دانشجویان عضو انجمن اسلامی هشدار دادند؛
دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشگاه پیام نور مشهد در بیانیه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر علوم از فضای بسته موجود ، عدم پاسخگویی و نقض آئین نامه های این دانشگاه، انتقاد کرده و خواستار تدبیر و پیگیری موضوع توسط دکتر فرهادی شدند.
کد خبر: ۳۹۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰ 15 March 2017
 به گزارش تابناک رضوی، اعضای تحکیم وحدت دانشگاه پیام نور پایتخت معنوی ایران اسلامی در این بیانیه درباره فضای موجود در این دانشگاه، اظهار کردند: « کسی حتی حق پخش نشریه ‌ی مجوزدار خود و نشریات مجوزدار وزارت علوم را هم بدون اجازه و گزینش متن نشریات ندارد! »
این دانشجویان متذکر شدند : « بدانید، هرجا هر مسئولی، با تمامیت خواهی قدم در راه اعمال زور و فشار در ادبیات دانشگاهی بنهد و با اقتدار طلبی  و خودرأیی به دنبال ایجاد حکومت نظامی در دانشگاه  برود، در نقطه ی عطف قدرت پوشالی خود قرار گرفته است و پایه‌های مسئولیتش را بدست خودش سست کرده است.»
 
 در این بیانیه درباره عملکرد ریاست دانشگاه پیام نور استان آمده است: « حتی برای رفع تکلیف هم که شده رغبتی به رسیدگی به امور اولیه و ملزومات مقدماتی آن هم ندارد. چراکه خیالش جمع است کسی جرأت اعتراض ندارد و وقت خود را صرف بازی کردن در نقش اول سریال های تبلیغاتی برای جاه طلبی های آینده ی خویش می گذراند ... »
 
متن کامل این بیانیه بشرح زیر است :
 
بسم الربّ الرّاجین
 
موجیم و آسودگی ما عدم ماست. ما زنده به آنیم که آرام نگیریم.
 
جناب آقای وزیر
 
سلام علیکم؛
این چند خط رنج نامه ای است از جنس دانشجو. از سوی دانشجویانی که خواست‌شان آزاداندیشی و منش آنان عدالت و رسم و مرامشان مطالبه گری است و بس!
 
خوش بینیم که شاید در ایام ورود به سال جدید، در این خزان سرد فرهنگی و خفقان حاکم بر دانشگاه های پیام نور خراسان رضوی  تحولی حاصل گردد، که نگردد؛ معلوم نخواهد گشت عواقب آن به چه خواهد انجامید.
سکوت در برابر بی عدالتی و بی تفاوتی در برابر حقوق زایل گشته دانشگاهیان یعنی مرگ دانشجو. و دانشجوی مرده محکوم است به فنا.  پس یا برای احقاق حقوقش می جنگد و یا می میرد و مرگ دانشجو سرانجامی جز انحطاط جامعه نخواهد داشت.
پس به شما هم گوش‌زد می کنیم، که اگر در بی عدالتی، بی طرف هستید؛ بدانید که طرف ستمگر را گرفته اید"
 
هیهات!
از قرار معلوم، ظاهرا در دولت جناب دکتر روحانی هم کسی اعتقادی به بررسی وضع موجود و بهبود شرایط و توجه به نظر  دانشجو ندارد.
 
آیا شخص جنابعالی، از مجموعه های تحت امرتان اطلاعی دارید و یا شما هم همانند مسئولین  پیام نور کشور، در اتاق تان نشسته اید و تن به آمار های فضایی داده و دل به گزارشات ساختگی ارسالی خوش می کنید؟
 
ای کاش در سفر اخیری که داشتید، سری هم به کلبه ی درویشی پیام نور می زدید تا یک روز را هم حالا در کنار حاشیه‌نشینان دانشجویی پیام نورخراسان که در فقر فاحش حقوقی و فرهنگی و عدم وجود ریاستی لایق روزگار سپری می کنند، بد می گذراندید.
 
فقر حقوقی که ریاستش حتی برای رفع تکلیف هم که شده رغبتی به رسیدگی به امور اولیه و ملزومات مقدماتی آن هم ندارد. چراکه خیالش جمع است کسی جرأت اعتراض ندارد و وقت خود را صرف بازی کردن در نقش اول سریال های تبلیغاتی برای جاه طلبی های آینده ی خویش می گذراند.
مجال سخن کم است و درد بسیار. می رویم سر اصل مطلب.
 
تلویحا خدمت‌تان تذکر می دهیم که اگر هنوز قرار است ریاست پیام نور خراسان رضوی، به استبدادی که بر دانشگاه حاکم کرده است، ادامه دهد؛ آرامشی که تا دیروز خود ما نیز با خون دل و مصلحت از همان ابتدای حضورشان به آن تن داده بودیم، تا سد عظیم نارضایتی های "صنفی اجتماعی و فرهنگی " دانشجویان بر سر دانشگاه خراب نگردد تا بلکه با تعامل و مذاکره و پیگیری مسالمت آمیز حل شود که نشد! فرو می ریزد_ ودیگر نمی توان با بد عهدی‌ها و عمل نکردن‌ها به وعده های سر خرمن‌شان برای فرار رو به جلو، جنبش دانشجویی بیدار  و آگاه را کنترل و مهار کرد.  
پس بدانند که خود کرده را تدبیر نیست.
 
جناب آقای دکتر فرهادی عزیز؛
 
آیا می دانستید که رئیس دانشگاه های پیام نور خراسان رضوی، این مکان را دانشگاه نمی‌دانند؟
و به همین بهانه، آئین نامه های وزارت علوم که خیر، حتی آئین نامه های داخلی پیام نور را بی مهابا و به سادگی هرچه تمام تر نقض کرده و بی ارزش می دانند و به هیچ صراطی جز خودکامگی و خود رأیی خود مستقیم نیستند و به هیچ عنوان خود را به هیچ شخص و قانونی پاسخگو نمی دانند؟
و وقتی با مطالبه ی دانشجویان رو به رو می شوند آنان را دست به سر کرده و نماینده گان قانونی دانشجویان را از شورای فرهنگی با پررویی تمام، اخراج می کنند؟
آری جناب وزیر، آری.
در این ناکجا آباد حتی دانشجو حق  سکوت هم ندارد و مورد هاجّه ی این هژمونی دیکتاتوری قرار می گیرد که چرا شکر نمی کنند؟؟؟
اگر در گذشته صحبت از این بود که آزادی بیان هست و آزادی پس از بیان خیر؛
حالا جسارت را بر سر حد خود رسانده اند که آزادی بیان را هم از دانشجو بگیرند!!!!  
و کسی حتی حق پخش نشریه  ی مجوزدار خود و نشریات مجوز دار وزارت علوم را هم بدون اجازه و گزینش متن نشریات توسط شان ندارد*
بدانید، هرجا هر مسئولی، با تمامیت خواهی قدم در راه اعمال زور و فشار در ادبیات دانشگاهی بنهد و با اقتدار طلبی  و خود رأیی به دنبال ایجاد حکومت نظامی در دانشگاه  برود، در نقطه ی عطف قدرت پوشالی خود قرار گرفته است و پایه های مسئولیتش را بدست خودش سست کرده است.  
همانا هرکس در هر کجا بخواهد در مقابل خواست و ادای حقوق  دانشجو و ملت بایستد، قطعا تاب نخواهد آورد و با شدت سقوط خواهد کرد. چرا که دانشجویان دهه ی هفتاد نیز از همان  جنس یار دبستانی اول انقلاب و  از جنس اصیل دانشجوی ۱۶ آذر ۱۳۳۲ هستند که در تاریخ ثبت و ملقب به روز دانشجو گردید.
پس شما از طرف تشکل انجمن اسلامی دانشجویان پیام نور مشهد(دفتر تحکیم وحدت) به عنوان نماینده ی دانشجویان فهیم و بیدار پیام نور خراسان رضوی، به گوش جناب حقوق‌خوان سرهنگ مآب‌شان برسانید که دست از مقابله با دانشجو و عدم انجام وظیفه و منبرهای یکطرفه بردارند؛ و اگر راست می گویند در میان دانشجویان حاضر گردند و پاسخگوی اعمال و رفتار یکساله ی خویش  به آنان باشند که در غیر اینصورت دانشجویان این مکان "دانشگاه‌نما" خود به میدان خواهند آمد و به همگان نشان خواهند داد که:
ما رود مدامیم، بگویید به تیغ
 ما شیشه ی عطریم، بگویید به سنگ...  
و تمامی نخواهیم داشت.
چشم انتظار آینده ی روشن...
انجمن اسلامی دانشجویان پیام نور مشهد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار