همه‌ی ایرانیان از دیر باز هنگام تحویل سال و شروع سال نو بر سر سفره‌ی هفت‌سین عید نوروزشان تخم‌مرغ‌های رنگی زیبایی می گذارند که نشان از باروری و رشد و زایش خوبی‌هاست.
کد خبر: ۳۹۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 11 March 2017
به گزارش تابناک : همه‌ی ایرانیان از دیر باز هنگام تحویل‌سال و شروع سال نو بر سر سفره‌ی هفت‌سین عید نوروزشان تخم‌مرغ‌های رنگی زیبایی می گذارند که نشان از باروری و رشد و زایش خوبی‌هاست و سمبل شکوفایی و نمو در سال جدیدی است که می‌خواهند پر بارتر از سال قبل آغاز کنند.

در این گزارش روش‌های متفاوتی برای تزئین تخم‌مرغ‌ها آماده کرده‌ایم که در ادامه می‌بینید :

تخم‌مرغ‌های رنگارنگ

طرز تهیه این تخم‌مرغ ها خیلی ساده است. فقط کافی است چند رنگ مکمل داشته باشید. ابتدا تخم‌مرغ را درون یکی از رنگ‌ها قرار داده و اجازه دهید رنگ کاملا خشک شود. بعد با قلم مو از رنگ دیگری استفاده کرده و با حالت شره روی تخم مرغ بریزید. می‌توانید تا سه رنگ هم استفاده کنید.

تزئین تخم‌مرغ سفره هفت‌سین
 
تخم‌مرغ‌هایی با رنگ طبیعی

برای داشتن تخم‌مرغ هایی با رنگ تازه و طبیعی، همه چیز باید طبیعی باشد! برای رنگ کردن این تخم‌مرغ‌ها از رنگ‌های غذا یا رنگ‌های گیاهی طبیعی استفاده شده تا چنین سایه‌های زیبایی درست شود. برای رنگ کردن تخم‌مرغ ها چغندر، شاتوت، یا دیگر مواد طبیعی را در یک ظرف آب با مقداری سرکه بجوشانید. تخم‌مرغ ها را درون ظرف قرار داده تا شناور شوند و در یخچال بگذارید تا رنگ‌ها غنی‌تر شود.

تزئین تخم‌مرغ سفره هفت‌سین

تخم‌مرغ های رنگی متالیک

برای استفاده از  رنگ‌های طلایی و نقره‌ای برای تزئین تخم‌مرغ ها بعد از از رنگ کردن تخم مرغ‌ها و خشک شدنشان از خودکارهایی با رنگ متالیک استفاده کنید. به سادگی می‌توانید هرچیزی دوست دارید روی تخم مرغ‌ها بکشید: از طرح خال خالی و راه راه گرفته تا طرح‌های پیچیده‌تر و مشکل‌تر.

تزئین تخم‌مرغ سفره هفت‌سین


تخم مرغ‌های هنری به سبک مدرن

برای درست کردن چنین رنگ‌ها و بافت‌های جالبی، دستمال توالت را به آرامی به سرکه آغشته کنید و آنرا دور تخم مرغ بپیچید، مطمئن شوید که این لایه زیاد ضخیم نباشد.  سپس به آرامی درب تیوپ رنگ را باز کرده و روی دستمال فشار دهید. (می‌توانید از رنگ غذا هم استفاده کنید). اما در یک زمان بیش از سه رنگ استفاده نکنید. سپس تخم‌مرغ را در جای مطمئن بگذارید تا خشک شود و بعد دستمال دورش را باز کنید تا اثر هنری خود را ببینید.
 
تزئین تخم‌مرغ سفره هفت‌سین

با استفاده از اسپری‌های رنگی طلایی یا نقره ای آن‌ها را یکدست رنگ کنید.
 
تزئین تخم‌مرغ سفره هفت‌سین

تخم مرغ شب‌نما

با استفاده از رنگ یا لاک‌های فلوئورسنتی و شب‌نما به سادگی می‌توانید تخم‌مرغ رنگی درخشان و نورانی در سفره هفت‌سین خود داشته باشید.

تزئین تخم‌مرغ سفره هفت‌سین





منبع : باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار