دانشگاه ملایر را بنده معرفی کردم و براساس سیاست وزرات علوم جابجایی انجام شد. 

نیک‌بخت به دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا وعده داد: از این نوبت هر دانشجویی در دانشگاه بوعلی‌سینا ازدواج کند، 20 میلیون وام ازدواج بدون نوبت به او می‌دهم و یکی از دو زوج را مشغول به‌کار می‌کنم.

وی درخواست تکرار جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان را داشت و گفت: این امر به هیچ وجه جنبه تبلیغ انتخاباتی ندارد.

استاندار همدان در پاسخ به انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا عنوان کرد: در حال حاضر 8 ماه است از چاه‌های آب برای نیروگاه مفتح استفاده نمی‌شود و برای نخستین‌بار در کشور پساب فاضلاب شهر همدان را تصفیه کرده و به نیروگاه انتقال دادیم البته قرار است از این پساب به منطقه اقتصادی جهان‌آباد فامنین نیز منتقل شود تا در مصرف آب صرفه‌جویی صورت گیرد. 

نیک‌بخت با بیان اینکه محمدرضا محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در حوزه محیط زیست بهترین مدیر کشور است، اظهار کرد: استان همدان مفتخر به کسب دو عنوان شهر جهانی یعنی شهر سبز پایدار جهان اسلام و شهر جهانی سفال لالجین بود به طوریکه دکتر ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور هم برای بررسی این طرح به استان همدان آمد. قابل ذکر است که استان همدان به لحاظ زیست‌محیطی و گردشگری شایسته‌ترین است.

استاندار همدان در پاسخ به اعتراض دانشجویان نسبت به عملکرد دکتر غلامی رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا بیان کرد: غلامی از سرمایه‌های استان بوده و مراحل مختلف مدیریتی، دانشگاهی و استادی را طی کرده است و نیازموده نیست، باید درنظر بگیریم هیچ دولتی آنقدر تحت فشار نبود اما در این شرایط او این پست را پذیرفت. 

نیک‌بخت در پاسخ به نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا اظهار کرد: قبل از برجام فروش نفت 800 هزار بشکه بود و قرار بر این بود در هر نوبت 20 درصد سهمیه فروش کم شود و در مقابل غذا و یا دارو قرار گیرند اما اکنون تولید نفت ما به 2800 بشکه نفت رسیده است.

استاندار همدان در پاسخ به نماینده نشریه امروز دانشگاه بوعلی‌سینا در رابطه با اعتراض دانشجویان نسبت به عملکرد امنیتی و انضباطی دانشگاه، عنوان کرد: خودم در استان مسئول هستم، می‌دانم چقدر دکتر غلامی در مسائل دانشگاه تحت فشار است بنابراین درخواست می‌کنم ایشان به همراه معاون سیاسی استانداری به همراه تشکل‌های معترض جلسه‌ای برگزار کنند تا مشکلات ریشه‌یابی و برطرف شود. 

نیک‌بخت با بیان اینکه دانشگاه باید آزاد باشد و تفکر خود را بیان کند اما بدون حاشیه و اهانت این امر صورت گیرد، تصریح کرد: وضع دانشگاه تنها با حضور دکتر غلامی بهتر می‌شود، همگی او را می‌شناسیم اما ایشان باید نگاهش پدرانه باشد. 

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در تاریخ 28 بهمن‌ماه 92 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اعلام کردند و برای نخستین بار استان همدان در تاریخ 17 فروردین 93 به این موضوع وارد شد به طوریکه از اقدامات انجام شده در این راستا می‌توان به برگزاری همایش سرمایه‌گذاری با حضور کشورهای خارجی و سرمایه‌گذاران داخلی، اجرای فاضلاب شهرستان‌های ملایر و تویسرکان به روی BOT و تدریس اقتصاد مقاومتی با حضور  500 نفر از کارشناسان استان اشاره کرد. 

استاندار همدان خاطرنشان کرد: یکی از علل عمده وضعیت اقتصادی و افزایش بیکاری، قاچاق بود بنابراین در دولت یازدهم 10 میلیارد دلار قاچاق در کشور کم شد البته هنوز 15 میلیارد دلار وارد می‌شود که باید جلوی آن را گرفت.

وی ادامه داد: باید از معضل بیکاری نجات پیدا کنیم چرا که در خانواده‌ای که بیکار وجود دارد، نباید انتظار عدم وجود مفسده را داشته باشیم، همه بزهکاری‌ها به گونه‌ای به بیکاری مرتبط است. 

نیک‌بخت در ادامه گفت: افتتاح دو نیروگاه هر یک با ظرفیت 7 مگاوات به عنوان بزرگترین نیروگاه خورشیدی در همدان و کلنگ‌زنی سه نیروگاه دیگر با همین ظرفیت و اجرای یک نیروگاه 30 مگاواتی را داشتیم همچنین احداث سه نیروگاه دیگر از سوی شهرادری دنبال می‌شود به طوریکه همدان به عنوان پایلوت نیروگاه کشور شناخته شده است. 

وی در پایان اظهار کرد: از استان همدان به علت عملکرد خوب در زمینه اقتصاد مقاومتی توسط معاون رئیس جمهور و شورای نگهبان تقدیر شده است. 

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز با اشاره به تدوین منشور فرهنگی گفت: با افتخار عرض می‌کنم که استان همدان با حضور صاحب‌نظران منشور فرهنگی استان را تدوین کرد که پس از گزارش در شورای فرهنگ عمومی استان، مورد تصویب قرار گرفت.

محمدابراهیم الهی‌تبار با بیان اینکه ماهیت منشور فرهنگی به گونه‌ایست که ظرفیتی را ایجاد کرده که در بین نهادها هم‌افزایی را بیشتر کند، عنوان کرد: با همکاری نهادهای مختلف موفق شدیم برای نخستین‌بار در استان نرخ طلاق را 2.1 کاهش دهیم به طوریکه طرحی برای زوج‌های جوان تهیه کردیم که مهارت‌های ازدواج را به آنها آموزش دهیم.

وی عنوان کرد: امسال 154 میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت شده به طوریکه 300 درصد افزایش پرداخت وام ازدواج داشته‌ایم.

الهی‌تبار در رابطه با انتخابات سال آینده اظهار کرد: فرمانداران و معاون سیاسی استاندار مسئول برگزاری انتخابات است بنابراین باید نیازهای انتخابات تأمین شود. 

وی در رابطه با مسأله حکم حبس فرماندار شهرستان رزن تصریح کرد: 22 بهمن ماه دو سال پیش در رزن به عنوان سخنران بودم، امام جمعه رزن به علت نصب بنرهای حاوی تصاویر سران فتنه ناراحت بود و درخواست جمع‌آوری بنرها را داشت و معتقد بود به لباس روحانیت توهین شده است. 

معاون استاندار همدان با تأکید بر اینکه همه برنامه‌های 22 بهمن باید براساس مصوبات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان باشد، ادامه داد: در روز قدس سال بعد این قضیه باز تکرار شد و فرماندار شهرستان رزن براساس وظیفه از این مسأله جلوگیری کرد بنابراین نسبت به حاکم صادره اعتراض شده و امیدواریم دستگاه قضائی به‌حق رأی دهد. 

وی در پاسخ به نشریه آزاد دانشگاه عنوان کرد: حضور احزاب در عرصه سیاسی نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است و به آسیب‌شناسی نسبت به توانمندی احزاب نیاز داریم تا در توسعه کشور و توسعه و پرورش نیروها و احزاب توانمند گام برداریم به طوریکه بسیاری از مسیری که کشور طی کرده، مدیون حضور احزاب هستیم. 

الهی‌تبار با اشاره به سخن دکتر بهشتی مبنی بر اینکه «حزب معبد من است»، عنوان کرد: باید باورمان باشد که حزب حرکتی ارزشمند است و این نگاه را برداریم که نباید عضو حزبی باشیم بلکه ورود به احزاب شناسنامه‌دار برای ما ارزشمند است به طوریکه از اقدامات این دولت در این راستا تشکیل خانه احزاب برای بروز و ظهور استعداد احزاب است. 

معاون استاندار همدان با بیان اینکه فضای دانشگاه باید مورد بازنگری قرار گیرد، خاطرنشان کرد: دکتر غلامی از سرمایه‌های استان است و بحث امنیتی و فضای دانشگاه را مورد بررسی قرار خواهد داد چرا که باید دانشگاه فضای امنی داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار